کد خبر: 690714
تاریخ انتشار :

حرف آخر درویش درباره گل محمدی: جایی نمی‌رود!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد یحیی گل محمدی به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد.

حرف آخر درویش درباره  گل محمدی: جایی نمی‌رود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، پس از جلسه امروز اعضای هیئت مدیره این باشگاه در گفت‌وگویی درباره نتیجه این جلسه توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد هیئت مدیره با جدایی سرمربی سرخپوشان مخالفت کرده است.

صحبت‌های مفصل درویش را در ادامه می‌خوانید:

نتیجه جلسه هیئت مدیره؟

جلسه امروز در مورد نامه‌ای بود که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه‌ای که داشته. البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود، اما اعضای هیئت مدیره متفق‌القول مخالفت‌شان را با نامه فسخ قرارداد گل‌محمدی اعلام کردند و ایشان همچنان به‌عنوان سرمربی کارش را ادامه می‌دهد. یکی از دلایل فسخ قرارداد گل‌محمدی که درخواست به‌حق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌هاست. می‌دانید که سوای آپشن‌های قهرمانی، اکثر بازیکنان آپشن‌های دیگر هم داشتند که محقق نشده بود. هیئت مدیره بر آن شد تا هرچه زودتر منابع مالی را مشخص کند. ما از روز پنجشنبه هم درخواستی از سازمان خصوصی‌سازی داشتیم که یک جلسه فوق‌العاده برگزار شود که با موافقت آنها قرار است امشب یک جلسه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از منابعی که داریم بهره ببریم تا گوشه‌ای از آپشن‌‌ها را پرداخت کنیم و بچه‌ها و آقای گل‌محمدی از آن بتوانند بهره ببرند.

بی توجهی به اخطارهای گل‌محمدی ؟

آقای گل‌محمدی چندین بار با من صحبت کرد اما ما باید به منابع مالی دست پیدا می‌کردیم تا بتوانیم تأمین کنیم. اینکه تماس بگیرند و ما بگوییم چشم که رضایت ایشان را فراهم نمی‌کند. ما آخرین بار قبل از بازی با گل‌گهر نیز با هم صحبت کردیم و گل‌محمدی گفت که بعد از بازی دوباره درخواست می‌دهم. من به ایشان گفتم که درخواست شما و بازیکنان به حق است ولی بحث بر این است که ما هنوز به منابع مالی دسترسی پیدا نکردیم تا بتوانیم خواسته‌های شما را محقق کنیم. نه تنها ایشان، بازیکنان تیم هم درخواست داشتند و روز جمعه که با آنها نشست داشتیم در این مورد صحبت کردیم و قبل از آن هم من با کاپیتان و بزرگ‌ترهای تیم صحبت کردم. معضل اقتصادی تیم، یک معضل بزرگ است که باید به شکلی موانع آن برطرف شود. یک تیمی با این پتانسیل حتما باید مجاری دیگری در پی آن باشند که ما منابع مالی‌مان را تامین کند. تیمی در دنیا وجود دارد که با یک پیراهن بتواند هزینه‌های تیمش را تامین کند؟ ما که پخش تلویزیونی نداریم، تبلیغات دور زمین را هم که به ما نمی‌دهند. در خصوص بلیت‌فروشی هم که چندین بازی ما هم که بدون تماشاگر بود. معدن و صنعت هم که نداریم. ما از چه منبعی باید پول تامین کنیم، غیر از فضاهایی که در اختیار داریم که مهم‌ترین آن پیراهن است؟ مابقی آن هم کارگروه اقتصادی خوبی داریم اما که در پی آن است تا از راه‌هایی جستجو کنند که از آن بسترها برای منابع مالی بهره ببریم.

غیبت گل‌محمدی در جلسه به دلیل فسخ و دلخوری او بابت عدم تمدید قرارداد؟

اینها شایعه است و می‌خواهند دشمنی کنند. خیلی از تیم‌هایی که با ما مخالف هستند، دنبال این هستند که فضا و حاشیه‌های خودشان را پوشش دهند. به نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید قرارداد می‌گردد؟ یک تیم را به من نشان دهید که در هفته چهارم برای سال آینده دنبال تمدید باشد. اینها می‌خواهند فضا را آلوده کنند. وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد آرامش این تیم را برنمی‌تابند و دنبال ایجاد فضای ناسالم و حاشیه هستند. بعضی از رقبا وقتی برای تیم ما حاشیه درست شود، از حاشیه آنها خبری بیرون نمی‌آید. همه تیم‌ها دنبال مربی بزرگی مثل یحیی هستند، ضمن اینکه الان 16 تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی داریم، آیا در یک تیم می‌بینید که کسی دنبال بحث تمدید قرارداد باشد؟ عده‌ زیادی دنبال این می‌گردند که ببینند می‌توانند مجالی پیدا کنند که حرفی زده شود.

انتقاد گل‌محمدی به اعضای اقتصادی هیئت مدیره؟

اگر قرار است یک درخت بار و میوه بدهد، مستلزم این است که دو سه سال بعد از کاشت آن بیایید از آن بهره ببرید. اینطور نیست که یک رنگ است که می‌زنی و سفید را قرمز می‌‌کنی. برای درآمدهای پایدار باید دنبال راه‌های مختلفی برویم. در این مورد ببشترین باید مسئولان ذی‌ربط فکرش را بکنند که ما چطور عمل کنیم. فرق ما با تیم‌های دیگر این است که وقتی تیمی ۳۰-۴۰ میلیون هوادار دارد و نشاط اجتماعی را برای جامعه فراهم می‌کند، باید مسئولان مملکتی هم درآمدهای پایداری را برای آن در نظر بگیرند‌. نه فقط ما، گرفتارتر از ما استقلال است. همه می‌دانند این نوع درآمد، چیزی نیست ما از فضایی که در اختیارمان است، بهره ببریم. باید درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه یک کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی دادند اما برای اینکه عملیاتی شود، حداقل ۶ ماه الی یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از آن بهره ببریم.

1939698

بولت پرسپولیسیحیی اعلام کرد به بازیکنان ناهار نداده‌اند؟

من پرسیدم گفتند اینطور نگفته‌اند، اما کلا ما می‌گوییم از نظر وضعیت مالی، وضعیت بغرنجی داریم. وقتی ما توانایی این را نداریم که پول ناهار تیم را بدهیم، چطور انتظار دارند آپشن‌ها را نمی‌دهیم و مهلت هم بدهند که اگر تا فردا آپشن‌ها را ندهید مشکل ایجاد می‌شود. من هم همین را می‌گویم و این مغایر صحبت ما نیست و اتفاقا در جهت صحبت ماست. وضعیت اقتصادی در‌ باشگاه خراب است، چون ما وارث بدهی‌هایی بودیم که از گذشته وجود داشت. ما تا الان قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌هایی دادیم که ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی گذشته هم نیامده بود که اینها از ۱۰ سال قبل بدهکار هستند، اما فی‌البداهه رسید و از ۱۰ سال قبل حکم گرفته بودند و حساب‌ها را خالی کردند. و الا ما مشکلی نداشتیم و کل بدهی آپشن ما ۶۰-۷۰ تومان باشد. از همین جهت می‌خواهیم فضایی را مهیا کنیم و با خصوصی‌سازی هم یک جلسه اورژانسی گذاشتند که ان‌شاءالله بتوانیم پولی فراهم کنیم که قسمتی از این آپشن‌ها را بدهیم که تیم پس از بازی با پیکان برای جام باشگاه‌ها آماده که قبراق باشد.

دلخوری یحیی از بی‌توجهی به نوتیس‌ها؟

من خودم با آقای گل‌محمدی صحبت کردم و همین چند روز قبل هم ایشان زنگ زدند. بعد  از نوتیس اول ایشان به دفتر آمدند. منظور ایشان این است که چرا عملیاتی نشده و الا که شب قبل از بازی با گل‌گهر با همدیگر صحبت کردیم و اتفاقا ایشان به من گفت فردا نامه می‌دهم و من به ایشان گفتم شما نامه هم بدهی منظورت این است که باید آپشن‌هایی که از گذشته طلبکار هستید، بدهیم اما یک زمانی باشگاه پول دارد و مسائل را حل می‌کند و یا می‌گوید n میلیارد تومان دارم و باید جای دیگر هزینه کنم، ولی وقتی این پول‌ها نبوده که ما بتوانیم آپشن بدهیم، باید چه کار کنیم؟ به طبع باید صبر می‌کنیم و مجالی می‌دادند تا بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

 افراد حاضر در جلسه؟

اعضای هیئت مدیره در جلسه حضور داشتند و قرار نبود آقای گل‌محمدی بیایند. با صحبتی که دیشب داشتیم، گفتند من درخواست‌هایم را دادم و صبح هم تمرین داشتند. گفتند درخواست‌هایمان دادیم و اگر ممکن است شما هم اگر پیرامون این درخواست‌ها به نتایجی رسیدید، به ما اعلام کنید که ما هم اعلام کردیم.

بولت پرسپولیس در صورت اصرار گل‌محمدی به جدایی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

گل‌محمدی دست خودش نیست. گل‌محمدی مال پرسپولیس است و اینجا می‌ماند و جایی نمی‌رود.

1940076

بولت پرسپولیس یحیی گفت اگر پول نداشتید، چرا قرارداد بستید؟

درست می‌گویند. ما فکر می‌کردیم مثل تیم رقیب می‌توانیم از پولی که در سپرده داریم، برداریم و قول داده بودیم قبل از شروع فصل از آن پول بدهیم. ضمن اینکه یک پولی هم در حساب‌مان داشتیم که ناخودآگاه با بدهی‌هایی از ۷-۸ سال قبل مانده بود، حکم گرفتند و از حساب برداشتند. ما دیگر نمی‌توانستیم کاری کنیم و اختیارش دست ما نبود.

 احتمال فسخ یک طرفه قرارداد؟

نه. بیشتر ناراحتی آقای گل‌محمدی از این است این مسائل قرار بود اول فصل انجام شود و بعد یک سری از بازیکنان به ایشان مراجعه می‌کنند که گرفتاری مالی دارند و ایشان هم مقید است که بتواند مشکلات آنها را حل کنند. بیشتر از این ناراحت است که نتوانست مشکل بازیکنان و دوستانش را مرتفع کنند. دوست داشتند بستری فراهم شود که منابع مالی را فراهم کنیم که این مشکلات برطرف شود.

 نامه سازمان بازرسی که گفتند یا آپشن بپردازید یا پاداش.

از این فرصت استفاده کنم و بگویم یک جرایمی هم فصل گذشته برای تیم در نظر گرفته بودند که الان با پیشنهادی که به هیئت مدیره دادیم، همه اعضای هیئت مدیره متفق‌القول موافقت کردند که جرایم گذشته برطرف شود. یک نامه‌ای داده بودند که وقتی تیم این میزان آپشن دارد، بابت برد نباید پاداش داد. آن هم ما در حال صحبت هستیم که مرتفع شود. البته بازیکنان روی این موضوع خیلی مشکل ندارند و گفتند اگر نتوانستید مجوز هم بگیرید ایرادی ندارد و به حساب ما باشد. آن مبلغ زیاد نیست.

انتقاد به رقم قرارداد با ایرانسل که برابر آتیه‌پرداز؟

احتمالا آقای گل‌محمدی زیاد مطلع نیستند. اینها حرف‌های فضای مجازی و رسانه‌ای است و ایشان جایی خوانده است. من هم این را خواندم. اولا آن شرکتی که آمد، کل فضاهای تبلیغاتی را که در ختیار پرسپولیس بود، گرفته بود‌؛ چه فضای مجازی، چه پشت لباس و جلوی لباس، چه دور زمین و بلیت‌فروشی و... . درآمد ما نسبت به آن زمان خیلی بیشتر است و با فضاهای دیگری که در اختیار داریم بیشتر از این خواهند بود که رقمش را اعلام نمی‌کنم. ضمن اینکه همان شرکتی که آمد، بعدا اعلام کرد با ۶۰-۷۰ میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد و رفت. سال بعد یک مدیری آمد و اعلام کرد من ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آورده‌ام. ما که آمدیم، ۱۵ میلیارد گرفتیم. برای همین گفتن اینکه از این فضا می‌شود استفاده کرد تا عملیاتی شدن این موضوع خیلی فاصله هست. ضمن اینکه در جامعه هم از نظر اقتصادی خیلی از شرکت‌هایی که قبل می‌آمدند از این فضای اقتصادی استفاده کنند، هم کمتر شده‌اند و هم‌ مبالغ پایین‌تر آمده است. ان‌شاءالله با رونق گرفتن بازار اقتصادی، یقینا بازار اسپانسری هم رونق پیدا می‌کند.

مذاکره با مربی آلمانی؟

بساط شایعه خیلی گرم است. آنهایی که با پرسپولیس دشمنی دارند، آرامش را به پرسپولیس برنمی‌تابند و دنبال حاشیه هستند. دنبال این هستند که با حاشیه برای پرسپولیس، صدای حاشیه تیم‌هایی دیگر درنیاید. از این جهت شاید یک ترفند رسانه‌ای باشد که شاید بعضی از رقبا برای اینکه صدای حاشیه خودشان شنیده شود، برای تیم‌های دیگر شایعه درست می‌کنند.

فشار برای جدایی یحیی گل‌محمدی؟

مگر نهادی می‌تواند در کار مربیگری دخالت کند؟ اختیاری دارد؟ فدراسیون فوتبال که کار کارشناسی فوتبال می‌کند و بعید است در این کار دخالت کند و نهادهای امنیتی هم در کارهای امنیتی دخالت می‌کنند. بعید می‌دانم نهاد امنیتی کار کارشناسی فوتبال کند. همه اینها بساط شایعه است.

نگرانی هواداران برای تکرار اتفاقی که برای کریم باقری رخ داد.

آقای باقری خودشان تمایل آنچنانی به ادامه کار نداشتند، کما اینکه می‌بینید هنوز هم کار نمی‌کنند و جایی نیستند. اگر اینجا مشکلی بود، می‌رفتند جای دیگری کار می‌کردند. پس ایشان خودشان به ادامه کار تمایل نداشتند و دوست داشتند دنبال کارهای اقتصادی بروند. این حرف‌ها به درد فضای مجازی و دنبال‌کننده و این مسائل می‌خورند وگرنه هیچکدام واقعی نیست.

بازی با احساسات هواداران؟

این مسائل بیشتر مشکلاتش برای من و اعضای هیئت مدیره است که باید جوابگو باشیم. بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودش متصور بوده، یک هزینه‌هایی برای خود ایجاد کرده و الان نتوانسته است تعهداتش را پرداخت کند. گل‌محمدی به ما گفت همین پولی که طلبکار هستیم را در یک حساب بگذارید تا طلب چند نفر از طلبکاران را پرداخت کنید. متاسفانه مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و آن کسی که کم‌درآمد است، کمتر مشکل دارد و آن هم که درآمدش بیشتر است، عملیاتی نشدن درآمدش مشکلات بیشتری برای او به وجود می‌آورد.

آپشن میلیاردی بازیکنان؟

آپشن‌ها به فراخور قراردادهاست و هر چقدر قرارداد باشد چند درصدش آپشن است، البته اگر محقق شود.

موجودی حساب باشگاه پرسپولیس؟

در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست و منتظر هستیم تا جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم تا از بخشی منابعمان استفاده کنیم. یک قراردادی هم با ایرانسل داریم و قرارداد ما با آنها هم زمانی است، یعنی اینکه هفته چندم بگذرد پرداختی خواهند داشت. بانک شهر هم همیشه به ما محبت داشته است و یک‌سری تعهدات ما به آنها داریم و بانک شهر باید یک مقدار بیشتر با ما راه بیاید تا مشکلاتمان را مرتفع کنیم.

استفاده بهتر از برند پرسپولیس؟

بین طرح تا عملیاتی کردن موضوع خیلی فاصله است. ما یک کمیته اقتصادی داریم که همه‌شان نخبگان اقتصادی هستند، من از روزی که آمدم با خودم آورده‌ام. روزی که آمدیم خیلی طرح‌های خوبی متصور بودند و وقتی وارد عملیات کاری شدیم دیدیم که این‌طور نیست. از برند باشگاه می‌توان بهتر استفاده کرد، ولی در ایران هنوز جایی اتفاق نیفتاده است. فکر نمی‌کنم در ایران باشگاهی مثل پرسپولیس از پیراهنش حدود 200 میلیارد تومان درآمدزایی کرده باشد. اگر فضاهای دیگری در اختیار داشته باشیم یقینا درآمدزایی بیشتری خواهیم داشت. الان چند طرح در دست داریم تا درآمدهای دیگری داشته باشیم. به نظر من باید مسئولان اقتصادی و مسئولان سران نظام یک فکر درآمد پایداری برای استقلال و پرسپولیس کنند، چون همین دو تیم هستند که وابسته به جایی نیستند و نمی‌شود یک ریال هزینه دولتی برای این دو تیم انجام داد، در صورتی که باشگاه‌های دیگر خصولتی هستند و صددرصد بودجه دولتی استفاده می‌کنند. پرسپولیس که صددرصد آن تقریبا دولتی بود، یک ریال بودجه دولتی برای آن ممنوع است. پرسپولیس و استقلال شاید 40-50 میلیون هوادار دارند، مسئولان امر یک نقش مسئولیت اجتماعی در قبال این دو تیم دارند. وقتی پرسپولیس قهرمان می‌شود و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کند، چه چیزی بابت نشاط اجتماعی گیرش می‌آید؟ وزارت کشاورزی و راه در بیابان‌ها درخت و بوته می‌کارند که مقابل طوفان و سیل را بگیرد، اما برای چنین تیمی که چنین نشاطی به جامعه تزریق می‌کند و جوان را سرگرم می‌کند، شما چه هزینه‌ای در مقابل آن می‌دهید؟

غیبت بازیکنان در تمرینات؟

بازیکنان می‌خواستند این موضوع را برسانند که اگر تمرین می‌کنیم و صدایمان را نشنوید، تا چه زمانی منتظر پرداخت طلبمان باشیم؟ ما از قبل دنبال این موضوع بودیم و شاید منظورشان این بود که سازمان‌های ذی‌ربط هم صدای آنها را بشنوند تا به فریاد ما برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها