کد خبر: 688143
تاریخ انتشار :

سفری که رونالدو و جور جی نا را از هم جدا می‌کند!

صحبت‌های وزیر گردشگری درباره اینکه رونالدو در تهران باید پیام رسان های ایرانی را نصب کند، مورد توجه رسانه‌های سعودی قرار گرفته است.

سفری که رونالدو و جور جی نا را از هم جدا می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز بود که عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صحبت‌هایی اعلام کرد که رونالدو هنگام سفر به تهران و برای ارتباط با خانواده و رفقایش، باید از نرم افزارهای ایرانی بله و ایتا استفاده کند.

این گفته‌های ضرغامی در واکنش به صحبت‌هایی بود که رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر انجام داد. جایی که او گفت: چند تیم می‌آیند و بازیکنانشان می‌گویند اینجا اینترنت وجود ندارد و حتی به بازیکنانی که می‌خواهیم پیغام می‌دهند و می‌گویند اینترنت نداریم. حالا ما با ایرانسل صحبت کردیم که به تعداد اعضای تیم النصر اینترنت نامحدود بدهند.

این مسئله سبب شد تا در دیدار امروز ضرغامی با خبرنگاران، او به سوالی درخصوص سیم کارت بدون محدودیت فوق ستاره پرتغالی النصر پاسخ بدهد. وزیر گردشگری گفت: می‌گویند رونالدو بیاید تکلیفش چیست؟ خیال می‌کنند ما سیم کارت آزاد در جیبمان داریم که به رفیق رفقایمان بدهیم. اگر رونالدو بیاید ایران، قاعدتا باید سکوی (پلتفرم) بله و ایتا را نصب کند، تماس بگیرد با دوستان و فامیل و زن و بچه و بچه محل‌ها بگوید شما هم این سکو را نصب کنید. خیلی هم خوب و انشاالله نصب کند و ارتباط را برقرار کند. خیلی هم دلش بخواهد که این کار را بکند.

گفته‌های ضرغامی به سرعت در فضای مجازی عربستان وایرال شد و تعداد زیادی از صفحات توئیتری، به این موضوع واکنش نشان دادند. حتی بخش عربی وب سایت معروف گل نیز اظهارات وزیر گردشگری ایران را روی خروجی خود قرار داد و اینکه رونالدو در سفر به تهران باید این نرم افزارهای ایرانی را نصب کند.

در زیر به تعدادی از این واکنش‌ها می‌پردازیم:

این کاربر نیز نوشته است: «او نیازی به اینترنت ندارد و با پاسخی برمی‌گردد که شما را عصبانی می‌کند». به نظر می‌رسد که این هوادار النصر اینگونه برای پرسپولیس کری خوانده و می‌‍گوید که رونالدو با گلزنی در دیدار برابر شاگردان گل محمدی، پاسخ این اتفاق را در زمین بازی می‌دهد.

بخش عربی وب سایت مایکروسافت نیز نوشت: ضرغامی در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد که رونالدو برای سفر به ایران باید نرم افزارهای بله و ایتا را نصب کند. این صحبت‌ها برخلاف اظهارات چند روز پیش رضا درویش است که تایید کرده بود باشگاهش برای بازیکنان خارجی که برای رویارویی با پرسپولیس به تهران می‌آیند، سیم‌کارت‌های ویژه از جمله اینترنت رایگان و نامحدود ارائه می‌کند. اما نکته عجیب اینجاست که وزیر گردشگری پیش از این پیشنهاد ارائه سیم کارت اینترنتی ویژه به همه گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند را داده بود اما به نظر می‌رسد او بنا به دلایلی از این کار عقب نشینی کرده است.

وب سایت سعودی اسپورت نیز با تیتر "ایران، رونالدو را از جورجینیا جدا کرد" به بحث عدم اهدای سیم کارت نامحدود به فوق ستاره پرتغالی پرداخت و نوشت که اظهارات وزیر گردشگری برخلاف صحبت‌های چند روز گذشته رضا درویش است و در ادامه آورده است: وزیر گردشگری تایید کرد زمانیکه کریستیانو رونالدو در ایران است و می‌خواهد با خانواده اش ارتباط برقرار کند، باید اپلیکیشن‌های بله و ایتا را نصب کند، علاوه بر این، خانواده او نیز باید همین کار را انجام دهند تا بتوانند با رونالدو ارتباط برقرار کنند. سعودی اسپورت در پایان آورده که ضرغامی گفته است که در حال حاضر امکان اهدای سیم کارت رایگان نامحدود به اعضای تیم النصر وجود ندارد.

این کاربر نیز نوشته است:

«مهم نیست

روز مسابقه می‌آید و ما به پیروزی می‌رسیم و به امید خدا به سلامت برمی‌گردیم. ظاهرا نمی‌دانید که درون او یک نقطه اتصال وجود دارد.»

وب سایت گل با تیتر "شوک وزیر گردشگری... هشدار ایرانیان به کریستیانو رونالدو قبل از بازی النصر و پرسپولیس" نوشت: در حالی که همه کشورها منتظر حضور ستارگان جهان در شهرهایشان هستند تا به شکلی خاص از آنها پذیرایی کنند، ایران نظر دیگری داشت و هشدارهای خود را به کریستیانو رونالدو، کاپیتان النصر، قبل از سفر آتی به تهران اعلام کرد.

یک کاربر عربستانی که به نظر می‌رسد برای انتشار صحبت‌هایش به زبان فارسی از گوگل ترنسلیت استفاده کرده، این کامنت را زیر یکی از پست‌های مربوط به خبر فوق منتشر کرده است.

این صفحه توئیتری نیز با انتشار گفته‌های ضرغامی نوشت که رونالدو برای حضور در ایران با مشکل اینترنت روبرو خواهد شد.

یکی دیگر از صفحات توئیتری حامی النصر نیز گفته‌های ضرغامی را بازتاب داده و نوشته است که رونالدو برای ارتباط با خانواده‌اش باید نرم افزارهای ایرانی بله و ایتا را نصب کند.

این موضوع حتی به رسانه های ترکیه نیز کشیده شد. رسانه ensonhaber نوشت:یک وزیر ایرانی گفت: اگر رونالدو می خواهد با خانواده اش ملاقات کند باید از اپلیکیشن پیام رسانی محلی ما استفاده کند.

رسانه sondakika نیز نوشت:عزت الله ضرغامی، وزیر فرهنگ و گردشگری ایران اعلام کرد که در صورت آمدن کریستیانو رونالدو به ایران، او باید از اپلیکیشن های پیام رسان محلی ایران، بله و ایتا، برای دیدار با خانواده و دوستان خود استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها