کد خبر: 703281
تاریخ انتشار :

پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی انتخابات

معاون سیاسی استانداری گفت: ما حضور ۶۰ درصدی مردم خراسان رضوی را پیش‌بینی می‌کنیم و با شناختی که از مردم داریم، امیدواریم به همین نتیجه برسیم.

پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدهادی طباطبایی امروز ۲۶ بهمن، در افتتاحیه «استودیو انتخابات» در ساختمان شهدای دولت استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدا گفته‌ایم که بنا داریم انتخابات سالم، صحیح و شفافی را در همه مراحل برگزار کنیم. همراهی و حضور نمایندگان اصحاب رسانه با تقسیم‌بندی مناسب در حوزه‌‎های انتخاباتی در این راستا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از امروز تا فرصت باقیمانده که ۱۵ روز تا انتخابات باقی مانده، با ۸ کمیته تخصصی در حوزه‌های حقوقی، اطلاع‌رسانی، امنیتی و ... در خدمت اصحاب رسانه هستیم تا پاسخگوی مسائل باشند و انتقال اطلاعات توسط اصحاب رسانه به افراد جامعه صورت گیرد تا مردم را نسبت به روند صحیح و سالم انتخابات مطمئن کنیم.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دیروز ۲۵ بهمن ماه آخرین فرصت تغییر حوزه‌های انتخابیه توسط نمایندگان بوده و سامانه بسته شده است، گفت: ۴۲ نفر درخواست تغییر حوزه‌های انتخابیه را داشتند و از امروز دیگر امکان جابه‌جایی وجود ندارد. همچنین تاکنون ۵۳ نفر از کل افرادی که توسط هیات نظارت تایید شده‌اند، از ادامه رقابت انصراف داده‌اند.

طباطبایی با بیان اینکه بهترین دلیل ما برای صحت انتخابات حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای است، گفت: از ساعت اول رای‌گیری تا ساعت آخر که تجمیع آرا و جمع‌بندی نهایی است، نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب حاضر شوند. در جلسه‌ای که روز شنبه با حضور نامزدهای انتخابات داریم، به آنان اعلام خواهیم کرد که تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات این فرصت را دارند که نمایندگان خود را در سامانه‌ای که شورای نگهبان توسط هیات نظارت استان اعلام می‌کند، معرفی نمایند تا مراحل صدور کارت برایشان انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که حضورشان در صحنه‌های دفاع از نظام جدی است، عنوان کرد: بر همین اساس ما حضور ۶۰ درصدی مردم خراسان رضوی را پیش‌بینی می‌کنیم و با شناختی که از مردم داریم، امیدواریم به همین نتیجه برسیم.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در دو دوره قبل انتخابات کرونا یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش مشارکت بود، اضافه کرد: در این دوره زمینه برای حضور همگان آماده شده و از همه دعوت می‌کنیم در انتخابات شرکت و نقش خودشان را در مدیریت سیاسی کشور ایفا کنند. مجلس در رأس امور است و همه تصمیم‌گیری‌های کشور توسط آن انجام می‌شود و هرکدام از ما از این حق را داریم که در این صحنه وارد شویم و از حق خود استفاده کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه ۸۶ هیأت اجرایی در استان برای برگزاری انتخابات مستقرند، اظهار کرد: این هیات‌ها موظفند هر گونه اعتراضی را دریافت کنند و پاسخ دهند. علاوه بر این، ستاد انتخابات نیز در صورتی که شکایتی نسبت به عملکرد برخی نامزدها باشد، بررسی خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها