کد خبر: 682380
تاریخ انتشار :

معجزه در والیبال: ژاپن با ایران همدردی کرد

دیدار امروز ژاپن و چین شاهد یک اتفاق باورنکردنی بود.

معجزه در والیبال: ژاپن با ایران همدردی کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن بدون شک بهترین تیم هفته اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال بود. آنها هر هشت مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. در واقع عملکرد شاگردان فلیپ بلین به گونه‌ای بود که حالا کارشناسان والیبال ژاپن را یکی از مدعیان اصلی کسب سکو در لیگ ملت‌ها می‌دانند.

تیم ملی والیبال ژاپن امروز در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف چین رفت. چینی‌ها در هشت بازی اخیر دو برد کسب کرده بودند و تلاش می‌کردند تا با غلبه بر ژاپن شانس خود برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را زنده نگه دارند.

اتفاقا بر خلاف انتظار، چین در این مسابقه تا آستانه پیروزی هم پیش رفت اما ژاپن تسلیم ناپذیر به مسابقه برگشت و توانست نهمین برد خود را کسب کند. چین ست‌های اول و سوم را با نتایج ٢۶ بر ٢۴ و ٢۵ بر ٢١ از آن خود کرد اما ژاپن در ست‌های دوم و چهارم و پنجم با نتایج ٢۵ بر ٢٣، ٢۵ بر ٢٣ و ١۵-١٢ به برتری رسید و در مجموع ٣-٢ پیروز شد.

با این برد ژاپن صعود خود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را قطعی کرد و در سمت مقابل چین تقریبا شانس خود را از این حیث کاملا از دست داد و حالا فقط باید برای فرار از قعر جدول تلاش کند.

اما در این مسابقه یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ والیبال رخ داد. جبران اختلاف 9 امتیازی و باورنکردنی‌ توسط چین که یکی از تاریخی‌ترین کامبک‌های تاریخ را رقم زد. جایی که ست اول مسابقه چین و ژاپن به یکی از تاریخی‌ترین و خاص‌ترین مسابقات تاریخ رقابت‌ها تبدیل شد.

در شرایطی که تیم صدرنشین جدول در ست اول 20 - 11 از حریف خود پیش بود و در لحظاتی هم 24 - 18 پیش افتاده بود تا تنها به یک امتیاز برای پیروزی نیاز داشته باشد، در اتفاقی فراموش نشدنی، چین 8 امتیاز پیاپی به دست آورد تا با نتیجه 26 - 24 پیروز شود.

پیش از این تیم ملی والیبال ایران نیز البته نه به این شکل اسیر کامبک شده بود. جایی که در بازی هفته دوم مقابل ایتالیا در ست سوم ٢۴-٢١ از قهرمان جهان جلو بودیم اما در نهایت ایتالیا پنج امتیاز پشت سر هم گرفت و بازی را برد. البته بلایی که سر ژاپن آمد صد برابر بدتر از اتفاقی بود که برای ایران افتاد. البته با وجود این شوک، ژاپن به بازی برگشت و پیروز شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها