کد خبر: 691471
تاریخ انتشار :

لحظه به لحظه از هانگژو: باران طلای المپیکی ها

در روز نخست بازی های پا آسیایی هانگژو، ایرانی ها در رشته های مختلف خوش درخشیدند و تاکنون موفق به کسب 6 مدال طلا شدند.

لحظه به لحظه از هانگژو: باران  طلای المپیکی ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتى بعد از برگزارى افتتاحیه رسمى بازى‌هاى پاراآسیایى ٢٠٢٢ هانگژو، رقابت ورزشکاران ایرانى در رشته‌هاى مختلف در این دوره از مسابقات آغاز شده است.

در دوره قبلی ایران موفق شد بالاتر از ژاپن در رده سوم جدول مدال‌ها قرار بگیرد و در این دوره نیز ورزشکاران ایرانی برای تکرار این عنوان تاریخی دورخیز کرده‌اند.

از همان ساعات اولیه مسابقات، کسب مدال در رشته‌های مختلف به ویژه پارادوومیدانی و ماده‌های متفاوت آغاز شده که در ادامه بیشتر به آن پرداخته‌ایم. در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز نخست بازی‌های پاراآسیایی همراه ما باشید:

* قایقرانی:

4:56: رقابت‌های قایقرانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از امروز دوشنبه در دریاچه فویانگ آغاز شد. اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانان سرسختی از کشورهای ژاپن، چین و هند قرار گرفت. قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و از خط پایان عبور کرد و به مدال برنز رسید.

5:15: در رقابتی دیگر و در بخش کانو زنان، فینال کلاس vl3 برگزار شد و شهلا بهروزی راد در خط رقابت با قایقرانان از کشورهای هند، ازبکستان، چین، قزاقستان، ژاپن و هند قرار گرفت. شهلا بهروزی راد در نهایت با اختلاف ۴۶ ثانیه با نفر اول در رده هشتم ایستاد تا از کسب مدال بازبماند.

6:35: در چهارمین رقابت قایقرانان ایران و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سعید حسین‌پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت. سعید حسین‌پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد  و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

* دوومیدانی

5:34: در ماده پرتاب وزنه کلاس F11 سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند.

5:35: در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

5:37: همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

5:39: دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

6:45: رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F56 برگزار شد؛ جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین، ویتنام ، چین (۲ نفر)، ازبکستان، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند. در پایان این رقابت هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد تا یکی از طلایی‌های کاروان فرزندان ایران لقب بگیرد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

6:47: همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

9:24: در ادامه روز نخست مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ظهر امروز فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F20 به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.

11:32: رقابت فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T38 در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد. در این فینال، رضا حاتمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عراق (۲ نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان ۵۱.۸۴ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

11:56: در ماده پرتاب نیزه کلاس F57 امان‌الله پاپی ملی‌پوش کشورمان حضور داشت و با حریفانی از اندونزی، فلسطین، ویتنام، هند و یمن رقابت کرد. پاپی در این رقابت با ثبت رکورد ۴۹.۲۴ متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان ۶۴ سانتیمتر)، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و چهارمین ورزشکار طلایی ایران در هانگژو لقب گرفت.

12:10: فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T13 برگزار شد؛ جایی که وحید علی نجیمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عمان، سنگاپور، تایلند، تاجیکستان، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) مسابقه داد. نماینده کشورمان که استارت خوبی هم زد و از همان ابتدا از بیشتر دونده‌ها پیش افتاد، با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

12:39: روز درخشان پارادوومیدانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب دو مدال طلا و نقره پیکر ادامه یافت. در ماده پرتاب دیسک بانوان و در کلاس F53 ، الناز دارابیان با رکورد 14.25 متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. همچنین حنان کعب امیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

14:29: در رقابت پرتاب دیسک کلاس ادغامی F51-52-53 ، علیرضا مختاری، اسدالله عظیمی و رشید مسجدی مدال‌های طلا و نقره و برنز را کسب کردند.

14:31: مختاری با رکورد ۲۲.۳۸ متر قهرمان شد و طلا گرفت، عظیمی با ۲۱.۵۷ نایب قهرمان شد و مسجدی با رکورد ۲۰.۷۱ متر به مدال برنز دست یافت.

* تکواندو

5:56: مریم عبدالله‌پور نخستین نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن ۴۷- کیلوگرم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف آرونا از کشور هند رفت و با نتیجه ۲۱ بر ۴ پیروز شد. وی در مرحله نیمه نهایی مسابقات به مصاف حریفی از تایلند خواهد رفت.

11:29: مریم عبدالله‌پور نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم پاراتکواندو کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی در مرحله رده‌بندی برابر مولانا از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۳۸ بر ۱۴ پیروز شد و به نشان برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

12:43: در رقابت‌های وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مهدیه سادات حسینی به مصاف لی تفنگ از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

12:44: نرگس جوادی هم در مرحله رده‌بندی موسکان از کشور هند را ۳۴ بر ۴ شکست داد و سوم شد.

12:47: در پایان روز نخست رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نمایندگان کشورمان سه مدال برنز کسب کردند.

* گلبال

8:33: تیم ملی گلبال زنان ایران در نخسین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف کره جنوبی رفت و  ۱۱ بر  ۲ نتیجه را واگذار کرد.

8:35: تیم ملی گلبال مردان ایران در نخسین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف ژاپن رفت با نتیجه ۱۳ بر  ۸ نتیجه را واگذار گرد.

* والیبال نشسته

8:41: تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اقتدار مقابل کره جنوبی در سه ست پیروز شد. نمایندگان کشورمان در سه ست به ترتیب با نتایج ۲۵-۱۰، ۲۵-۱۱ و ۲۵-۶ به برتری دست یافتند.

* تیراندازی

8:56: در ادامه مسابقات پاراتیراندازی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو فائزه احمدی در فینال ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستاد و با رکورد ۱۵۳.۶ پنجم شد و به مدال نرسید.

9:52: در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقیه شجاعی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران در فینال تفنگ ۱۰ متر بادی زنان (کلاس SH1، R2) با کسب امتیاز ۱۸۴.۷ در رده پنجم ایستاد.

* فوتبال

9:07: تیم ملی فوتبال نابینایان ایران که پس از یک دوره غیبت از بازیهای پاراآسیایی (۲۰۱۸ جاکارتا) به این بازی‌ها برگشته بود، امروز دوشنبه در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و بدون گل متوقف شد.  

* دوچرخه سواری

9:10: در ادامه روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ظهر امروز مسابقه پارادوچرخه سواری در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی نابینایان برگزار شد و محمد دلیر ملی‌پوش کشورمان با حریفانش رقابت کرد. دلیر در پایان این مسابقه با زمان ۴:۵۵.۶۵۹ دقیقه در رده پنجم ایستاد و شانس حضور در دیدارهای رده‌بندی و فینال را از دست داد.

* تنیس روی میز

9:14: ناصر دهقان‌پور، دومین نماینده پاراپینگ پنگ ایران در روز دوم از رقابت‌های این رشته، به مصاف حریفی از هنگ کنگ رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

9:20: مهدی رضاپور در مرحله مقدماتی رقابت‌های پاراتنیس روی میز، برابر حریفی از چین بازی را واگذار کرد.

* شطرنج

9:36: تیم ملی شطرنج ایران که با ۱۶ ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده، از صبح امروز رقابت‌هایش را آغاز کرد.

9:39: در دور نخست این رقابت‌ها، ۱۶ ورزشکار ایران به میدان رفتند که در پایان ۱۱ برد، دو مساوی و سه شکست حاصل کار شطرنج‌بازان ایران در دور نخست بود.

* بوچیا

10:45: در روز دوم از رقابت‌های بوچیا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، استجلو در کلاس BC4 به عنوان اولین نماینده ایران مقابل ایساکی شون از ژاپن، به میدان رفت.

* جودو

12:29: سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J1 پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند.

12:31: بنی‌طبا در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد. او در مرحله نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد.

12:55: سعید کوهکن در مبارزه رده‌بندی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J2 پاراجودو برابر حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی برسد.

* شنا

14:10: سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار روز دوشنبه در ماده ۱۰۰ متر  قورباغه SB9 بازی‌های پارا آسیایی هانگژو به مدال‌های خوشرنگ طلا و نقره دست پیدا کردند.

14:11: ضیغمی‌نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت. ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت و فورنگ لین چینی با زمان ۱:۱۱.۱۰ برنزی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها