کد خبر: 705031
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با بیژن مقدم

اکثریت و اقلیت مجلس بعد از دور دوم انتخابات مشخص می‌شود

یک فعال رسانه ای گفت: از الان نمی توان این دیدگاه را بیان کرد که فلان گرایش سیاسی فراکسیون اکثریت را در اختیار خواهد داشت.

اکثریت و اقلیت مجلس بعد از دور دوم انتخابات مشخص می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: درباره گرایش فراکسیون اکثریت مجلس آینده گمانه زنی های زودهنگامی انجام می شود اما نگاهی به ترکیب منتخبان نشان می دهد باید صبر کرد تا نتیجه دور دوم انتخابات نیز مشخص شود.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره شکست اصلاح طلبان حامی پروژه تحریم انتخابات گفت: بالاخره تحریم، عدم مشارکت و نیامدن به صحنه انتخابات پای اصلاحات ثبت شد. هر چند گروهی از نیروهای اصلاحات بیانیه دادند و از مشارکت در انتخابات حمایت کردند اما همین ها هم در دعوت مردم به صحنه انتخابات تحرک و تلاشی از خود نشان ندادند و فقط خودشان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه اصلاحات در این دوره از انتخابات نمره قبولی نگرفت، افزود: هر چند شاید اصلاح طلبان دلایل خاص خودشان را برای اتخاذ چنین رویه ای دارند اما تا سال ها از نگاه افکارعمومی محل سئوال قرار خواهند گرفت. البته اصلاح طلبان تابع شرایط هستند و معلوم نیست در انتخابات 1404 همین رویکرد را دنبال کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: از رفتارشناسی انتخاباتی اصلاح طلبان این طور برداشت می شود که آنها ارزیابی می کنند آیا رأی می آورند یا خیر؟ هر جا احساس موفقیت کند به میدان می آید و وقتی هم پیروز شد کاملا از نحوه برگزاری انتخابات اعلام رضایت می کند اما اگر تحلیل شان این باشد که افکارعمومی را با خود همراه ندارند، شروع به پمپاژ تردیدها به جامعه کرده اند.

وی ادامه داد: اگر طیف رادیکال جریان اصلاحات بهانه پیدا کنند قطعا این فرصت را برای میدان داری در این اردوگاه سیاسی از دست نمی دهند. مثلا از همین الان درباره مجلس آینده اعلام نگرانی می کنند. معتقدم اول باید منتظر ماند تا ترکیب مجلس کامل شود و بعد اظهار نظر کرد.

بیژن مقدم گفت: ترکیب فراکسیون‌های سیاسی مجلس و جناح اکثریت و اقلیت بعد از دور دوم انتخابات مشخص می‌شود بنابراین از الان نمی توان این دیدگاه را بیان کرد که فلان گرایش سیاسی فراکسیون اکثریت را در اختیار خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها