کد خبر: 672911
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با علی صوفی

دولت عمدی در افزایش مشکلات ندارد،توانش همین است

فعال سیاسی گفت: دولت دلش می خواهد مشکلات را حل کند اما توانش را ندارد چون اعضای دولت فاقد تجربه و تخصص لازم هستند بنابراین با مدیریت در این سطح بیگانه‌اند.

دولت عمدی در افزایش مشکلات ندارد،توانش همین است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: این روزها حجم مشکلات کشور به حدی در قیاس با زمان دولت حسن روحانی افزایش یافته است که معاندان و دشمنان تلاش دارند از این اوضاع به نفع خود بهره گیرند و به جامعه القا کنند که دولت سیدابراهیم رئیسی از عمد بر حجم و پیچیدگی مشکلات می افزاید چون تنها با این روش می تواند در انتخابات ریاست جمهوری 1404 دوباره اکثریت آرا را به دست آورد و ادامه حیات سیاسی دهد. استدلال دشمن برای این ادعا آن است که رئیسی سال 1400 نیز 19 میلیون رأی آورد که بیشتر آنها جنبه اعتقادی داشتند و مطالبه ای به ویژه در حوزه اقتصادی پشت آن نبود بنابراین حتی اگر مشکلات کشور پیچیده تر و بحرانی تر هم شود اکثریت آن 19 میلیون رأی دوباره می آیند و به رئیسی رأی می دهند اما در عوض جریانات رقیب که خواهان تغییر وضع موجود هستند دست شان از رأی خالی تر می شود.

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره ادعای تلاش دولت رئیسی برای پیچیده و بحرانی تر کردن مشکلات کشور با نیات و اهداف انتخاباتی گفت: این دیدگاه خیلی بدبینانه است چون مزیت کار دولت در حفظ آرامش و امنیت عمومی است و اگر نتواند به این وظیفه خود جامه عمل بپوشاند، ارزیابی افکارعمومی به ضررش خواهد بود.

وی افزود: وقتی شاخص های ارزیابی در سنجش عملکرد دولت منفی باشند، به طبع این مسئله بر کارنامه نهایی دولت نیز اثر مستقیم می گذارد بنابراین دولت تلاش می کند در حوزه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی آرامش، ثبات و امنیت عمومی حاکم باشد. هر چقدر کسب و کار رونق پیدا کند و شاخص های اقتصادی را بهبود یابد، اینها بر روند کاهش تورم، حفظ و تقویت ارزش پول ملی و همکاری های اقتصادی کشور با سایر کشورها تأثیر مثبت می گذارد و به عنوان نشانه های حکمرانی خوب یک دولت تلقی می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه افزایش مشکلات در کشور عمدی نیست، اظهار کرد: بینش، اراده، توان، علم و تخصص دولت در سطحی است که اساسا اجازه نمی دهد، او وظایف و مأموریت هایش را درک کند و برای رسیدن به اهدافش و اجرای مسئولیت هایش طرح و برنامه داشته باشد.

وی افزود: دولت در موقعیت بدی قرار گرفته است، درست مثل این می ماند که کسی خلبانی بلد نباشد اما او را روی صندلی خلبان بنشانند و مجبورش کنند هواپیما را هدایت کند، طبعا نخواهد توانست. متأسفانه آنچه در سایه نظارت استصوابی گم شد و لطمه شدیدی به حکمرانی دولت زد، از بین بردن شایسته سالاری بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای احمدی نژاد وقتی رئیس جمهور شد، شخصیتی کاملا آنارشیست داشت و خیلی از به هم زدن لذت می برد. به عبارت دیگر احمدی نژاد عمدی یکسری کارهایی را می کرد که منجر به مشکلاتی برای کشور می شد اما دولت آقای رئیسی عمدی در افزودن بر حجم مشکلات کشور ندارد، اتفاقا دلش هم می خواهد مشکلات را حل کند اما توانش را ندارد چون اعضای دولت فاقد تجربه و تخصص لازم هستند بنابراین با مدیریت در این سطح بیگانه‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها