کد خبر: 701423
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با نقوی حسینی

دست اصلاح‌طلبان در انتخابات خالی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلاح طلبان کسی را برای عرضه ندارند ضمن آنکه اگر کسی هم باشد بعید به نظر می رسد با اقبال اجتماعی مواجه شود.

دست اصلاح‌طلبان در انتخابات خالی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: گویا اصلاح طلبان قصدی برای ورود تشکیلاتی به صحنه انتخابات ندارند؛ حتی احزابی مثل کارگزاران، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و مردم سالاری نیز در سکوتی کامل به سر می برند، این راهبرد جبهه اصلاحات چه پیامدهایی را می تواند به دنبال داشته باشد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره راهبرد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم گفت: اصلاحات و اعتدال در زمان ثبت نام نامزدها دو تحلیل داشتند که براساس آن دو تحلیل رویکرد انتخاباتی خود را برگزیدند. نخست آنکه اگر ثبت نام کنیم حتما ردصلاحیت می شویم ثانیا به لحاظ عملکرد دولت آقای روحانی سرمایه اجتماعی لازم را نداریم بنابراین این طور نیست که مردم بگویند «اصولگرایان نتوانستند پس به جبهه اصلاحات رأی بدهیم که سابقه خوبی در حوزه اجرا و تقنین دارد.

وی افزود: 8 سال دولت آقای روحانی با مدیریت اصلاح طلبان گذشت اما چیزی عاید جامعه و کشور نشد. کمیت و کیفیت سفر مردم تغییر نکرد بنابراین امروز طبیعی است که هیچ گرایش اجتماعی به سمت جبهه اعتدال و اصلاحات مشاهده نشود. از این رو نیروهای منتسب به آنها نیز به میدان انتخابات نیامدند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دست اصلاح طلبان در انتخابات خالی است، اظهار کرد: آنها کسی را برای عرضه ندارند ضمن آنکه اگر کسی هم باشد بعید به نظر می رسد با اقبال اجتماعی مواجه شود بنابراین امروز راهی ندارند که بگویند «اصلا در صحنه رقابت حضور نداریم و نخواهیم آمد».

وی درباره احتمال ائتلاف جریان منتقد وضع موجود همچون اصولگرایان سنتی، اصلاح طلبان و اعتدالیون افزود: اصلا چنین نگرشی در میان اصلاح طلبان وجود ندارد و قطعا نیز آن را مطرح نخواهند کرد. هر چند اصولگرایان سنتی به طور مشخص شورای وحدت منتقد وضع موجود هستند اما اصلاح طلبان و شورای وحدت به هیچ عنوان با هم نخواهند نشست.

این نماینده ادوار مجلس درباره عاقبت جریان اصلاح طلبان گفت: وقتی اصلاح طلبان در مجلس حضور نداشته باشند قطعا در دولت نیز حضور نخواهند داشت بنابراین نقشی هم نمی توانند در حاکمیت ایفا کنند. جریان اصلاحات باید منتظر زمان باشد تا گذشت زمان برخی از مشکلات این جریان را حل کند و مردم قدری ناکارآمدی اصلاح طلبان را به دست فراموشی بسپارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها