کد خبر: 700328
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با غلامرضا انصاری

«اتحادملت» دنبال انحلال جبهه اصلاحات است؟

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: طبیعی است که وقتی حزب اتحاد ملت پایگاه مردمی دارد و در سراسر کشور نیروهایش فعال هستند، آرای بیشتری را در مجموعه اصلاحات به خود اختصاص دهد.

«اتحادملت» دنبال انحلال جبهه اصلاحات است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تعارض دیدگاه در جبهه اصلاحات این مجموعه را در مرحله انحلال قرار داده است. فشار حزب اتحاد ملت برای تحریم انتخابات، مانع از آن شد که جبهه اصلاحات به جمع بندی روشنی درباره انتخابات نمی رسد و در نهایت هیچ توصیه ای برای احزاب و افراد پیرو خود نداشت. حالا این دیدگاه وجود دارد که حزب اتحاد ملت بی میل نیست که جبهه اصلاحات منحل شود تا خود در محوریت این جریان سیاسی قرار بگیرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره دیکته شدن اراده و خواست حزب اتحاد ملت به نظام تصمیم گیری جبهه اصلاحات گفت: شعار اصلاحات دموکراسی و اتکا به رأی است. وقتی در مجموعه شورای عالی اصلاح طلبان یک موضوعی رأی می آورد، نباید آن را به پای یک حزب گذاشت.

وی افزود: اتحاد ملت بزرگترین حزب در جریان اصلاحات است و بیشترین پایگاه اجتماعی را دارد. این حزب کار تشکیلاتی را جدی تر از سایر مجموعه های اصلاح طلب  دنبال می کند به طوری که در اکثر شهرستان ها دفاتر حزب فعال هستند و برنامه های خودشان را انجام می دهند. وقتی اتحاد ملت چنین ظرفیت و ویژگی هایی دارد می تواند آرای اصلاح طلبان را در بخش های مختلف تحت تأثیر خودش قرار دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: گروه هایی در جریان اصلاحات داریم که بیش از آنکه نام حزب و گروه را بتوان برای آنها به کار برد، شب انتخاباتی هستند و تنها زمان بستن فهرست و سهم گرفتن در عرصه حضور دارند. طبیعی است که وقتی حزبی پایگاه مردمی دارد و در سراسر کشور نیروهایش فعال هستند، آرای بیشتری را در مجموعه اصلاحات به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بخشی از این شایعه را مخالفان اصلاحات سامان می دهند که اختلاف درون جبهه بیاندازند. قطعا شورای عالی اصلاح طلبان با توجه به شرایط بسته و انحصارگونه ای که در فضای سیاسی کشور به وجود آمده تمام تلاشش را می کند که بتواند رضایت همه جریانات و گروه های اصلاح طلب را به دست آورد تا اجماع کلی حاصل شود.

انصاری درباره این سئوال که «حزب اتحاد ملت خواهان انحلال جبهه اصلاحات است؟» گفت: عضو حزب اتحاد ملت و عضو شورای عالی اصلاح طلبان نیستم و به عنوان یک کنشگر که از بیرون مسائل را می بیند معتقدم «این قضیه واقعیت ندارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها