کد خبر: 674979
تاریخ انتشار :

اعتراف تلخ یک نماینده مجلس

​ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در یکسال اول شروع بکار دولت سیزدهم، تمام تلاش مجلس یازدهم تعامل حداکثری با دولت بود و مجلس با همین رویه و به بهانه تعامل به سمت استیضاح و اعمال نظارت جدی نرفت که به نظر بنده این رویه اشتباه بود.

اعتراف تلخ یک نماینده مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه پنجشنبه ۲۴ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر، با تاکید بر اینکه تعامل به این معنا نیست که ما وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت را کنار بگذاریم، افزود: امروز ناتوانی وزارت صنعت در مورد مشکلات صنایع خودروسازی محرز است و طی هفته آینده استیضاح وزیر صمت در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

آزادی‌خواه عملکرد این دوره مجلس شورای اسلامی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: موضع گیری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعامل ضعیف آنها با سیستم اجرایی و نوع انتقادها که برخی مواقع به جای انتقاد سازنده، تخریب نا امید کننده اتفاق می‌افتد، از جمله انتقاداتی است که به مجلس یازدهم وارد است.

وی تاکید کرد: برخی چهره ها انقلابی‌گری را در ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم تعریف می‌کنند که اصلا با سیاست‌های رهبر انقلاب هماهنگ نبوده و معنای انقلابی گری این نیست.

وی بیان کرد: شرکت‌های بافتینه و بافتسان به همراه ۴۰ واحد دیگر در سراسر کشور، تمام نیاز کشور در حوزه صنایع سلولزی را تامین می‌کنند اما متاسفانه بدلیل بی کفایتی در وزارت صمت، سال گذشته ۳۰۰۰  تن از این محصول وارد شد.

یکی از مهمترین مُسکن‌ها برای صنعت خودرو، واردات است

آزادی خواه با بیان اینکه بعید است تاکنون فاجعه صنعت خودرو در حوزه کیفیت و قیمت به کسی ضربه نزده باشد، افزود: یکی از مهمترین مُسکن‌ها برای صنعت خودرو، واردات و ایجاد بازار رقابتی است که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال مجوز واردات خودرو به دولت داده شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام، واردات را متوقف و رد کرده است که از نظر ما کاملا مبهم است.

آزادی خواه تاکید کرد: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف است قوانین مصوب مجلس را با سیاست‌های کلی نظام تطبیق دهد و تضادی که خلاف سیاست‌های کلی نظام است را به مردم اعلام کند که تاکنون هیچ توضیحی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد قانون واردات خودرو هیچ تعارضی وجود ندارد، گفت: مجلس فعلا در این مورد کوتاه نیامده است و ما پای واردات خودرو ایستادیم چرا که یکی از راهکارها در حوزه کیفیت بخشی و مهندسی قیمت خودرو، واردات خودرو است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری نقطه قوت و در نظارت بر حسن اجرای قانون ضعف دارد، خاطرنشان کرد: قانون نظام بانکداری اسلامی، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون جوانی جمعیت و قانون مالیات بر عایدی سرمایه از جمله قوانین جامعی بود که نمایندگان به جریان انداختند.

جذب سرمایه گذار به سادگی دادن فراخوان و برگزاری همایش نیست

آزادی خواه سرمایه گذاری را موضوعی تکنیکی و کاملا حرفه ای دانست و مطرح کرد: جذب سرمایه گذار به این سادگی دادن فراخوان و برگزاری همایش نیست بلکه موضوعی حرفه ای و کاملا پیچیده است

وی سرمایه گذاران بومی را فرصتی برای شهرستان خواند و گفت: نباید از توان سرمایه گذاران بومی غافل شویم چرا که سرمایه گذار غیر بومی انگیزه ای برای سرمایه گذاری در ملایر ندارد.

آزادی خواه ارائه تسهیلات بانکی، زمین رایگان، معافیت های مالیاتی و ایجاد پنجره های واحد در زمینه مجوزهای لازم را از جمله انگیزه های ضروری برای جذب سرمایه گذار برشمرد و افزود:  با ایجاد انگیزه لازم، سرمایه گذاران تفاوت سرمایه گذاری در ملایر و جای دیگر را حس می کنند و این سرمایه گذاری برایشان آورده خواهد داشت.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت به جذب یک سرمایه گذار ساکن آمریکا و سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت تعطیل شده کیان وین سا ملایر  اشاره و بیان کرد: طبق رایزنی های انجام شده، با این سرمایه گذاری و ورود ماشین آلات صنعتی جدید در ملایر آغاز بکار خواهد کرد.

وی همچنین پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شرکت تولید تجهیزات پزشکی در شهرک شوشاب را از دیگر اقدامات موثر و خوب در حوزه جذب سرمایه گذار خواند و افزود: در حال رایزنی برای تخصیص ارز و واردات مواد اولیه هستیم تا شرکت آغاز بکار کند.

طرح های پیشنهادی ایمیدرو معطل مانده است

آزادی خواه در ادامه به پیگیری های انجام شده برای احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر اشاره و اظهار کرد: در اواخر مجلس دهم با معاون منطقه ویژه اقتصادی و مشاور رییس جمهور جلسه ای برگزار کردیم که طی آن منطقه مرده ویژه اقتصادی سامن که سال ها معطل مانده و اقدامی انجام نشده بود، احیا شد و به جریان افتاد.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برای سرمایه گذاری در شهرستان مطرح کرد: شناسایی ظرفیت های شهرستان و مطالعات لازم از سوی این شرکت انجام و سه طرح پیشنهاد شد اما متاسفانه بدلیل عدم پیگیری مجموعه استان و شهرستان اتفاقی نیفتاد.

آزادی خواه در پاسخ به سوالی مبنی بر ضعف صادرات کشمش ملایر گفت: اداره استاندارد استان همدان با تعطیلی آزمایشگاه ویژه بررسی کیفیت سنجی کشمش ملایر به بهانه های واهی، در حق ملایر و صادرات این شهرستان ظلم کرده است البته در حال پیگیری موضوع با کمک استاندار هستیم.

آزادی خواه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر رئیس ستاد امر به معروف در مسجد جمکران، بیان کرد: اظهار نظر وی مبنی بر اینکه مجلس جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است، کاملا واهی، کذب و غیر کارشناسی بود؛ تا این لحظه دولت و هیچ ارگان دیگری لایحه ای برای طرح عفاف و حجاب به مجلس ارائه ندادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مورد موضوع عفاف و حجاب، همه قوه‌ها باید درگیر شوند و با تعامل بین سه قوه، حرکتی ایجاد شود، افزود: قرار نیست اگر ۱۰ نماینده در این مورد به یک جمع بندی رسیدند، همه نمایندگان مجلس مجبور به تصویب و اجرای طرح باشند.

برخوردهای فیزیکی و سلیقه ای در موضوع عفاف و حجاب اقدام جریان ضد انقلاب است

آزادی خواه با اشاره به اینکه همه ما حجاب را بعنوان یک اصل مسلم در دین خود باور داریم، مطرح کرد: همه زنان ایرانی عفیف و پاکدامن هستند؛ اگر شیوه پوشش برخی بانوان خاص است باید با نگاه مثبت آن ها را به اصلاح شیوه رفتاری ترغیب کنیم و سریع انگ کافر و بی دین بودن به بانوان نزنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور مدیون نگاه انقلابی گری است، تصریح کرد: این کشور از سال های قبل از انقلاب، انقلابی فکر کرده و تا امروز موفق شده است؛ انقلابی گری به معنای موضع گیری رهبر انقلاب و موضع گیری شهید سلیمانی است.

آزادی خواه ادامه داد: اگر کسی ضمن تلاش برای حفظ قانون عفاف و حجاب، در نحوه برخورد با زنان کم حجاب، تفسیر شهید سلیمانی را داشته باشد انقلابی است؛ برخی به نام انقلابیگری تشویق ها را در گوشی می گویند و انتقادها را فریاد می‌زنند.

معادلات نظم جهانی به نفع ایران تغییر می کند

وی با تاکید بر اینکه اگر ضمن حفظ استقلال قوا، تعامل بین قوا حاصل شود، می‌توان ایرادات موجود در کشور را رفع کرد، گفت: توسعه سیاسی و بارور سازی دیپلماسی جهان اسلام یکی از مباحثی است که هم مجلس شورای اسلامی و هم رییس جمهور و دولت به آن پایبند است.

وی با بیان اینکه امروز روی آوری برخی کشورهای اسلامی به ایران از جمله عربستان و امارات، نوید خوبی برای وحدت بین جهان اسلام به ما می دهد، تاکید کرد:  با توجه به آغاز رایزنی های خوب با دو ابر قدرت اقتصادی و دفاعی یعنی چین و روسیه، این کشورها علاقمند هستند دیگر کشورها را به تعامل با ایران تشویق کنند.

آزادی خواه اظهار کرد: در ادامه این مسیر، معادلات نظم جهانی کاملا به نفع ایران تغییر می کند و اگر بتوانیم مسیر را باز کرده و تنگ نظری ها را از بین ببریم شرایط خوبی در منطقه ایجاد می شود و به دنبال آن گشایش اقتصادی و معیشتی مردم اتفاق می افتد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام پای حمایت از تولید ایستاده است، گفت: اگر برخی افراد منتسب به دولت سیزدهم که دولتی مقبول و دولت مستضعفان است، با نگاه های سلیقه ای و اشتباه به پیکره تولید آسیب نزنند، می توانیم خودکفایی بیشتری در تامین کالاها داشته و صادرات محور باشیم و اشتغال، تولید و رونق معیشت و اقتصادی را داشته باشیم.

 

برخی مدیران خودشان هم بلاتکلیف هستند

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت بازنگری در مدیریت برخی مدیران شهرستان، فرماندار ویژه ملایر را فردی با ظرفیت در شهرستان دانست و افزود: فرماندار در انتصاب مدیران اختیار کامل دارد؛ برخی مدیران خودشان هم بلاتکلیف هستند و این بازنگری ضروری است.

آزادی خواه با بیان اینکه بنده تا هفتم خرداد ۱۴۰۳ نماینده رسمی شهرستان بوده و حق مطالبه گری و قانون گذاری دارم، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم برخی افراد به بهانه نزدیکی انتخابات، ما را محدود کنند.

وی به نگاه های ناشیانه برخی مدیران در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز اقدامات و پیگیری های ما مانند سال های گذشته با قوت و قدرت خواهد بود.

نماینده مردم ملایر مشکلات آب شرب برخی روستاها که نتیجه سوء تدبیر برخی مدیران آب و فاضلاب در سطح ملی است را از جمله مشکلات در حوزه آب و فاضلاب برشمرد و یادآور شد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی روستای جوراب ملایر که با همت خیر بلند همت «حاج حسن توکلی» آماده بهره برداری است، معطل انشعابات آب و برق است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها