کد خبر: 662839
تاریخ انتشار :

معاون رئیسی: پایه حرکت ایثارگری باید مردمی بماند

ایسنا/مرکزی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پایه حرکت ایثارگری مردمی بوده و باید مردمی بماند.

معاون رئیسی: پایه حرکت ایثارگری باید مردمی بماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه ۷ مهر در دیدار با نخبگان و نمایندگان شاهد و ایثارگر استان مرکزی اظهار کرد: وظیفه داریم وجهه ایثارگری را به درستی به جامعه نشان دهیم، ایثارگران افراد حساس و باهوش و با عِرق ملی بوده اند که در زمان مورد نیاز در میدان حضور داشته اند.

وی هدف از این جلسات را پاسداشت ایثارگری های گذشته بیان کرد: ایثارگران ظرفیت های زیادی برای جامعه محسوب می شوند و توانایی های زیادی دارند. بعضا تلاش شده جبهه ایثار مخدوش شود و این افراد را درگیر مسائلی همچون سهمیه و مادیات معرفی کنند، این در حالیست که ایثارگران ایجاد ارزش افزوده برای جامعه دارند.

وی بیان کرد: تعداد ممتازین جامعه ایثارگری و کسانی که میتوانند کمک به جامعه دهند به مراتب بیشتر از کسانی در این قشر است که نیازمند کمک و خدمت هستند، باید کاری کنیم که این خدمات حمایت شود و در اختیار جامعه قرار گیرد.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تلاش برای ایجاد خانه خلاق و وارد شدن به حوزه دانش بنیان نیز انجام می شود. باید وارد دوره های کارورزی و کارآموزی مدیریتی در حوزه بخش خصوصی و دولتی شویم و در تلاش هستیم حمایت از فناوران و نخبگان را توسعه دهیم.

وی در خصوص کارکرد فرهنگی بیان کرد: کارکرد فرهنگی به معنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، شرع مقدس اسلام توسط معصومین معرفی می شده لذا اگر می خواهیم این فرهنگ ترویج پیدا کند باید امروز نیز الگوهایی از بین جامعه ایثار و شهادت به جامعه معرفی شوند چراکه برای مردم و جامعه ایثارگری مفید است،  البته این مهم نیازمند یک حرکت جمعی و عمومی است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند همه مسائل کشور را حل کند بلکه دولت و ملت باید با هم جمع شوند، در عموم مسائل کشور از جمله مسائل ایثارگران نیز عده ای باید به بنیاد شهید کمک کنند که اینها همان ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه پایه حرکت ایثارگری، مردمی بوده و باید مردمی بماند اضافه کرد: فعالیت ها و تلاش ها باید در یک عرصه تجمیع شده و جریان سازی در عرصه ملی انجام شود که علمداری این حرکت نیز با نخبگان ایثارگر است.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران بیان کرد: در بحث اشتغال و مسکن ایثارگران باید کارافرینان ایثارگر و مدیران ایثارگر کمک کنند و پرچمدار باشند، بنیاد شهید اگر بتواند خود را کوچک و چابک کند و ارتباط موثر با ایثارگران نخبه هر استان و شهرستان برقرار کند، آن زمان موفق است.

وی با بیان اینکه پرسنل حدود ۷ هزار و جامعه هدف این مجموعه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است گفت: تقویت جایگاه تشکل ها به خصوص افراد ویژه و ممتاز جامعه ایثارگری کارویژه این دوره فعالیت بنیاد شهید است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اقداماتی در راستای رفع مطالبات جامعه هدف آغاز شده  گفت: برخی مسائل را باید بنیاد انجام دهد و برخی نیازمند پشتیبانی موثر است. حمایتی که دولت و مجلس در این دوره از فعالیت بنیادشهید در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران کرده اند قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال حدود ۸۰ درصد رشد داشته افزود:  بار مالی بنیاد در سال جاری ۱۳۷ هزار میلیارد است اما بودجه  ۵۰ هزار میلیارد است و فاصله بودجه تا آنچه باید باشد متفاوت است امیدواریم به تدریج این فاصله کم شود.

به گزارش ایسنا در این نشست تفاهم نامه خانه نوآور و فناورانه شاهد و ایثارگر استان مرکزی منعقد شد.

همچنین نمایندگان شاهد و ایثارگر نیز به بیان برخی مطالبات و مشکلات پرداختند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها