کد خبر: 703472
تاریخ انتشار :

روزنامه جوان: اگر اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر کنند یعنی در کنار سلطنت‌طلبان قرار دارند!

روزنامه جوان نوشت: اصلاح‌طلبی وقتی با صندوق رأی قهر کند و در کنار تحریم‌کنندگان انتخابات که گروهک‌هایی مثل کومله، منافقین و سلطنت طلبان هستند، قرار گیرد که نظم و نظام سیاسی موجود را انکار کرده و به دنبال براندازی آن از طریق جنگ مسلحانه، خرابکاری یا شورش هستند.

روزنامه جوان: اگر اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر کنند یعنی در کنار سلطنت‌طلبان قرار دارند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه جوان مدعی شده اگر اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر کنند یعنی در کنار کومله، منافقین و سلطنت‌طلبان قرار گرفتند!

به گزارش جوان، برخی اصلاح‌طلبان افراطی همراه با نیرو‌های معاند و برانداز بر طبل تحریم و عدم مشارکت در انتخابات کوبیده و به بهانه نداشتن گزینه‌های دست اول، معتقدند وقتشان را برای گزینه‌های دست چندم تلف نمی‌کنند. در همین حال بخش واقع بین و میانه‌رو اصلاحات موضع متفاوتی داشته و انتخابات را روزنه‌ای برای گشایش می‌دانند. نه تنها حدود ۱۱۰ نفر از چهره‌های رسانه‌ای و فعالان سیاسی اجتماعی اصلاح‌طلب با امضای بیانیه‌ای موسوم به روزنه گشایی، حمایت از ائتلافی از نامزد‌های میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاح‌گرا، در حوزه‌هایی را که نامزد برای رقابت مانده تقاضا کردند بلکه برخی احزاب اصلاح‌طلبی رسماً از حضور در انتخابات دفاع کرده‌اند.

این روزنامه افزوده است: چنین وضعیتی گویای وجود شکاف و دودستگی در بین اصلاح‌طلبان و چرخش افراطیون به سمت گروهک‌های برانداز طرفدار شیوه‌های هرج و مرج‌طلبانه و غیر مردم‌سالار است. حال آنکه اصلاح‌طلبی موجودیتش را مدیون نظام و صندوق رأی است و اصلاحات واقعی با صندوق رأی پیوندی ذاتی داشته و اصلاح‌طلبی تنها با شیوه متکی به انتخابات نمایندگی شده و تحقق می‌یابد. اصلاح‌طلبی وقتی با صندوق رأی قهر کند و در کنار تحریم‌کنندگان انتخابات که گروهک‌هایی مثل کومله، منافقین و سلطنت طلبان هستند، قرار گیرد که نظم و نظام سیاسی موجود را انکار کرده و به دنبال براندازی آن از طریق جنگ مسلحانه، خرابکاری یا شورش هستند، با هویت ذاتی خویش خداحافظی کرده و استفاده از تابلوی اصلاح‌طلبی تنها یک فریب یا نفاق سیاسی است.

منبع: روزنامه جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها