کد خبر: 667171
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمدصادق کوشکی

دولت به سمتی می‌رود و رئیسی به سمت دیگر

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت رئیسی نتوانست اعتماد عمومی را جلب کند و از مردم نمره موفقی بگیرد چون بدنه دولت به سمتی می رود و آقای رئیسی به سمت دیگر در حال حرکت است.

دولت به سمتی می‌رود و رئیسی به سمت دیگر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی با شعارهای انقلابی شروع کرد و امروز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته تا مردم عادی از عملکرد این دولت اظهار نارضایتی می کنند.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با نامه نیوز درباره نقد نمایندگان مجلس به دولت سیزدهم گفت: این ترکیب کابینه دستپخت مجلس بود چون مجلس هنگام رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور بسیار بی دقتی کرد، تعدادی زیادی از وزرای آقای رئیسی متأسفانه مناسب قرار گرفتن در جایگاه مدیرکل یک وزارتخانه نیستند اما امروز بر صندلی وزارت تکیه زده اند.

وی افزود: امروز انگشت اتهام به سمت مجلس است چه طور به چنین وزرایی رأی اعتماد داده است. برخی از این وزرا چنان رأی بالایی از مجلس گرفتند که آدم تعجب می کند چون به هیچ عنوان شایستگی چنین مسئولیتی را نداشتند. معتقدم نمایندگان مجلس حق اعتراض به دولت ندارند چون آنها تنها کسانی هستند که می توانند کابینه را اصلاح کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مجلس حق نقد دولت را ندارد، اظهار کرد: کار نقد با خبرنگار و روزنامه نگار است، نمایندگان مجلس اگر عملکرد وزیری را مناسب نمی دانند باید او را استیضاح کنند. مجلس در بسیاری از رأی های اعتماد اشتباه کرد و امروز جامعه انتظار دارد که مجلس این اشتباه خود را اصلاح کند.

وی درباره بر زمین ماندن شعارهای انقلابی دولت سیزدهم افزود: فکر نمی کنم دولت آقای رئیسی ادعای انقلابی گری داشته باشد. بیش از 50 درصد مدیران میانی این دولت هنوز مدیران دولت روحانی هستند بنابراین اصلا نگرش و جهت گیری های شان با رئیس جمهور یکی نیست. معتقدم این دولت بیش از آنکه دولت رئیسی باشد کماکان دولت روحانی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ناهماهنگی های بین بدنه دولت و برخی وزرا با رئیس جمهور گفت: دولت رئیسی نتوانست اعتماد عمومی را جلب کند و از مردم نمره موفقی بگیرد چون بدنه دولت همچون واگن های قطار به سمتی می رود و آقای رئیسی به عنوان لکوموتیوران به سمت دیگر در حال حرکت است طبیعتا این نوع دولت داری منتج به رضایت مردم نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها