کد خبر: 671249
تاریخ انتشار :

غربی‌ها برای مذاکره پیغام و پسغام می‌دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غربی ها شرایط توافق را مراعات کنند و تضمین دهند که دیگر زیر تعهدات شان نمی زنند، ترجیح ایران نیز آن است که مسائل و اختلافات را از طریق گفتگو حل کند که نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر است.

غربی‌ها برای مذاکره پیغام و پسغام می‌دهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروز 18 بهمن 1401 از موضوعات مورد بحث در برنامه جام انقلاب مروری بر آخرین اخبار برجام و زمان آغاز مذاکرات بود. وزیر خارجه قطر هفته پیش به تهران آمد و حامل پیامی بود. روز گذشته نیز بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت « اگر ایران به روسیه موشک بالستیک بدهد، انگیزه اروپا و امریکا برای احیای برجام بسیار کمتر خواهد شد.»

در همین رابطه محمود عباس زاده مشکینی میهمان تلفنی برنامه جام انقلاب بود و گفت: اروپایی ها از اواخر شهریورماه تحت تأثیر اتفاقاتی که در ایران رخ داد، از پیگیری مذاکرات برجامی عقب نشینی کردند و پیام هایی به ایران دادند که ضد گفتگو و مذاکره بود. در واقع آنها متوهم شده بودند که گویا در ایران خبری است.

وی با بیان اینکه بودجه 1402 براساس اقتصاد مقاومتی بسته می شود، افزود: حالا که ایران مسائل داخلی اش را مدیریت و همچنین از تحریم عبور کرد، دوباره غربی‌ها برای مذاکره شروع به ارسال پیغام و پسغام کرده‌اند چون دیدند ایران از مرگ برجام نمی ترسد. اگر غربی ها شرایط توافق را مراعات کنند و تضمین دهند که دیگر زیر تعهدات شان نمی زنند، ترجیح ایران نیز آن است که مسائل و اختلافات را از طریق گفتگو حل کند که نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دیگر اقتصاد ایران نسبت به مذاکرات شرطی نمی شود، گفت: ایران مقتدرترین کشور منطقه است و می خواهد در معادلات جهانی نقش خود را بازی کند، پیش از انقلاب نمی توانستیم فشنگ بسازیم الان خود غربی ها مدعی‌اند «ما به روسیه یعنی دومین قدرت جهان پهپاد می فروشیم یا آنقدر توان داریم که می توانیم تکلیف جنگ جهانی آینده را روشن کنیم».

عباس زاده مشکینی درباره نگرانی آمریکا از همکاری ایران با روسیه، ادامه داد: غربی ها از قدرت ایران می ترسند و آن را به زبان می آورند، در واقع امروز آنها در عرصه جهانی دارند قطعه های پازل ما را کنار هم می چینند و تکمیل می کنند بنابراین نخست باید تکلیف شان را با خودشان روشن کنند. هیمنه دلار در حال فروپاشی است و امروز خیلی کشورها از ایران می خواهند تجربیات بی اثر کردن تحریم ها را نیز به آنها بیاموزد بنابراین دیگر سیستم قرون وسطایی تحریم شکست خورده است.

 

برنامه جام انقلاب امروز هجدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده و سهراب علی اکبری به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها