کد خبر: 692639
تاریخ انتشار :

همه افتضاح بودند: نشانه‌های خطرناک در بارسلونا

در موردی کم‌سابقه، ژاوی پس از پیروزی بارسلونا بازیکنانش را به باد انتقاد گرفت. همه قبول داشتند که یک جای کار ایراد دارد.

همه افتضاح بودند: نشانه‌های خطرناک در بارسلونا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، دو بازی اخیر بارسلونا جای تفکر زیادی بر جای گذاشت. صرف نظر از نتایج، آن‌ها دو دیداری هستند که تأمل عمیق کادر فنی و انتقاد از خود را بر می‌انگیزند. در هر دو بازی بارسا اشتباهات زیادی مرتکب شد. ژاوی در آنالیز پس از بازی خود کوتاه نیامد و از موارد غیرقابل قبولی مانند کم تحرکی مردانش در نیمه اول مقابل سوسیداد صحبت کرد. به ندرت مربی بارسا در تحلیل های بعد از بازی تا این حد تند و صریح حرف زده است.

شروع بی‌اندازه ضعیف بازی

ژاوی در نیمه اول از سستی و جدیت اندک بازیکنانش شدیدا گلایه داشت. موردی که بلافاصله می‌توانست بارسا را به دردسر بیندازد. همانطور که در گرانادا اتفاق افتاد (گل بسیار زودهنگام حریف)، گاوی توپ را در شروع بازی از دست داد و رئال سوسیداد پس از 30 ثانیه می‌توانست به گل برسد. از بخت خوب بارسا، تراشتگن به موقع ظاهر شد. اما این خود نشانه‌ای بود که یک چیزی در بارسا خوب کار نمی‌کرد. تنها یک دقیقه بعد کنده با حواس پرتی تمام پاس به عقب داد و توپ به مهاجم حریف رسید تا با تراشتگن تک به تک شود. او در واقع توپ را به حریف تقدیم کرد. این بار هم گلر آلمانی ناجی آبی و اناری ها و شخص کنده شد.

1949830

تقریبا همه بد بودند

بارسلونا به دلیل فرم افتضاح تقریباً همه بازیکنانش توسط رقیب در مرز نابودی قرار گرفت. پرس بارسا موثر نبود و رئال سوسیداد با آرامش مطلق توپ را در اختیار گرفت، در حالی که کاتالان ها نمی توانستند فرمول رسیدن به دروازه میزبان را پیدا کنند. در سطح فردی، تقریباً هیچ کس نجات پیدا نکرد و تیم کاملا سرگردان بود. دوئل های انفرادی همیشه برای بازیکنان سوسیداد و توپ های دوم نیز برای آن‌ها بود.

تاثیر ژوائوها نیز تقریبا در بارسا محو شده است. کانسلو در پست وینگر بازی کرد و تاثیرگذاری اش زمانی که مدافع راست است را نشان نداد. با رافینیا و یامال روی نیمکت، ژوائو فلیکس فیکس بازی کرد و به طرز خطرناکی شبیه به دوران حضورش در اتلتیکو مادرید نشان داد. در آنوئتا او بیشتر به دنبال درگیری با بازیکنان رقیب و شیرجه زدن درون محوطه جریمه برای پنالتی گرفتن بود. به این‌ها باید فرم ضعیف روبرت لواندوفسکی را هم اضافه کرد که فرسنگ ها از کیفیت واقعی‌اش دور شده است.

نشانه های خطرناک در ال‌کلاسیکو

مشکلات بارسا از بازی با رئال مادرید شروع شده بود. در همان یک ساعتی که آن‌ها بهتر از رئال بودند، تیم باید کار را تمام می‌کرد. تیمی که می‌بخشد، تاوانش را می‌دهد؛ به‌خصوص مقابل رئال مادرید. بارسلونا در بازی های اخیر از لحاظ آمار گلزنی نیز افت کرده است. نه فقط در این دو بازی اخیر که در هفت بازی گذشته. در هفت دیدار اخیر متوسط گل های این تیم 1.3 در هر بازی بوده است. در هفت بازی ابتدایی فصل، میانگین گلزنی 3.3 بود. تفاوت آشکار است.

فقدان لیدر

در مقابل رئال مادرید مشکلات بارسا در از دست دادن تمرکز نمایان شد. این تیم در بازی با رئال از دقیقه 60 کنترل توپ و میدان را از دست داد. مالکیت به رئال رسید و همان برای شکست بارسا کافی بود. در آن لحظات، بازیکنان از فقدان فرمانده و لیدر در میدان رنج می‌بردند و هیچ‌کس نمی‌توانست روحیه هم‌تیمی‌هایشان را تقویت کند. گوندوگان صحبت کرد، اما در نشست خبری پس از بازی.

تقویم ساده، بدون عذر و بهانه

پیروزی مقابل رئال برای کاهش موقت فاصله با صدر حیاتی بود. با این حال احساساتی که تیم در این دو بازی منتقل کرده، خوب نبوده است. حالا دو تقابل از نظر تئوری آسان‌تر مقابل شاختار و آلاوس قبل از فیفا‌دی از راه می‌رسند. پس از آن، ژاوی همه بازیکنان خود را در فرم خوب و با ریتم بهتر خواهد داشت. آنجا او دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای ناکامی ندارد. اینطور نیست آقای ژاوی؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها