کد خبر: 692428
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با ابوالفضل حسن بیگی

نوعی سرخوردگی بین سیاسیون و احزاب به چشم می‌خورد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: می بینیم بسیاری از نیروهای حزبی و سیاسی امروز سرخورده هستند. همین سرخوردگی و ناامیدی باعث شده بسیاری از سیاسیون در انتخابات ثبت نام نکنند.

نوعی سرخوردگی بین سیاسیون و احزاب به چشم می‌خورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: فضای سیاسی کشور از هیچ رونقی برخوردار نیست و سکوت عجیبی بر همه زوایای آن حاکم شده است.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره فضای حاکم بر عرصه سیاسی کشور گفت: در تمام دنیا، عناصری که در دولت هستند و تجارب ارزشمندی را به دست می آورند، بعد از پایان مسئولیت سعی می کنند این تجارب را به سایرین انتقال دهند، از این رو یا در قالب فعالیت های حزبی وارد می شوند یا به پارلمان می روند تا به غنای قانونگذاری و نظارت بر مجریان قوام بخشند.

وی با بیان اینکه هیچ حزبی در داخل کشور ما موفق نبوده، افزود: احزاب در ایران کارکرد واقعی خود را از دست داده اند و بیشتر مشغول کارهای هیأتی و سلیقه ای هستند؛ طبیعتا از این نوع عملکرد نتیجه دلخواه بیرون نمی آیند بنابراین می بینیم بسیاری از نیروهای حزبی و سیاسی امروز سرخورده هستند. همین سرخوردگی و ناامیدی باعث شده بسیاری از سیاسیون در انتخابات ثبت نام نکنند.

فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات نیز شرایط ورود به عرصه رقابت را سخت کرده، یادآور شد: وقتی وزیر کشور یا معاون سیاسی او در تلویزیون بر اجرای این قانون تأکید ویژه ای دارد و می گوید «خدا یکی است و قانون هم یکی»، بیشتر موجب سنگینی فضا می شود. خدا یکی است اما نحوه اجرای قانون می تواند منعطف باشد نه آنکه وقتی هنگام ثبت نام یک «واو» اشتباه نوشته شد امکان اصلاح نباشد و فرصت کاندیداتوری از داوطلب نمایندگی مجلس گرفته شود.

وی ادامه داد: قدری از علائم و نشانه ها این طور برداشت می شود که برخی دوست دارند انتخابات، انتصابی باشد، حال آنکه این مغایر فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که بارها بر لزوم شکل گیری انتخابات پرشور و رقابتی تأکید کردند. امروز همه دلسوزان، ولایتمداران و حزب اللهی ها این رفتارهای مغایر با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را می بینند و دلسرد می شوند.

حسن بیگی گفت: نگرانیم فضای دلسردکننده ای که برخی به وجود آوردند باعث شود که حزب اللهی ها و دلسوزان انقلاب در انتخابات مجلس شرکت نکنند. چندی پیش مشاهده کردیم در ترکیه بیش از 90 درصد مردم پای صندوق رأی می آیند و قدرت ملی شان را به رخ دنیا می کشند. ما نیز باید تلاش کنیم تا بسترهای مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات شکل بگیرد.

این نماینده ادوار مجلس افزود: امروز کسی نمی تواند منکر مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی شود، همچنین این رویکرد که گفته شود هیچ راه برون رفتی وجود ندارد، درست نیست. معتقدم همه از دیدگاه های مختلف باید کنار هم قرار بگیرند و برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند و به یک نتیجه نهایی براساس خردجمعی برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها