کد خبر: 671260
تاریخ انتشار :

جنگ ترکیبی و پیچیده ضدانقلاب کاملا شکست خورد

فعال رسانه ای گفت: اگر شخصی، سلبریتی، نماینده ای خبری می دهد، مبانی و مستنداتش را هم بگوید، اگر هم بعد مدتی متوجه شد آن خبر غلط است، بیاید و عذرخواهی کند.

جنگ ترکیبی و پیچیده ضدانقلاب کاملا شکست خورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروز 18 بهمن 1401 از موضوعات مورد بحث در برنامه جام انقلاب مروری بر چرایی شکست تبلیغات رسانه‌ای جریان ضدانقلاب و عدم همراهی مردم با این جریان در فضای مجازی بود. بیژن مقدم فعال رسانه‌ای میهمان تلفنی برنامه جام انقلاب بود و در همین رابطه گفت: همواره در عین اقتدار، چهره رحمانی نظام جمهوری اسلامی ایران غالب بوده است. آن تصویر دروغی را که ضدانقلاب ماه ها کوشید تا از جمهوری اسلامی در ذهن مردم ایران ایجاد کند، بعد عفو گسترده محکومان قضایی با فرمان رهبری و نظر کارشناسی قوه قضائیه از بین رفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی با تدبیر و گفتگو با حوادث اخیر برخورد کرد اما جریان ضدانقلاب خواهان آن بود که آشوب ها را به سمت خشونت ببرد. معتقدم از همان روز اول مرز بین آشوب طلبان و معترضان جدا شد، حتی آشوب طلبان نیز یکدست نبودند، همین موجب شد که هر چه گذشت، تدبیر نظام از دایره آشوب ها کم کرد و در نهایت فضای آشوب از جامعه جمع شد، حال آنکه نظام فقط یک دهم نیرو و امکانات خودش را برای مدیریت فضا فعال کرد.

این فعال رسانه ای تأکید کرد: نظام با تدبیر می دانست که علاج این زخم تبیین است نه خشونت و اقدامات پلیسی؛ در حالیکه جریان ضد انقلاب از کشته سازی و بالاتر بردن درجه خشونت سود می برد، بر همین اساس پشت قاتلین و مجرمان می ایستاد و تحریک و تهییج می کرد تا فضای آشوب و ناآرامی در ایران از بین نرود.

وی درباره علت عدم همراهی مردم با دروغ‌پردازی‌های جریان ضد انقلاب در فضای مجازی اظهار کرد: ضدانقلاب جنگ ترکیبی پیچیده ای را در قالب هنری، رسانه ای، اقتصادی و حتی دیپلماتیک شروع کرد که در نهایت در همه حوزه ها شکست خورد.

مقدم گفت: جریان معاند همه امکاناتش را برای پیاده‌سازی سناریوی خود به صحنه آورد و تلاش کرد اعتراضات مردمی را تبدیل به حرکت های خشونت طلبانه طولانی کند اما از آنجا که این رویکرد با خواسته اصلی مردم فاصله زیادی داشت شکست خورد. البته جریان ضدانقلاب بعد مدتی تلاش کرد برگرد و این فاصله را جبران کند اما مردم دست این جریان را خوانده بودند چون دیدند چه طور جریان معاند می خواهد امیال براندازانه خودش را جای مطالبات مردمی قرار دهد بنابراین دیگر همراهی نکردند.

وی با اشاره به تلاش نظام برای بازگرداندن آرامش به جامعه، درباره پیامدهای اظهارنظرهای حاشیه ساز چند نماینده مجلس گفت: با پدیده جدیدی به نام آدم رسانه مواجه هستیم، فارغ از آنکه آن فرد چقدر می تواند جایگاه اجتماعی داشته باشد اما مطلبی را بدون هیچ سواد رسانه ای در فضای مجازی منتشر می کند که در بسیاری موارد از اساس غلط در می آید.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت های حاشیه ساز برخی نمایندگان همچون توقیف کارت ملی افراد بی حجاب، نهایی شدن طرح صیانت در مجلس و اخذ مالیات از قبرها توضیح داد: وقتی یک نماینده حرفی می زند نباید آن را نظر مجلس تلقی کرد چون تا روال قانونی موضوعی در نظام قانونگذاری کشور طی نشود، آن موضوع محلی از اعتنا ندارد.

مقدم ادامه داد: مردم باید دقت کنند و این آدم ها را بشناسند. ثانیا اطلاع رسانی رسانه ملی نقش مهمی می تواند در روشن گری افکارعمومی ایفا کند. ثالثا هر کسی هر حرفی می زند باید مسئولیتش را بپذیرد وگرنه مدعی العموم می تواند وارد شود و با آن فرد برخورد کند. اگر شخصی، سلبریتی، نماینده ای خبری می دهد، مبانی و مستنداتش را هم بگوید، اگر هم بعد مدتی متوجه شد آن خبر غلط است، بیاید و عذرخواهی کند.

برنامه جام انقلاب امروز هجدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده و سهراب علی اکبری به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها