کد خبر: 677352
تاریخ انتشار :

رونمایی از پازل انتخابات کشتی، دو ضلعی یا چندضلعی

15 نفر برای انتخابات فدراسیون کشتی در سال 1402 ثبت نام کردند؛ از جمله چهره های سرشناسی همچون علیرضا دبیر، عباس جدیدی و حمید بنی تمیم.

رونمایی از پازل انتخابات کشتی، دو ضلعی یا چندضلعی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به پایان دوره 4 ساله ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی، او خیلی به موقع پروسه انتخابات در دوره جدید را آغاز کرده و با این روند به نظر می رسد انتخابات هم به موقع برگزار شود. رییس فدراسیون کشتی که با عملکرد خود به ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های استاندارد برای کشتی، توانسته رضایت خیلی از علاقه مندان به این رشته و همچنین مسئولان بالادستی را جلب کند، برخلاف برخی شایعات به عنوان اولین نفر برای دوره جدید هم ثبت نام کرد تا نشان دهد می‌خواهد ریاست در کشتی تداوم داشته باشد. 

با این حال طی روزهای اخیر برخی چهره‌های نام آشنا از جمله حمید بنی تمیم و عباس جدیدی برای انتخابات ثبت نام کرده اند، افرادی که هم سابقه حضور در انتخابات و هم رقابت با علیرضا دبیر را دارند و هم شاید به نوعی در مخالفت با سیاست های او در کشتی، وارد گود انتخابات شده اند. 

علیرضا دبیر که اوج کارش بازسازی دو خانه کشتی و ایجاد یک کمپ و ساختمان فوق العاده جدید در مجموعه ورزشی آزادی، بازسازی سالن شهدای هفتم تیر و سالن جهانبخت توفیق بوده، در حوزه فنی هم کارنامه نسبتا قابل دفاعی دارد و نسبت به دوره ای که فدراسیون را تحویل گرفت، در سال های اخیر جایگاه خوبی را برای کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک به ثبت رسانده است. 

از سوی دیگر به نظر می رسد حمید بنی تمیم که دوران زیادی را در فدراسیون رسول خادم مسئولیت داشت و در دوره قبلی انتخابات هم 11 رای به دست آورد، با وجود مسئولیت داشتن به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان همچنان علاقه زیادی به نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی دارد. با اینکه هنوز مشخص نیست برادران خادم برای حمایت از بنی تمیم وارد گود انتخاباتی می شوند یا خیر، اما به هر حال حضور بنی تمیم تنور انتخابات را داغ کرده و می تواند انتخابات کشتی را از حالت تک قطبی خارج کند.

عباس جدیدی هم که قهرمان پرآوازه و بزرگی بوده و در شورای شهر هم سابقه فعالیت چند ساله دارد، در دوره های قبلی با وجود سابقه بالای ثبت نام در انتخابات توفیقی پیدا نکرده و یا انصراف داده و یا با حضور در مجمع نتوانسته شرایط را برای خودش مهیا کند. 

حمید سیفی، حمید یاری، جمشید خیرآبادی، مصطفی میرزایی و عبدالله عزیزی هم از جمله دیگر نفراتی هستند که با توجه به داشتن مسئولیت های مختلف در فدراسیون کشتی یا هیات های استانی برای جامعه کشتی شناخته شده هستند، اما بعید است در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، تا پایان مسیر انتخاباتی را طی کنند. 

انتخابات فدراسیون کشتی که قرار است در تیرماه برگزار شود، تکلیف این فدراسیون را برای 4 سال آینده مشخص می کند؛ دوره ای که بازی های آسیایی و المپیک را در همان سال اول خود جای داده است. این نشان می دهد کشتی بیش از هر زمان دیگری نیاز به ثبات و آرامش دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها