کد خبر: 666197
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت اصفهان: باید صبر و تحمل و قناعت کنیم

ایمنا: امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن در مقابل ملت ایران جنگی ترکیبی به راه انداخته است، گفت: در مقابله با این جنگ باید دفاع ترکیبی داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان: باید صبر و تحمل و قناعت کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان با گرامیداشت حماسه ۲۵ آبان، اظهار کرد: مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ حماسه بزرگی آفریدند و این روز به نام حماسه و ایثار مردم اصفهان نام گذاری شده است.

وی افزود: در عملیات محرم که حدود ۱۲۵۰ شهید داشت، ۷۵۰ شهید یک روز فقط مربوط به اصفهان بودند که از این تعداد ۳۷۰ شهید را در یک روز در اصفهان تشییع و تدفین کردند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: ۲۵ آبان روز هویت و تاریخ اصفهان است زیرا حماسه بی‌نظیری در تاریخ این شهر رقم خورد که در آن زمان رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) نیز درباره این حماسه فرمودند: «در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید که ۳۷۰ شهید را در یک روز تشییع کنند و همان روز هزاران نفر آماده برای دفاع از کشور به جبهه بروند.»

وی ادامه داد: مردم نباید فراموش کنند که تشییع از میدان امام (ره) تا گلستان شهدا یک حرکت انقلابی بود. در آن روز فضا برای دفن شهدا کم بود. همان شب با برخی خانه‌های حریم گلستان شهدا صحبت شد و ۱۶ خانه و چهار مغازه با اجازه صاحبان آن‌ها تخریب و مهیای تشییع و تدفین شهدا شد.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: نباید فراموش نکنیم اصفهان شهر علم و دیانت، شهر مجلسی‌ها و شیخ بهایی‌ها و میرفندرسکی‌ها و در زمان ما شهر خرازی‌ها، همت‌ها و کاظمی‌ها است.

وی ادامه داد: اصفهان را، شهر علم می‌نامیم زیرا در یک کلام می‌توانیم بگوییم تعداد کتابخانه‌های آن از دیگر شهرها بیشتر است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اصفهان را شهر شهادت می‌نامیم، زیرا یک دهم شهدای کشور شامل ۲۳ هزار نفر در اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر گفته می‌شود اصفهان شهر مقاومت و آزادی است به خاطر ۲۵ آبان است. روزی که مرد و زن، کوچک و بزرگ با تشییع باشکوه ۳۷۰ شهید، حماسه آفریدند.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: امروز نیز باید بگوییم صاحبان اصلی انقلاب همین خانواده شهدا هستند. خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت، بسیجیان، جاماندگان از راه شهدا، کسانی که روحیه ایثار و شهادت دارند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند انقلاب از راه و اهداف شهدا همچنین وصیت‌نامه آن‌ها و از آرمان علی‌وردی‌ها انحراف پیدا کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه در این ایام نیاز به رعایت تقوا بیشتر است، اظهار کرد: رسانه‌های خارجی را ملاحظه کنید، بیش از ۶۰ درصد اخبارشان خلاف واقعیت و دروغ است.

وی با بیان اینکه زیربنای تقوا، ایمان است، گفت: تا شخصی خدای متعال را باور نکند، دستور او را اجرا نخواهد کرد. کسی که بی تقواست و با توهین و فحاشی، بیت‌المال را تخریب می‌کند، تقوا ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در کنار تقواپیشگی به صبر نیازمندیم، تصریح کرد: در قرآن آیات فراوانی صبر و تقوا را با هم بیان کرده و بر آن تأکید کرده‌اند؛ این آیات نشان می‌دهد که تقوا در مرحله اجرا و عمل نیاز به صبر دارد.

وی ادامه داد: انسان در انجام واجبات نیاز به صبر دارد، براساس آیات قرآن افرادی که در مبارزه با دشمن و ایستادگی صبر و تقوا دارند، نزد خداوند جایگاه بالاتری دارند.

آیت الله مهدوی با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: این هفته را به بسیجیان و ملت ایران تبریک می‌گویم. همه ما بسیجی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. اگر امروز ملت ایران عزت، استقلال و آزادی دارد نتیجه جان فشانی و صبر و استقامت همین بسیجیان است.

وی با محکومیت عملیات تروریستی اخیر در اصفهان که سه شهید و هشت مجروح به جا گذاشت، گفت: البته در دیگر شهرها نیز از جمله ایذه این اتفاق رخ داد، قبل از آن نیز در روزها و هفته‌های اخیر شهدای فراوانی در شهرهای مختلف کشور تقدیم شدند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمن جنگ احزاب یا جنگی ترکیبی را آغاز کرده است. زمانی جنگ سیاسی بود و زمانی جنگ اقتصادی، اما دشمن امروز جنگی ترکیبی راه انداخته است؛ در این جنگ هم عملیات نظامی و تروریستی وجود دارد هم تحریم اقتصادی علاوه‌بر این جنگ رسانه‌ای و فکری نیز در آن دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: با رسانه‌های خارجی و وابسته به دشمن در این جنگ روبه‌رو هستیم. صدها کشور را برای مقابله با ما بسیج کرده‌اند که در رأس آن آمریکا و صهیونیست‌ها حضور دارند.

آیت الله مهدوی گفت: در مقابل این جنگ ترکیبی دشمن باید دفاع ترکیبی داشته باشیم. آنجا که تحریم اقتصادی مطرح می‌شود باید صبر و تحمل و قناعت کنیم. مسئولان نیز سعی کنند با جدیت به فکر دفاع از مردم و حل مشکلات اقتصادی آن‌ها باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها