کد خبر: 671822
تاریخ انتشار :

نماینده مجلس: برای دولت رئیسی قانون هوای پاک اهمیت ندارد

هم میهن: ماجرای آلودگی هوای شهر اراک مدت‌هاست که در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود، اما ظاهرا تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده مجلس: برای دولت رئیسی قانون هوای پاک اهمیت ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس هم این موضوع را مطرح می‌کند. او می‌گوید که بر اساس ماده ۲۳۴ قانون، از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست شکایت کرده‌اند. همچنین ۴۰ نفر از نمایندگان امضاء کرده‌اند که معاون رئیس‌جمهوری باید در این زمینه پاسخ دهد. وزیر نفت هم به مجلس فراخوانده شده. حتی به رئیس‌جمهوری به دلیل اجرا نشدن قانون هوای پاک تذکر داده‌اند، اما نتیجه‌ای نداشته است.

او می‌گوید؛ مسئولان باعث می‌شوند با این بهانه که کمبود منابع گاز داریم، کار پیش نرود: «مسئولان باید به استاندارد کردن کارخانه‌هایی مثل پتروشیمی و نیروگاه و آلومینیوم‌سازی اقدام می‌کردند، اما نکردند، ما هم کوتاه نمی‌آییم و به‌طور جدی پیگیر این ماجراییم.»

با اینکه فعالان محیط‌زیست و شهروندان اراکی می‌گویند از زمانی‌که مازوت‌سوزی شدت گرفته، میزان آلودگی هوا در شهرشان هم بالا رفته است، اما نماینده مردم اراک تاکید می‌کند که مازوت‌سوزی فقط یکی از عوامل آلودگی هوای این شهر است: «در این منطقه کارخانه آلومینیوم‌سازی و خودرو‌ها هم دلیل بخشی از آلودگی‌اند. اما به‌طور کلی نکته اینجاست که چرا قانون هوای پاک را عملی نمی‌کنند. در این زمینه دستگاه قضا کوتاهی کرده است، باید این موارد پیگیری قانونی شود و با صنایع آلاینده بزرگ مثل نیروگاه‌ها برخورد شود. نحوه برخورد دستگاه قضا منجر به این اتفاقات شده است.»

بر اساس اعلام آصفری، بنابر ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس سازمان محیط‌زیست هم در کمیسیون آب و کشاورزی، هم در کمیسیون انرژی مجلس باید حاضر شود و به سوالات نمایندگان در این زمینه پاسخ دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها