کد خبر: 676755
تاریخ انتشار :

سه اسطوره دیگر در تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس

به دنبال اضافه شدن آرسن ونگر و سر الکس فرگوسن به تالار مشاهیر لیگ برتر در اوایل سال جاری میلادی، اکنون سه چهره معروف دیگر این افتخار را پیدا کرده‌اند.

سه اسطوره دیگر در تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ریو فردیناند، پتر چک و تونی آدامز سه اسطوره‌ای هستند که نامشان به تالار مشاهیر لیگ برتر اضافه شده تا تعداد اعضای این باشگاه ویژه به بیست و یک نفر افزایش پیدا کند.

در رای‌گیری که از هواداران انجام شد، فردیناند، اسطوره منچستریونایتد، چک، دروازه‌بان اسطوره‌ای چلسی و آدامز، موفق‌‎ترین کاپیتان آرسنال بالاتر از دوازده نفر دیگر ایستادند تا نامشان به تالار مشاهیر اضافه شود.

این سه نفر که روی هم دوازده جام برده‌اند و 1202 بار در لیگ برتر به زمین رفته‌اند، در رقابت با اشلی کول، گری نویل، سول کمپل، جرمین دفو، مایکل اوون، مایکل کریک، لس فردیناند، جان تری، یحیی توره، اندی کول، رابی فاولر و نمانیا ویدیچ به این افتخار نایل شدند.

حالا هر سه نفر یک مدال می‌گیرند که نامشان و سال اضافه شدن به تالار مشاهیر روی آن حک شده، ضمن اینکه سازمان لیگ برتر از طرف هر کدام از آنها ده هزار پوند به خیریه‌ای که خودشان انتخاب کنند، اهدا خواهد کرد. امروز عصر نیز برنامه ویژه‌ای در لندن برای جشن گرفتن این دستاورد آنها برگزار خواهد شد.

ریو فردیناند که از نظر تعداد کلین شیت‌های یک مدافع، نفر سوم در تاریخ لیگ برتر است، درباره این انتخاب گفت: «من به بردن افتخارات شخصی عادت ندارم. این را به هافبک‌ها و مهاجم‌ها واگذار کرده‌ایم!»

ستاره سابق منچستریونایتد افزود: «وقتی حرفه‌ات شروع می‌شود، هیچوقت خواب این را نمی‌بینی که اوضاع ممکن است چقدر خوب شود. اضافه شدن به تالار مشاهیر لیگ برتر در کنار چنین بازیکنان بزرگی و اینکه می‌توانم بگویم به رویایم رسیدم، خیلی خاص است.»

چک که با دویست و دو کلین شیت، بیشتر از هر دروازه‌بانی در تاریخ لیگ برتر دروازه‌اش را بسته نگه داشته، گفت: «وقتی بچه بودم و داشتم در چکسلواکی کمونیست بزرگ می‌شدم، بازی در لیگ برتر برایم رویایی بود که حتی تصورش را هم نمی‌توانستم بکنم. برای من افتخار است که به تالار مشاهیر بهترین لیگ دنیا اضافه شده‌ام.» آدامز هم اضافه کرد: «من عاشق فوتبالیست شدن و عاشق آرسنال بوده‌ام. افتخار است که هوادارانی که باعث می‌شوند فوتبال این ورزشی که می‌بینیم باشد، به من رای داده‌اند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها