کد خبر: 697618
تاریخ انتشار :

کاروان سی تی در جده به سبک سلاطین باستانی!

منچسترسیتی جذابیت اصلی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان است و هواداران از کوچک‌ترین فرصتی برای دیدن آنها استفاده می‌کنند؛ حتی از پشت حصار هتل حیات پارک!

کاروان سی تی در جده به سبک سلاطین باستانی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی اولین بازی‌اش در جده را انجام داد و همانطور که انتظار می‌رفت، به راحتی اوراوا ردز را شکست داد. این تیم ژاپنی بود که به پای خودش شلیک کرد و بعد دو تیر خلاص بعدی را متئو کوواچیچ و برناردو سیلوا زدند. ورزشگاه ملک عبدالله سه بار برای گل‌های سیتی غرق شادی شد اما در بقیه دقایق بازی جو ورزشگاه در دست گروه کوچکی از هواداران ژاپنی بود که بی‌وقفه اواراوا را تشویق می‌کردند.

اما دلیل هماهنگ نبودن هواداران سیتی واضح بود؛ بیشتر آنها برای اولین‌بار بود که کنار هم یک بازی فوتبال را از نزدیک تماشا می‌کردند؛ تماشاگرانی از کشورهای مختلف که هرکدام برای سیتی با زبان خودشون شعار می‌دادند و تشویق می‌کردند.

مثل یانکو و زِتومیر که از بلغارستان برای دیدن ستاره‌های سیتی به جده رفته بودند و ما یک روز بعد آنها را در حالی دیدیم که از پشت دیوارهای هتل حیات پارک، تلاش می‌کردند از ستاره‌های سیتی عکس بگیرند.

حیات پارک هتل لوکسی است که نمای بیرونی آن به سبک بناهای قدیمی سلاطین عرب ساخته شده. با پنجره‌های بلند و طاق‌های گنبدی. 

یانکو که قد بلندتری دارد، سعی می‌کند از روی حصار نه چندان بلند حیات پارک، عکس‌های بهتری بگیرد اما زتومیر موفق‌تر است. او ریسک زخمی شدن با شاخه‌های بوته‌های مقابل حصار را به جان خریده و دستش را کمی به داخل برده تا رد شدن ستاره‌های سیتی را که بعد از برد دیشب برای قدم زدن به حیاط هتل آمده‌اند ثبت کنند.

دسته اول جوان‌تر هستند، خولین آلوارز و ناتان آکه به همراه یکی دو بازیکن جوان‌تر. مثل چند روز اخیر، آفتاب به شدت می‌تابد و این از چهره آفتاب سوخته یانکو و زتومیر مشخص است اما آکه و یک بازیکن دیگر سویشرت نسبتا ضخیمی به تن دارند و بقیه با پیراهن تمرین دیده می‌شوند.

شاخص‌ترین چهره دسته بعدی فیل فودن است و پس از آن ریکو لوئیس به تنهایی و در حالی که به نظر می‌رسد چیزی ذهنش را مشغول کرده، به سمت حیاط پشتی هتل می‌رود. و در نهایت سر و کله ستاره‌های پیدا می‌شود: جک گریلیش، یوشکو گواردیول، رودری و بقیه.

قدم زدن در حیاط هتل حیات پارک قرار است خستگی شب قبل را از تن ستاره‌ها خارج کند. 

ستاره‌های سیتی که دیدرس خارج می‌شود، صحبت با یانکو و زتومیر به فوتبال بلغارستان کشیده می‌شود و اینکه احتمالا خیلی از فوتبالی‌ها بلغارستان را هنوز با نسل طلایی 1994 و ستاره‌هایی مانند هریستو استویچکوف، کراسیمیر بالاکوف و یوردان لچکوف می‌شناسند. 

هر دو خوشحالند که هنوز دستاورد بزرگ بلغارستان در آمریکای 94 فراموش نشده اما معتقدند که سال‌ها سوءمدیریت و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در رده‌های پایه باعث شده تا فوتبال بلغارستان نتواند آن افتخارات سابق را تکرار کند.

آفتاب جده سوزان‌تر از آن است که بخواهیم پشت دیوارهای حیات پارک به صحبت با یانکو و زتومیر ادامه بدهیم؛ هرچند ستاره‌های سیتی همچنان در حیاط قدم می‌زنند تا ویتامین D بدن‌شان برای بازی بعدی تامین شود؛ دیداری که جمعه شب برگزار می‌شود و شاید این‌بار طرفداران سیتی با توجه به تجربه تماشای یک بازی کنار هم، هماهنگ‌تر تیم محبوب‌شان را تشویق کنند؛ به ویژه اینکه در مقابل فلومیننزه قطعا کار سخت‌تری خواهند داشت و نیاز بیشتری به یانکو، زتومیر و بقیه.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها