کد خبر: 702153
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه‌نیوز» با غلامعلی جعفرزاده

منتقدان دولت رئیسی زیر یک چتر جمع می‌شوند

یک فعال سیاسی گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده اتفاقات خوبی بیفتد و نامزدهایی که مشکلی برای تأییدصلاحیت ندارند، بتوانند به عرصه انتخابات ورود کنند و مردم نیز بر اثر این اتفاق راغب شوند تا پای صندوق رأی بیایند.

منتقدان دولت رئیسی زیر یک چتر جمع می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: در وضعیتی که به نظر می رسد تصمیم مجموعه های اصولگرا به رقابت درون گفتمانی است، بزرگان این جریان هشدار می دهند که در نهایت جریانات سیاسی منتقد دولت و مجلس به هم می رسند و روی یک فهرست ائتلافی توافق می کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره احتمال شکل گیری فهرست ائتلافی جریانات منتقد دولت گفت: این اتفاق بعید نیست. خیلی از نامزدهای منتقد دولت ردصلاحیت شدند و دیگر عملا جریانی تحت عنوان منتقد دولت نمانده است چون قریب به اتفاق نامزدهای تأییدشده یا گرایش اصولگرایی دارند یا به لحاظ سیاسی خنثی هستند.

وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات اتفاقات عجیب و غریبی افتاد، افزود: متأسفانه در این دوره گویا ملاک و معیار نظام و انقلاب نیست بلکه دولت رئیسی ملاک قرار گرفته است. با همه این اصاف امکان دارد همه منتقدان دولت سیزدهم زیر چتری جمع شوند، حالا باید منتظر تحولات روزهای آتی ماند.

فعال سیاسی درباره اصرار اعتدال و توسعه به فعالیت انتخاباتی اظهار کرد: دست اعتدال و توسعه خالی نیست. البته همه به نتیجه بررسی اعتراض ها به ردصلاحیت ها امید دارند و منتظرند ببینند 20 بهمن جمع بندی شورای نگهبان چه خواهد بود. تاکنون شاید آمار تأییدصلاحیت شدگان بیشتر از ادوار گذشته باشد اما اکثریت آنها قدرت کسب رأی بالایی ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگان ادوار و کسانی که پایگاه اجتماعی دارند اما ردصلاحیت شدند، نتیجه اعتراض شان 20 بهمن اعلام می شود بنابراین بعد از 20 بهمن آرایش صحنه رقابت مشخص می شود.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امروز رقابت محدود به درون اردوگاه اصولگرایان است و بقیه بیشتر تماشاگرند، گفت: نیروهای اصلی حذف شدند و تا این لحظه رقابت بین جریان وجود ندارد. به همین دلیل شور انتخاباتی نیز در جامعه مشاهده نمی شود. حالا باید دید در مدت باقی مانده چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: برخلاف کسانی که می گویند «نتیجه انتخابات از الان مشخص است»، معتقدم هنوز نمی توان قضاوتی کرد. امیدوارم در مدت باقی مانده اتفاقات خوبی بیفتد و نامزدهایی که مشکلی برای تأییدصلاحیت ندارند، بتوانند به عرصه انتخابات ورود کنند و مردم نیز بر اثر این اتفاق راغب شوند تا پای صندوق رأی بیایند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: کشور وضعیت خوبی ندارد، مصالح کشور ایجاب می کند که مشارکت بالا در انتخابات رقم بخورد. یک نمونه اش نامه سناتورهای آمریکایی برای حمله به ایران است. چه زمانی آمریکا به ایران حمله می کند؟ وقتی میزان مشارکت مردم در انتخابات کم باشد. تا اینجای کار به هیچ وجه نتیجه نظرسنجی ها مطلوب ارزیابی نمی شود.

وی افزود: ردصلاحیت حسن روحانی آب سردی روی جامعه بود و مردم قانع نشدند. کسانی ردصلاحیت شدند که افکارعمومی درباره این اتفاق قانع نیست. 4 رئیس جمهور اخیر کشور آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی وقتی در زمره ردصلاحیت شدگان هستند که متأسفانه پالس خوبی به جامعه نمی دهد.

این فعال سیاسی درباره پایین کشیده شدن فیتیله فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: آقای روحانی وقتی ردصلاحیت شد، فیتیله فعالیت سیاسی اش را پایین نکشید، او پای نظام و انقلاب ایستاده است و برای دفاع از نظام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. بالاخره این روزها نیز می گذارد و تاریخ قضاوت می کند چه کسانی وفادار به این نظام و انقلاب بودند و چه کسانی نفوذی بودند که خواستند سربازان نظام را دلشکسته کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها