کد خبر: 678405
تاریخ انتشار :

اولین جام از سه‌گانه: پپ جلوی تلویزیون قهرمان شد!

ناتینگهام فارست منچسترسیتی را به قهرمانی رساند. عنوانی که رسیدن به آن برای پپ گواردیولا عادی شده، حتی اگر بازی نکنند.

اولین جام از سه‌گانه: پپ جلوی تلویزیون قهرمان شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش “ورزش سه” سومین عنوان قهرمانی پیاپی برای پپ گواردیولا و منچستر سیتی راحت‌تر از آن چیزی که در ذهن اعجوبه اسپانیایی و شاگردانش مرور می‌شد، به دست آمد. بدون اینکه ۳ بازی آخر لیگ را انجام دهند، حالا عنوان قهرمان را کنار نام خود می‌بینند.

آرسنالی‌ها که ساعاتی پیش در ورزشگاه امارات مقابل ناتینگهام فارست قرار گرفته بودند، سعی داشتند در سی و هفتمین بازی فصل خود برنده باشند و فاصله خود را با سیتی به یک امتیاز کاهش دهند، بلکه راه قهرمانی را برای سیتیزن‌ها سخت‌تر کنند. اما آرتتا و شاگردانش، مرد به سرانجام رساندن این ماموریت نبودند و با شکست مقابل حریف، گواردیولا و سیتی را بدون اینکه بازی خود را انجام دهند و در حالی که ۳ مسابقه تا پایان فصل دارند، به قهرمانی رساندند.

آرسنال در حالی که یک بازی تا پایان فصل خواهد داشت، ۴ امتیاز با سیتی فاصله دارد و همین امر سومین قهرمانی پیاپی پپ و پنجمین قهرمانی او در لیگ جزیره را رقم زد.

کار برای سرمربی اسپانیایی به قدری غیرمنتظره پیش رفت که حتی او فکرش را نمی‌کرد قهرمانی را اینگونه جشن بگیرد. گواردیولا بعد از شکست اورتون در بازی قبل، هنگامی که با نظر خبرنگاری مواجه شد که به او گفت تیمش قهرمان لیگ جزیره شده است، با دست خود عدد ۲ را نشان داد (یعنی ۲ بازی دیگر انجام دهیم قهرمان هستیم).

اما کار به آن ۲ مسابقه نکشید و سیتی قبل از قرار گرفتن مقابل چلسی، نهمین عنوان قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر انگلستان را کسب کرد.

گواردیولا که قبلا کورس حساس با لیورپول را با کسب نتایجی خارق‌العاده و با فاصله امتیازی کم برده بود، حالا در کورس با آرسنال و دستیار سابقش، به شکل بی‌رحمانه‌ای رتبه نخست را در اختیار گرفت و اکنون در کنار الکس فرگوسن، تاریخ‌ساز شده و تنها سرمربیانی هستند که موفق به فتح بهترین لیگ دنیا برای ۳ مرتبه متوالی می‌شوند.

هم‌چنین پپ گواردیولا به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که موفق به کسب ۳ قهرمانی پیاپی در ۳ لیگ معتبر اروپایی (لالیگا، بوندسلیگا و لیگ جزیره) می‌شود. او در ۱۴ فصلی که وارد دنیای مربیگری شده، تنها ۳ فصل قهرمان نشده است (یک نایب قهرمانی با بارسلونا، یک نایب قهرمانی با سیتی و کسب مقام سومی با سیتی).

البته که پپ و سیتی این فرصت را دارند که در بهترین فرم خود، به جام ارزشمند دیگری دست پیدا کنند. آن‌ها پس از در هم کوبیدن رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در انتظار بازی فینال و تقابل با اینتر هستند تا برای اولین مرتبه در تاریخ، این جام ارزشمند را به ویترین افتخارات آبی‌های شهر منچستر اضافه کنند که با پشتوانه پول اماراتی‌ها، به صورت بی‌رحمانه جام‌‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند. سومین جامی که در انتظار سیتی خواهد بود، جام حذفی انگلستان و نبرد با رقیب دیرینه یعنی منچستر یونایتد است که می‌تواند سه‌گانه رؤیایی را برای آن‌ها تکمیل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها