کد خبر: 646302
تاریخ انتشار :

جنجال جدید فوتبال ایران

مشخص نیست مدیران باشگاه استقلال روی چه اطمینانی، از جذب مدافع وسط در پنجره زمستانی خودداری کردند و چرا دست به چنین ریسک بزرگ و خطرناکی زده اند؟! حالا به نظر می رسد با تاخیر اعزام سیاوش یزدانی موافقت شود اما احتمالا مرادمند بازیکن ملی محسوب نخواهد شد. جالب اینکه او تا آخر فصل اجازه بازی در تیم نظامی فجرسپاسی یا ملوان را هم نخواهد داشت!

جنجال جدید فوتبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که باشگاه استقلال در تعطیلات نیم فصل هیچ بازیکن مدافعی برای جایگزینی سیاوش یزدانی و مرادمند جذب نکرده است، حالا خروج این دو بازیکن در صورت رد درخواست آجورلو از نظام وظیفه می تواند سرنوشت این باشگاه در ادامه فصل را به اما و اگر گره بزند و بحرانی بزرگ برای فرهاد مجیدی بسازد.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

مشخص نیست مدیران باشگاه آبی روی چه اطمینانی، از جذب مدافع وسط در پنجره زمستانی خودداری کردند و چرا دست به چنین ریسک بزرگ و خطرناکی زده اند؟! زمزمه سربازشدن هردو بازیکن از دوماه قبل سر زبان ها افتاد و شاید بهتر بود صدرنشین لیگ برتر ایران ، قوانین نظام وظیفه عمومی را جدی تر می گرفت.

مساله دوره خدمت سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مهره موثر استقلال در رقابت های این فصل لیگ برتر محل جدل هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی است و اگرچه باشگاه استقلال بدون توجه به حواشی به دنبال چاره‌جویی قانونی و برقراری ارتباط برای اخذ موافقت مراجع رسمی است اما حداقل در مورد مرادمند این اتفاق با شائبه هایی همراه شده است.

شب گذشته اطلاعیه ای در رسانه رسمی استقلال منتشر شد که نکته کلیدی دارد. در بیانیه استقلال در خصوص موضوع سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بند ذکر شده که باشگاه با توجه به درج تاریخ اول اسفند برای اعزام این دو بازیکن (فردا) به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی برای تعویق اعزام این دو بازیکن بوده است و نامه های مختلفی از جانب فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به ارگان های نظامی ارسال شده است.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

اما در شرایطی که باشگاه استقلال در انتظار تایید مکاتبات و تعویق خدمت سربازی این دو بازیکن از طریق معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی است، نکته جالبی در این بین رخ داده است. در نامه ای که استقلال به سازمان نظارم وظیفه ارسال کرده محمدحسین مرادمند بازیکن ملی معرفی شده است!

مرادمند با وجود شایستگی های فنی در دوران فوتبال خود دو بار به تیم ملی (اما نه تیم اصلی) دعوت شده است؛ بار اول در دوره ویلموتس و در زمانی که این مربی می‌خواست بازیکنانی را تحت عنوان تیم دوم ببیند و شایستگی های آنها را مورد ارزیابی قرار دهد و دفعه بعد در مینی کمپی که پیش از دیدار اول ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی در کمپ آزادی برگزار شد و مرادمند به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان در یک مینی کمپ حضور یافت.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

نامه وزارت ورزش برای استقلال که در آن مرادمند بازیکن ملی معرفی شده است

مساله جالب در بین بازیکنان دعوت شده حضور احمد زنده‌روح هافبک شاخص سال گذشته تیم گل گهر است که با نمایش های خوب در مینی کمپ تیم ملی حضور یافت اما از آن مینی کمپ خط خورد. جالب اینکه زنده‌روح فصل تازه را با لباس گل گهر آغاز نکرد و اجبارا به تیم نظامی فجرسپاسی شیراز منتقل‌ شد تا دوران دوری اش از خدمت این چنین به پایان برسد.

 

فهرستی که مرادمند در آن به مینی‌کمپ ملی دعوت شد و از این جمع احمد زنده‌روح برای خدمت سربازی به فجر پیوست!

البته این احتمال هم وجود دارد که باشگاه گل گهر از ظرفیت های قانونی موجود که استقلال به دنبال استفاده از آنها است با خبر نبوده باشد ولی با توجه به ماجرای کسر امتیاز از باشگاه سیرجانی در پرونده بازیکن گابنی با شکایت استقلال، حالا قلعه نویی نیز به مدیران گل گهر گوشزد کند که این پرونده را تا آخر پیگیری کنند و از حقوق گل گهر کوتاه نیایند.

در این میان فلاح مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی که بازی بعدی تیم شان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی است نیز مدعی اصلی محسوب می شود و حتما در میان مدیران عالی نیروهای مسلح اقداماتی انجام خواهد داد تا حق پایمال نشود.

مرادمند زیرنظر ویلموتس؛ او اولین بار در این اردوی شبه ملی (تیم ب) بعنوان بازیکن شهر خودرو دعوت شده بود. در این اردو بازیکنانی دعوت شدند که سرمربی تیم ملی قصد داشت توانایی‌های آنها را ببیند.

در عین حال و در شرایطی که مرادمند سابقه حضور در رده های پایه ملی را نیز دارد، احتمالا استقلال به دنبال راهی است تا او را به عنوان یک ورزشکار نخبه و تا حد معادل قهرمان ملی معرفی کند؛ همانطور که در بیانیه خود (تلویحا) به این موضوع اشاره کرده است اما آیا واقعا مرادمند در سطح تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران قرار دارد؟ اگر به او چنین امتیازی داده شود؛ مدافعان و بازیکنان دیگری از این پس ادعای ملی پوش بودن و استفاده از مزایای بازیکن ملی را نخواهند کرد؟ به نظر می رسد راه تفسیر از قانون حالا در اختیار مجری آن قرار دارد و باید دید چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟

این پرونده فراتر از یک کشمکش بین هواداران دو باشگاه سرخ و آبی پایتخت، برای کل فوتبال باشگاهی ایران نیز مخاطراتی را به همراه خواهد داشت و مدعیان زیادی را به این جنجال می کشاند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها