کد خبر: 667063
تاریخ انتشار :

وزیر رئیسی: دانشگاه استنفورد پول گرفته اعلام کند فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی روسای ادارات ارزیابی عملکرد بر ضرورت برخورداری از نگاه آینده‌نگرانه به مسائل کشور و برنامه‌ریزی برای نسل جدید تاکید کرد.

وزیر رئیسی: دانشگاه استنفورد پول گرفته اعلام کند فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد قطب یک کشوری که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره سیاست‌های کلی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در فصل ششم سند تحول بنیادین، اهداف کلان استقرار نظام کارآمد اثربخش و پاسخگو بر ما تکلیف شده است همچنین منابع جهانی، سلامت اداری را مقابل فساد قرار می‌دهند و تعاریف حقوقی هم دارند که در کشور ما به عنوان مبانی مشروعیت از آن یاد می‌شود. ما هم علاوه بر تعاریف حقوقی بسیار معتقدیم که امور اداری باید در جهت رضای خداوند باشد.

نوری با اشاره به مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد با عنوان۲۰۴۰ در حوزه حکمرانی انجام شده است، گفت: این دانشگاه پول گرفته است تا در مطالعات خود اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است و دیگر اینکه بگویند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نمایشی است اما بعدها مشاهده کردند که بسیاری از اقدامات مانند واکسیناسیون حداکثری در ایران نمایشی نبوده است سپس خواستند که با اقدامات نامناسب، مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند بنابراین باید مراقب باشیم که چنین تفکراتی از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان القا نشود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دلایل بسیاری وجود دارد که فساد در کشور ما سیستماتیک نیست. بسیاری از مسئولان و معاونان در کشور ما صاحبخانه هم نیستند. مدیریت هوشمندانه را باید در امور به کار گیریم که هم ابزار و هم تکنیک را دارا باشد. ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دوره هوش مصنوعی بسیار کارآمد است و امروز باید از روش‌ و ابزار نوین استفاده کرد.

این عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه در این ایام درباره «نسل زد» صحبت بسیاری به میان آمده است، خاطرنشان کرد: این درصورتی است که «نسل آلفا» نیز آمده است و باید اکنون برای «نسل بتا» هم برنامه ریزی کرد بنابراین آینده نگرانه باید به مسائل نگاه کرد. در آموزش و پرورش مهم‌ترین سلامت، سلامت معلم است زیرا سلامت علمی می‌آورد و سرمایه‌های ما بهتر استفاده می‌شوند.

نوری یادآور شد: ۳۰۰هزار نفر در آموزش و پرورش جذب شده‎اند که۶۰ درصد رشته‌های نامتعارف دارند که باید این موضوع اصلاح شود. معلم باید معلمی را به نمایش بگذارد و نقش خود را به درستی انجام دهد. در واقع معلم باید چند برابر ذهن دانش‌آموز را ببیند. معلم باید از مسیر تربیت معلم رشد کند و به مقام والای معلمی برسد بنابراین ما باید تربیت معلم را دوباره احیا کنیم. در این راستا ۴۱۵ هزار متر مربع به فضای فیزیکی تربیت معلم اضافه شد همچنین اقدامات دیگری انجام می‌شود که اوضاع بهتر شود. باید حواس معلمان به دانش آموزان باشد زیرا دانش آموزان اشیای بی‌جانی نیستند که اراده خود را به آنان تحمیل کنیم همچنین باید برای نقش معلم و اولیا و تکریم آنان اهمیت قائل باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها