کد خبر: 629749
تاریخ انتشار :

امیر عابدزاده جای علیرضا بیرانوند را می‌گیرد؟

۹ روز تا آغاز مسابقات دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده و اسکوچیچ باید سنگربان اصلی تیم ملی را مشخص کند. در چنین شرایطی کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها پیش بینی کردند که شانس امیر عابدزاده برای رسیدن به گلری تیم ملی افزایش یافته است. اما در مقابل موقعیت بیرانوند تضعیف شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

درخشش امیر عابد زاده در لیگ دسته اول اسپانیا همچنان ادامه دارد. او که در چند بازی گذشته سنگربان پونفرادنیا بود، توانست نمایش خیره کننده‌ای از خود به نمایش بگذارد. اما در مقابل علیرضا بیرانوند که از بلژیک به پرتغال فرار کرد تا روی صندلی‌های ذخیره ننشیند، در بوآویشتا نیز همچنان روی نیمکت قرار دارد. این مسئله باعث شده تا فوتبالی‌ها شانس عابدزاده را برای گلری تیم ملی بیشتر بدانند.  

به گزارش فرادید؛ در آخرین حضور امیر عابد زاده در دروازه، این تیم به مصاف ایبار رفت و موفق شد ۱۰ نفر مقابل حریف پیروز شود. رسانه‌های ورزشی اسپانیا و پرتغال پس از این پایان بازی به درخشش عابدزاده در سنگر پونفرادینا  اشاره کردند و معتقد بودند که این تیم دسته اولی با نمایش امیر عابدزاده موفق به این پیروزی شده است.

در این رابطه صفحه توئیتری Goalpoint پرتغال درباره عملکرد عابدزاده به این نکته اشاره کرده که او همانطوری که در لیگ پرتغال نمایش بسیار خوبی مقابل تیم‌های بزرگ داشت، در فوتبال اسپانیا هم توانسته به این روند ادامه دهد.

علاوو بر این، نویسنده صفحه توئیتری Vive LaLiga SmartBank که اتفاقات مربوط به دسته دوم فوتبال اسپانیا را پوشش می‌دهد، در توئیتی از امیر به عنوان چهره ویژه بازی اخیر پونفرادینا نام برده که نمایش بسیار خوبی داشته است.

پیش از این، عابدزاده در لیگ پرتغال گلر بود و توانست با تیم ماریتیمو، خودش را به عنوان یکی از بهترین گلر‌های فوتبال پرتغال معرفی کند.

علیرضا بیرانوند که عملکرد قابل توجهی را در طول چهار سال حضور در پرسپولیس به ثبت رسانده بود، خرداد سال گذشته به رویال آنتورپ بلژیک پیوست تا مسیر موفقیت خود را در اروپا پیدا کند. اما بخت با او یار نبود و ایوان لکو، سرمربی آنتورپ ۸ بار بار به او فرصت داد، تا درون دروازه این تیم بلژیکی قرار بگیرد.  

از نظر لکو، بیرانوند عملکرد ضعیفی از خود نشان داده، از این رو تصمیم گرفت، گلر تیم ملی ایران را نیمکت نشین کند. اتفاقی که ادامه دار شد و در نهایت بیرانوند را راهی پرتغال کرد تا شاید در بوآویشتا به او فرصت نمایش داده شود.  

البته این طلسم برای علیرضا بیرانوند در بوآویشتای پرتغال هم نشسکت. او در سه بازی انجام شده این تیم در لیگ پرتغال، در ترکیب قرار نگرفته و همچنان باز نیمکت نشین است.

با این وجود بیرانوند باز هم امیدوار است تا در ادامه لیگ پرتغال، در ترکیب بوآویشتا قرار بگیرد و پس از یک سال انتظار خودی نشان بدهد.  

اما اگر بیرانوند همچنان نیمکت نشین باقی بماند، شانس حضورش در تیم ملی را هم به خطر خواهد انداخت.  

امیر عابدزاده جای علیرضا بیرانوند را می گیرد؟

چه کسی گلر تیم ملی خواهد بود؟

۹ روز تا آغاز مسابقات دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده و اسکوچیچ باید سنگربان اصلی تیم ملی را مشخص کند. در چنین شرایطی کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها پیش بینی کردند که شانس امیر عابدزاده برای رسیدن به گلری تیم ملی افزایش یافته است. اما در مقابل موقعیت بیرانوند تضعیف شده است.

در این رابطه، روزنامه ایران ورزشی با تیتر «عابدزاده آماده پوشیدن شماره یک تیم ملی» گمانه زنی در باره نیمکت نشینی بیرانوند در تیم ملی را تقویت کرده است.

برخی فعالان رسانه‌ای نیز معتقدند که نیمکت نشینی بیرانوند در طول یک سال گذشته، احتمالا دراگان اسکوچیچ را در مورد سنگربان اول تیم فوتبال ایران دچار تردید کرده است.

اما در مقابل برخی دیگر از کارشناسان فوتبال بر این عقیده اند که همچنان علیرضا بیرانوند شانس اول دروازه بانی تیم ملی است.

آن‌ها می‌گویند که تجربه علیرضا بیرانوند در دروازه تیم ملی در طول دو سال گذشته و موفقیت او در این چند سال همچنان موقعیت بیرانوند را برای دروازه بانی تیم ملی حفظ خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها