کد خبر: 679072
تاریخ انتشار :

ژاوی: پپ موثرترین آدم فوتبال در 15 سال گذشته است

ژاوی، مربی بارسلونا، گفت گواردیولا مهم‌ترین آدم دنیای فوتبال در 15 سال گذشته بوده و همچنین تاکید کرد، یافتن جانشین بوسکتس برای بارسا در اولویت است.

ژاوی: پپ موثرترین آدم فوتبال در 15 سال گذشته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فردا در نوکمپ میزبان مایورکا خواهد بود تا فصلی را که با قهرمانی لالیگا همراه شد، به پایان برساند. پس از آن، کار ساخت ورزشگاه جدید هم استارت می‌خورد و بارسا دیگر در نوکمپ بازی نخواهد کرد.

ژاوی در نشست خبری قبل از دیدار با مایورکا گفت:

مربی همبازی‌های سابق بودن

وقتی مربی دوستانت هستی، دوستانی که با آنها کلی چیز را تجربه کرده‌ای، اینکه به آنها بگویی قرار است کمتر بازی کنند، کار سختی است. این‌ها تصمیمات دردناکی هستند، برای من در قبال پیکه و آلوز این اتفاق افتاد. ولی به عنوان مربی باید فراتر از هر چیزی، حرفه‌ای باشی.

ساخت ورزشگاه جدید

برایم غم انگیز است چون نوکمپ خانه من است و از آن خیلی خاطره دارم... حالا باید به این فکر کنیم که یک ورزشگاه جدید و بهتر خواهیم داشت، جایی که در آن راحت‌تر خواهیم بود.

بازی با مایورکا

دو باخت پشت سر هم داده‌ایم و می‌خواهیم ببریم. می‌خواهیم فصل را با احساس خوب به پایان ببریم و امیدوارم که لواندوفسکی پی‌چی‌چی و تراشتگن زامورا را ببرند.

جدایی بوسکتس و آلبا

معلوم است که دلمان برای بوسکتس و آلبا تنگ خواهد شد. آنها برای هم‌تیمی‌هایشان الگو هستند؛ اما در نهایت نقش‌ها تغییر می‌کند و بازیکنانی هستند که باید جلو بیایند و جای آنها را پر کنند.

شایعات درباره کنده

قبلا هم گفته‌ام که با کنده نه مشکلی داریم و نه مشکلی وجود داشته. او بخشی اساسی از تیم است.

حضور پدری در لیگ ملت‌ها

با فدراسیون در تماس هستیم. به نظر ما زمان استراحت او است. او مصدوم و خسته است. با مربی تیم ملی در تماس هستیم.

جدایی آلبا

این تصمیم شخصی خود او بود. وقتی حرف زدیم، به من گفت زمان رفتنش رسیده است. ما در سمت چپ بالده و مارکوس (آلونسو) را داریم، برای همین نیازی نیست که در این منطقه تقویت شویم.

جدایی بوسکتس

او 15 فصل را در اینجا گذرانده و در هر کدام از آنها حداقل 45 بازی انجام داده. به همین خاطر جانشینی برای او نداشته‌ایم و حالا باید دنبال یکی بگردیم. 

ما خوش شانس بودیم که بوسکتس تقریبا هیچوقت مصدوم نمی‌شد. پیدا کردن جانشین او ساده نخواهد بود. به قوانین مالی لالیگا بستگی دارد ولی باید یک نفر که در دوئل‌ها قوی است و از نظر تکنیکی و هوشی در سطح بالا است را بگیریم، یکی که به بازی در این منطقه عادت داشته باشد. پیدا کردن جانشین بوسکتس برای ما در اولویت است.

گواردیولا

پپ گواردیولا موثرترین آدم در دنیای فوتبال در 15 سال گذشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها