کد خبر: 677162
تاریخ انتشار :

پرونده موعود: یک اشتباه که به خیر گذشت!

صحنه برخورد مدافع پیکان با سعید صادقی در محوطه جریمه پرسپولیس، یکی از جنجالی ترین اتفاقات داوری این هفته لیگ برتر بود.

پرونده موعود: یک اشتباه که به خیر گذشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی مقابل پیکان به پیروزی رسید که شاگردان یحیی گل‌محمدی با پنالتی توانستند به برد برسند. پنالتی موردنظر در دقیقه 79 به ثبت رسید اما چند دقیقه قبل از اعلام این پنالتی نیز یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه رقم خورد. در این صحنه مدافع پیکان پس از اینکه جا ماند، پا انداخت و سعید صادقی در حالی روی زمین افتاد که در دوربین تله به نظر می‌رسید تمارض کرده اما زاویه پشت نشان داد که برخورد پای بازیکن پیکان در سرنگونی او اثر داشت.

با این حال موعود بنیادی‌فر به سادگی از این صحنه گذشت تا اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس را متوجه خود ببیند. حین بازی نیز کارشناسان داوری در حالی حکم به اعلام پنالتی به سود پرسپولیس دادند که به نظر تیم داوری و کمیته داوران نیز با آنها دیدگاه مشترکی دارند تا پنالتی پرسپولیس در ساختمان فدراسیون نیز تائید شود.

در این صحنه جایگیری اشتباه موعود بنیادی‌فر باعث شد تا او برخورد پای مدافع پیکان با سعید صادقی را نبیند و تصور کند که خطایی رخ نداده است. نکته جالب اینکه موعود در بازی پرسپولیس - تراکتور نیز یک پنالتی اشتباه به سود سرخپوشان اعلام کرد و در دیدار فولاد - پرسپولیس، صحنه مشکوک به پنالتی روی شیخ دیاباته را خطا نگرفت. تیم ذوب‌آهن نیز مدعی است پنالتی این تیم برابر پرسپولیس در اصفهان گم شده است.

صحنه بعد در لحظه پنالتی روی لئاندرو پریرا بود که این اصطلاحا یک صحنه وی ای آری است که شواهد تصویری مناسبی برای آن وجود ندارد. با این وجود اینطور به نظر می‌رسد که این داور تصمیم درستی گرفته باشد و این اجماع کمیته داوران درباره این صحنه است.

البته ممکن است تا فردا تصاویر با زاویه جدیدی از این صحنه منتشر شود تا هرگونه شک و شبهه در این باره از بین برود و به صورت کامل مشخص شود که موعود تصمیم درستی گرفته یا خیر. 

نکته جالب اینکه اگر تا جلسه کمیته داوران برای بررسی اتفاقات این بازی، زاویه مناسبی برای بررسی این صحنه پیدا نشود، تصمیم داور تائید خواهد شد چرا که او در این صحنه جایگیری مناسبی داشته است.

بنیادی‌فر در این بازی باوجود یک اشتباه، عملکرد خوبی داشت و حالا خود را آماده دو هفته پایانی لیگ برتر و سپس جام حذفی می‌کند و بعد باید مهیای حضور در جام ملتهای آسیا شود. بنیادی‌فر که این فصل شاید در لیگ برتر در حد و اندازه‌های نام و جایگاه خود (الیت شماره یک ایران) ظاهر نشده، فرصت این را خواهد داشت تا در جام ملتها و با فشار کمتر هواداری، توانایی خود را نشان دهد.

جالب اینکه بسیاری از کارشناسان داوری معتقدند که داوران ایرانی در لیگ برتر به دلیل فشارهای جانبی نمی‌توانند توانایی موردنظر را ارائه کنند و در خارج از کشور، عملکرد بهتری دارند. ادعایی که همه امیدوارند برای موعود بنیادی‌فر صادق باشد و او با درخشش در لیگ قهرمانان و جام ملتها، راه حضور در جام جهانی 2026 آمریکا را برای خود هموار کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها