کد خبر: 697928
تاریخ انتشار :

سرمربی سابق سپاهان: این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود

ناصر پور مهدی سرمربی و مربی سابق سپاهان از آمریکا پیغام امیدبخش خود را برای سرمربی پرتغالی و تیمش ارسال می‌کند.

سرمربی سابق سپاهان: این  تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، برای هواداران سپاهان ناصر پورمهدی به عنوان یک مربی تحصیل‌کرده و یکی از چهره‌های وفادار این تیم در دهه‌های مختلف در ذهن‌ها باقی مانده است.

پورمهدی امروز در گفت‌وگو با "ورزش‌ سه"، تیم فوتبال سپاهان را صاحب بهترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر دانست و حتی بالاتر از آن شاگردان مورایس را مدعی قهرمانی در آسیا دانست.

پورمهدی در این باره می‌گوید: «بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنم و واقعا اشتها و اشتیاقی که این تیم برای پیروزی‌های پرگل و انجام بازی‌های زیبا مقابل حریفان دارد، قابل ستایش است. سپاهان دو سه سالی می‌شود که در تیمش سرمایه‌گذاری کرده و به نظرم وقت آن شده که دوباره قهرمان لیگ شوند و به دوره استیلای پرسپولیس و استقلال در فوتبال ایران پایان بدهند. به نظرم اگر اتفاق خاصی نیفتد، سپاهان امسال قهرمان لیگ خواهد شد. اگرچه مطمئنا بازیکنان و سرمربی تیم آنقدر باتجربه هستند که موفقیت‌های امروز را چندان جدی نگیرند و درنهایت همه چیز را به آخر فصل موکول کنند و از همه بازی‌ها امتیاز بگیرند.»

پورمهدی در ادامه گفت: «برای من سپاهان در چند بازیکن معنا می‌شود. یکی از آنها رامین رضائیان است که با وجود سن و سالی که دارد، با تمام وجود برای تیمش بازی می‌کند و واقعا الگوی یک فوتبالیست متعهد برای تیم است. بازیکن دیگری که بخواهم اسمش را بیاورم، پیام نیازمند است که فکر می‌کنم بدشانسی آورده به علیرضا بیرانوند خورده، وگرنه در تیم ملی هم می‌توانست بدرخشد. او نقطه اتکا و تصویر مثبت تیم سپاهان است. همچین شهریار مغانلو، رضا اسدی، کاوه و در بین این‌ها باید به فرشاد احمدزاده اشاره کنم که در تمام سال‌هایی که فوتبال ایران را دنبال می‌کنم، یادم نمی‌‎آید سال ضعیفی را پشت سر گذاشته باشد و در حال حاضر در سپاهان هم همین کار را انجام می‌دهد.» 

پورمهدی در ادامه گفت: «همه این‌ها اما در حضور آقای مورایس معنا پیدا می‌کند. ایشان مربی‌ای هستند که می‌توانند با ستاره‌ها کنار بیایند و قدرت کنترل آنها را دارند. همان‌طور که می‌بینیم مثلا عیسی آل‌کثیر به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آید، یا کاوه رضایی همین‌طور، یا محمد کریمی کاپیتان تیم در بین بازی‌ها تعویض می‌شود، یا حتی محمد دانشگر نیمکت‌نشین می‌شود و هیچکس دم نمی‌زند که این مسئله مدیریت و کنترل آقای مورایس را نشان می‌دهد.»

پورمهدی در ادامه به نکته جالب و مهم دیگری هم در باشگاه سپاهان اشاره می‌کند. او می‌گوید: «یک مسئله مهم دیگر هم در سپاهان امسال رشد جوان‌هایی است که در کنار تیم بوده‌اند و بعضی از آنها از دو سال پیش، بعضی از آنها از پارسال و برخی هم از امسال به پیکر تیم اضافه شده‌اند و سپاهان تنها تیم فوتبال ایران است که واقعا برای جوان‌گرایی برنامه دارد. این یک الگوی فوق‌العاده برای باشگاه‌داری در ایران است و امیدوارم بقیه هم این مسئله را سرلوحه کار خودشان قرار بدهند؛ چرا که فوتبال ایران به نسلی از بازیکنان تازه‌کار و پرانرژی برای جایگزینی نسل طلایی‌اش نیاز دارد. اینطور هم نیست که مربی بتواند به راحتی نصف تیمش را جوان بکند. جوان‌گرایی اصولی دارد که سپاهان این کار را به بهترین شکل زیر نظر آقای مورایس انجام داده و خواهد داد.» 

اما صحبت پایانی پورمهدی درباره شرایط آسیایی سپاهان است. او می‌گوید سپاهان امسال توانایی این را دارد که حتی به مقام قهرمانی آسیا برساند. پورمهدی در این باره می‌گوید: «چیزی که من در سپاهان فعلی می‌بینم، قدرت گلزنی و باز کردن دروازه هر حریف و همچنین سازماندهی مناسبی است که به مرور در این تیم ایجاد شده. آنها البته از نظر دفاعی هنوز مشکلاتی دارند که به نظرم با تقویت تیم این مسئله هم رفع خواهد شد و سپاهان به نظرم این شانس را دارد که مقابل همه حریفان خود در غرب آسیا قد علم کند، حتی الهلال. من مطمئنم که مدیریت جدید سپاهان روی این مسئله نظر ویژه‌ای خواهد داشت.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها