کد خبر: 673641
تاریخ انتشار :

نگرانی یک نماینده از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات باعث نگرانی است.

نگرانی یک نماینده از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به امارات، گفت: رابطه ما با امارات خوب است، امارات یک نقش میان منطقه‌ای بین ایران، عربستان، بحرین و سایر کشورهای منطقه دارد؛ ولی خب در عین حال وقتی سفارت با رژیم صهیونیستی باز کرد باعث نگرانی ما است. واقعیت این است که امارات نباید این کار اشتباه را انجام می‌داد، من اسم این اقدام را اشتباه راهبردی می گذارم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: اما در عین حال امارات همسایه ماست و در دریا باهم مرز داریم و از سوی دیگر تامین‌کننده دپو کالاهای چین و اروپایی و توزیع‌کننده این کالاها است. از ابتدای زمانی که کشور امارات شکل گرفت همیشه در طول تاریخ با ایران و جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی در مسائل اقتصادی داشته و هیچ گاه رابطه اقتصادی ما با امارات متحده خدشه‌دار نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: با همه این ها برخی از رفتارهای امارات باید اصلاح شود، مخصوصا باید در نگاه به رژیم صهیونستی که آسیب جدی برای دنیای اسلام است، تجدیدنظر کند. این سخن بنده یک توصیه کارشناسی و براساس تجربه است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف ما با امارات بر سر مساله رابطه با رژیم صهیونستی جدی است اما درخصوص توسعه و گسترش روابط ما امیدواریم که سفر آقای شمخانی منجر به ارتقاء و بهبود هرچه بیشتر روابط شود.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: مساله دیگر این است که خود امارات می‌تواند نقش سازنده‌ای در سایر موضوعات منطقه‌ای داشته باشد، مثلا ابتدا روابط خود را با یمن ترمیم کند و سپس می‌تواند در ترمیم روابط عربستان و یمن موثر باشد و همچنین امارات قادر است نقش سازنده‌ای در روابط ما با بحرین ایفا کند. این‌ها می‌تواند یک زنجیره‌ای از روابط و نزدیکی در میان کشورهای منطقه باشد.

وی افزود: تقریبا همه کشورهای منطقه به این نتیجه رسیدند که راهبرد جمهوری اسلامی منطقی‌تر است و این راهبرد هم توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های کشورهای منطقه و یکدیگر، تعامل به جای تقابل و امنیت پایدار با ظرفیت کشورهای منطقه به جای رژیم صهیونستی و آمریکا است، این راهبردها و موارد قطع به یقین و بدون شک به نفع تمام کشورهای منطقه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها