کد خبر: 703280
تاریخ انتشار :

قاطعانه در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی خواهیم ایستاد

ایران اسلامی پیام‌آور صلح و دوستی برای همه ملل و دولت‌هاست، ولی در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی قاطعانه خواهد ایستاد.

قاطعانه در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی خواهیم ایستاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای خارجی که در هتل نهاجا انجام شد، گفت: امروز افتخار داریم که چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

امیر سرتیپ واحدی افزود: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال این کشور نقش کلیدی و محوری ایفا کرد که با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره)، قدرت پوشالی رژیم شاهنشاهی که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به آمریکا داشت، در هم شکست و بساط ظلم و استکبار در ایران به یک باره برچیده شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برای همه ما به‌ ویژه نیروی هوایی نعمتی الهی بود؛ چون به ما اعتماد به نفس داد و ما از این اعتماد به جوانان‌مان پاسخ بسیار خوبی گرفتیم.

وی عنوان کرد: جوانان و صنعت گران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند؛ به طوری که تعمیر و نگهداری و اورهال (بازآماد) همه نوع هواپیما را توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش همواره در هر عرصه‌ای که وارد شده، مؤثر و تعیین‌کننده بوده است و با اقتدار مأموریت‌های محوله را انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تولید و بهره‌گیری از جنگنده بمب‌افکن سبک رزمی آموزشی «یاسین»، هواپیمای آموزشی «فجر ۳»، خرید و الحاق هواپیمای آموزشی «یاک ۱۳۰»، تولید و بهره‌برداری از انواع پهپادها از جمله «کمان ۱۲» و «کمان ۲۲»، انجام عملیات‌های برد بلند و خارج از FIR، ساخت انواع شبیه‌سازها، بمب‌های نقطه‌زن، موشک‌های دور ایستا و ضد راداری و راکت، و تشکیل مراکز علوم نوین از جمله هوش مصنوعی و... گوشه‌ای از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده‍ است.

امیر واحدی افزود: نیروی هوایی در حوزه دیپلماسی دفاعی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته؛ به طوری که در حوزه تبادل هیات‌ها، انجام ملاقات و بازدیدها، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام ناظر در رزمایش سایر کشورها گام‌های مثبت و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای منطقه و جهان نیست، یادآور شد: ایران اسلامی پیام‌آور صلح و دوستی برای همه مردم و دولت‌ها است؛ ولی در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی قاطعانه خواهد ایستاد و آماده به اشتراک‌گذاری هرگونه تجربیات در مقابله با تروریسم، با کشورهای دیگر است.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشورهای همسو در زمینه‌های مختلف از جمله انجام رزمایش‌های مرکب، همکاری‌های آموزشی به‌خصوص تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های هوایی در رشته‌های مختلف، انجام همکاری در بعد تعمیر و نگهداری قطعات و هواپیماها با توجه به وجود اشتراکات، و انجام همکاری در طراحی و تولید انواع شبیه‌سازهای هوایی تبادل ناظر هوایی در رزمایش‌ها را دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به جنگ غزه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را محکوم کرده و خواستار نقش‌آفرینی جامعه جهانی برای توقف این نسل‌کشی و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها