کد خبر: 702577
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ناظمی اردکانی

3 تا 5 فراکسیون‌ سیاسی در مجلس آینده خواهیم داشت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: انسجامی که بین مجموعه های جریان انقلاب در مجلس یازدهم وجود داشت در مجلس آینده شاهد نخواهیم بود.

3 تا 5 فراکسیون‌ سیاسی در مجلس آینده خواهیم داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: صحنه انتخابات مجلس دوازدهم شکل و شمایل نهایی خود را پیدا کرده است. جریانات منتقد وضع موجود تصمیم گرفته اند در تهران لیست ندهند و نامزدهای شان را بیشتر از شهرستان ها وارد عرصه رقابت کنند؛ این موضوع میزان رقابت بین مجموعه های اصولگرا را دو چندان کرده است به طوری که پیش بینی می شود در تهران اصولگرایان 4 فهرست انتخاباتی داشته باشند.

محمد ناظمی اردکانی در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره ترکیب مجلس آینده گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سلایق سیاسی تأییدصلاحیت شدند و در عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس حضور پیدا می کنند، قاعدتا ترکیب مجلس آینده یکدست نخواهد بود. یک اقلیت موثر از جریان اصلاحات در مجلس دوازهم خواهیم داشت.

وی افزود: نامزدهای اصلاح طلبان از حوزه های انتخابیه تک نماینده حضور پیدا می کنند چون آنجا سازمان رأی شان منسجم تر است اما سبد آرای اصولگرایان بین نامزدهای حاضر از این جریان در هر حوزه انتخابیه تقسیم می شود بنابراین شانس رأی آوری نامزد اصلاح طلب بیشتر است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب فراکسیون های سیاسی مجلس دوازدهم اظهار کرد: انسجامی که بین مجموعه های جریان انقلاب در مجلس یازدهم وجود داشت در مجلس آینده شاهد نخواهیم بود. دوره گذشته لیست شورای نیروهای ائتلاف در تهران کامل رأی آورد و در بسیاری از حوزه ها نیز نامزدهای این مجموعه رأی آوردند اما وضعیت شورای ائتلاف در مجلس آینده سست خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به شکل گیری رقابت هایی بین مجموعه های اصولگرا در انتخابات پیش بینی می شود که بعد از تشکیل مجلس دوازدهم، این رقابت ها برای انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی ادامه پیدا کند چون امروز علاوه بر شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری، مجموعه دیگری با محوریت چهره های اجتماعی همچون آقای رائفی پور با قدرت به میدان آمده و قصد رقابت دارد. معتقدم حتی اگر آن سه مجموعه با هم در مجلس یک فراکسیون تشکیل دهند، این مجموعه چهارم مجزا عمل خواهد کرد.

ناظمی اردکانی یادآور شد: اگر شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری در تهران لیست واحد ندهند و در شهرستان ها نیز همگرایی نداشته باشند، در مجلس نیز واگرایی بین آنها پیش بینی می شود به طوری که هر کدام فراکسیون خودشان را تشکیل دهند اما اگر پیش از انتخابات بین این مجموعه ها همگرایی اتفاق بیفتد در مجلس انسجام بیشتری بین شان خواهد بود و به نوعی امتداد مجلس یازدهم را خواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها