کد خبر: 666200
تاریخ انتشار :

امام جمعه سنندج: مشکلات با گفتمان حل می‌شود نه با آشوب و تخریب اموال عمومی

امام جمعه سنندج گفت: مطالبه و اعتراض حق مردم و جوانان است اما راه آن آشوب و ناامنی و تخریب اموال عمومی نیست بلکه نیاز به یک گفتمان دارد که بصورت منطقی پیگیری کرد.

امام جمعه سنندج: مشکلات با گفتمان حل می‌شود نه با آشوب و تخریب اموال عمومی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با بیان اینکه اسلام دین برادری و وحدت است اظهار کرد: این دین با هر نوع خونریزی مخالف است اینکه امروز به نام اعتراض خون‌هایی ریخته و اموال عمومی به آتش کشیده می‌شود خلاف دستورات این دین الهی است.

وی گفت: امروز دشمن با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه مردم و نظام را به جان هم انداخته و از شرایط پیش‌آمده به نفع خود استفاده می‌کند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: ملت و جوانان عزیز ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و قبل از آن در سال‌های اول به دست همین دشمنان شهید می‌شدند اما در آن زمان صدایی از آنان برای شهادت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید کردستان و دیگر شهدای کشور در نیامد.

وی افزود: کسانی که امروز دم دفاع از کُرد و مردم کردستان می‌زنند زمانی که ۱۸۰ هزار نفر از کردهای عراق را انفال کردند کجا بودند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار در کردستانات براثر بمباران شیمیایی دشمنان ما قتل‌عام شدند اما خبری از مدافعین دروغین حقوق بشر در آن زمان نبود.

وی ادامه داد: دشمنان با بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی امنیت ملی ما را هدف قرار داده‌اند، کسی منکر وجود مشکلات در کشور نیست اما رفع این مشکلات با گفتمان و برنامه‌ریزی و تلاش جهادی و وحدت و همدلی ممکن است نه با خون‌ریزی و تخریب اموال عمومی.

امام جمعه سنندج خطاب به مسوولان و دولت هم گفت: جوانان به دلیل بیکاری قدرت تشکیل زندگی و تامین سرپناه برای خانواده ندارند، همین جوانان دارای منطق و تفکر هستند و باید صدای آنان شنیده شود و به مطالبات به حق آنان پاسخ داده شود.

به گفته وی، کردستان ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

ماموستا رستمی وجود مسوولان دلسوز را لازمه توسعه در هر جامعه‌ای خواند و گفت: راه اعتراض این نیست که لوله تفنگ را رو به روی هم بگیریم و زندگی جامعه را با تهدید مواجه کنیم.

وی تصریح کرد: مطالبه و اعتراض با تخریب اموال و ریختن خون متفاوت است نباید به نام اعتراض کودکان را یتیم کرد، دشمن دنبال ایجاد ناامنی در جامعه ماست و برای دستیابی به این هدف دست به هر توطئه‌ای می‌زند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: علمای دین و افراد صاحب جایگاه مردم را با درایت و منطق به سمت آرامش دعوت کنند و با ایجاد گفتمان زمینه رفع مشکلات را فراهم سازند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها خطاب به جوانان گفت: جوانان سرمایه‌های ارزشمند این جامعه هستند که بهره‌گیری از این ظرفیت و سرمایه در مسیر توسعه باید ملاک حرکت مسوولان باشد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دموکراسی و آزادی اصل مهم در دین اسلام است اما تعبیر از آزادی و دموکراسی، رهایی نیست، آتش‌زدن اموال مردم دموکراسی نیست بلکه این کارها خلاف دین و نقطه مقابل دموکراسی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها