کد خبر: 676502
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با جعفرزاده ایمن‌آبادی

مجلس دیر به فکر سفت‌کردن پیچ‌ومهره دولت افتاد

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: مردم به نمایندگان می گویند «اگر از همان ابتدا قاطع تر بر عملکرد دولت نظارت می کردید امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.»

مجلس دیر به فکر سفت‌کردن پیچ‌ومهره دولت افتاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم به رغم شعارهای حداکثری اش، عملکرد حداقلی را در حوزه نظارت بر دولت نشان داد و تا جایی پیش رفت که حتی خود نمایندگان نیز بعید می دانستند بتوانند وزیری را استیضاح کنند اما در سال منتهی به انتخابات مجلس آینده به یکباره ورق برگشت و نه تنها شاهد تندترین نقدها به عملکرد دولت هستیم بلکه نمایندگان قصد دارند اقدام به کلید زدن استیضاح های سریالی کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره تندتر شدن فضا بین دولت و مجلس گفت: مجلس دیر از خواب بیدار شد و تصمیم به سفت کردن پیچ و مهره دولت گرفت. ای کاش نمایندگان این رویکرد را از همان ماه های ابتدایی ورود به پارلمان دنبال می کردند تا مردم بین شعارها و عملکرد نمایندگان رابطه حقیقی پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در زمستان امسال افزود: نمایندگان نارضایتی شدید مردم از عملکرد دولت را می بینند و می دانند این نارضایتی در انتخابات پیش رو تخلیه خواهد شد بنابراین آنها در فرصت باقی مانده تا زمان انتخابات، انتقامجویانه با دولت سیزدهم برخورد خواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مجلس به همه خواسته های دولت در حوزه قانونگذاری جامه عمل پوشاند، تأکید کرد: نمایندگان امروز بر این باور هستند که دولت به علت عملکرد نامناسبش باعث سوزاندن اعتبار مجلس نزد افکارعمومی شد. از این رو پیش بینی می شود که 90 درصد نمایندگان فعلی در مجلس آینده نباشند.

وی با بیان اینکه مردم امروز به نمایندگان می گویند «چه طور سال انتخابات به فکر دفاع از حقوق ما و نظارت بر دولت افتادید؟» ادامه داد: مجلس با آغوش باز به استقبال دولت سیزدهم رفت و آنقدر در یکدستی افراط کرد که از آن طرف تشتش افتاد. به هر صورت امروز گلایه مندی مردم از سکوت مجلس در قبال دولت با یکی دو استیضاح برطرف نمی شود چون مردم به نمایندگان می گویند «اگر از همان ابتدا قاطع تر بر عملکرد دولت نظارت می کردید امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.»

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: البته مجلس از دولت بی وفایی دید چون دولتمردان هر جا مورد نقد قرار گرفتند توپ را به زمین مجلس انداختند. دولت هم واقعا ناتوان است چه مورد نظارت مجلس قرار بگیرد و چه نگیرد اتفاقی نمی افتد چون یک جسم توخالی است. شاهد هستیم در سال مهار تورم و رشد تولید، دولت 180 درجه رویکرد خلاف این شعار را دنبال می کند و بهار خیلی بدی را برای مردم رقم زد که پیش بینی می شود بدتر از این هم خواهد شد.

وی دولت رئیسی را ضعیف ترین دولت پس از انقلاب خواند و افزود: این دولت دارد به ناکجاآباد می رود و جای هیچ دفاعی را نگذاشته است، کما اینکه می بینیم هیچ کسی از این دولت حمایت نمی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها