کد خبر: 666751
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با نادر قاضی‌پور

رئیسی وعده داد اما وعده‌های مجلس بیشتر بود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان مردانه جلوی آینه بیاستند و صحبت های خودشان را زمان انتخابات مجلس مرور کنند و بگویند چند درصد آن وعده ها محقق شده است.

رئیسی وعده داد اما وعده‌های مجلس بیشتر بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: 3 سال پیش همه دولت روحانی را مسئول وضع نامطلوب اقتصادی می دانستند اما انتخابات مجلس یازدهم ورق را برگرداند و پارلمان در اختیار جناح رقیب قرار گرفت که مدعی بود اوضاع را با نظارت کارآمد تغییر می دهد، اوضاع تغییری نکرد هیچ، حتی سرکارآمدن دولت سیدابراهیم رئیسی نیز بر حجم مشکلات قبلی افزود. حالا این سئوال مطرح است که دولت رئیسی مسئول پاسخگوی به مردم است یا مجلس یازدهم؟

نادر قاضی پور در گفتگو با نامه نیوز درباره قوه مسئول پاسخگویی به مردم گفت: نمایندگان مجلس و رئیس جمهور با رأی مردم انتخاب می شوند و هر دو باید جوابگو باشند. آقای رئیسی وعده داده است اما نمایندگان بیش از رئیس جمهور زمان انتخابات در حوزه های انتخابیه شان وعده دادند. آنها مردانه جلوی آینه بیاستند و صحبت های خودشان را زمان انتخابات مجلس مرور کنند و بگویند چند درصد آن وعده ها محقق شده است.

وی افزود: همه ما مسئول هستیم، حتی من نادر قاضی پور بازنشسته در این اوضاع آشفته سهیم هستم. همه باید بدون استثنا پاسخگو باشیم و خبرنگاران و رسانه ها مسئول هستند مسئولان را با پیگیری وعده های عملی نشده شان به چالش بکشند. اینکه مجلس توپ را به زمین دولت می اندازد و دولت توپ را به زمین مجلس می اندازد کار بسیار بدی است. اگر عملکردمان در زمان مسئولیت مناسب نبود باید مرد باشیم و از مردم عذرخواهی کنیم.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات اظهار کرد: وقتی نامزدی در انتخابات مجلس با کمتر از یک بیستم آرا به مجلس راه پیدا می کند دیگر نمی توان نامش را نماینده مردم گذاشت. نماینده واقعی مردم کسی است که در زمان انتخابات 50 درصد به علاوه یک آرا را کسب کند تا مردم او را واقعا نماینده خود در مجلس بدانند.

وی با بیان اینکه حساب مطالبات قانونی و به حق مردم را باید از ضدانقلاب، اغتشاشگران و اراذل و اوباش جدا کرد، افزود: منتخب مردم وقتی به مجلس آمد کیف به دست نباید باشد و رسیدگی به مشکلات حاد جامعه را از مسئولان پیگیری کند. مجلس ابزار نظارتی گوناگونی اعم از تذکر، سئوال، استیضاح، عدم کفایت رئیس جمهور و تحقیق و تحص را در اختیار دارد، بنابراین می تواند خواسته های به حق مردم را پیگیری کند.

قاضی پور گفت: همه در وضعیت به وجود آمده سهیم هستند و دولت و مجلس هر دو باید پاسخگو باشند.از نمایندگان و دولتمردان می خواهم وصیت نامه سیاسی امام را یک بار دیگر بخوانند اگر ما 10 درصد رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم هیچ مشکلی در جامعه به وجود نمی آید. متأسفانه ما فرمایشات امام را زود فراموش کردیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها