کد خبر: 699647
تاریخ انتشار :

این تصمیم والیبال ایران را زیر و رو می‌کند

تشکیل این کمیته می‌تواند در راه پیشرفت لیگ برتر والیبال نقش بسیار مهمی داشته باشد.

این تصمیم والیبال ایران را زیر و رو می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، چند وقتی است که بحث تشکیل کمیته اصلاح آیین‌نامه لیگ برتر والیبال مطرح شده که مدیرعامل شهداب یزد یکی از افرادی است که به شدت این موضوع را پیگیری می‌کند. امیر شرافت در گفت‌وگو با ورزش سه درمورد تشکیل کمیته اصلاح آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال اظهار داشت: "این موضوع دو، سه سال است که از سوی باشگاه‌ها درخواست می‌شود و مسئولان فدراسیون هم ماهیت ماجرا را تایید می‌کنند، اما پس از آن پشت گوش انداخته می‌شود. در آخرین جلسه آقای مرادی با مدیران عامل باشگاه‌ها بازهم این موضوع مطرح شد. در آن جلسه باشگاه‌ها مشکلات خود از جمله شرایط آیین‌نامه، شرایط برنامه‌ریزی مسابقات، شرایط بحث قراردادی بازیکنان و جرایم و... مورد صحبت قرار دادند که آقای مرادی پیشنهاد داد شورایی تشکیل شود که چهار، پنج نفر از مدیران عامل باشگاه‌ها عضو آن باشند تا هر ماه جلساتی برگزار شده و آیین‌نامه سازمان لیگ اصلاح شود."

شرافت ادامه داد: "این اتفاق می‌تواند یک پل ارتباطی باشد که موضوعات سریع‌تر و صریح‌تر به فدراسیون منتقل شود. در مجموع ماهیت این اتفاق به شدت مفید است و بستگی دارد که تا چه حد اجرایی شود. موضوعات زیادی در جلسه با آقای مرادی مطرح شد، اما بحث شرایط قراردادی و سامانه فدراسیون والیبال که ساختار درستی ندارد و اینکه قراردادهای داخلی باشگاه‌ها که از ماه‌ها قبل از ثبت در سامانه فدراسیون امضا می‌شود بی‌اعتبار است و... مورد تایید همه باشگاه‌ها بود. دوستان چند نمونه فوتبالی عنوان کردند که این نمونه‌ها در باشگاه‌های بزرگ والیبال دنیا هم اجرا می‌شود، اما فدراسیون ایران باشگاه‌ها را محدود کرده است و قراردادها تنها در 4 برگ نوشته و امضا می‌شود."

مدیرعامل باشگاه شهداب یزد خاطرنشان کرد: دست باشگاه‌ها برای برخورد با مربیان و بازیکنان بسته است، چون فدراسیون ما را محدود کرده است. آیین‌نامه سازمان لیگ برای نقل و انتقال بازیکنان در نیم فصل به گونه‌ای است که بازیکنان و باشگاه‌ها به جان هم می‌افتند. خیلی از بازیکنان و باشگاه‌ها دنبال توافق با هم هستند، اما فدراسیون با آیین‌نامه‌ای که دارد می‌گوید اگر 55 درصد از مبلغ قرارداد پرداخت نشود بازیکن باید شکایت کند. در فدراسیون فوتبال کمیته تعیین وضعیت و کمیته نقل و انتقالات وجود دارد و فکر می‌کنم شأن کمیته انضباطی بالاتر از این است که بخواهد در این موارد ورود کند. موضوع دیگری که مطرح شد بحث حق رشد برای باشگاه‌های زحمت‌کش و بازیکن‌ساز بود. موضوع بازیکن قرضی هم مطرح شد که مرادی قول مساعد برای بررسی آن داد."

وی افزود: "به عنوان مثال ما قراردادهای 5 ساله که مورد تایید فدراسیون بود داشتیم، اما سامانه جامع والیبال ما که قراردادها در آن ثبت می‌شود سقف قراردادها 3 ساله است! یعنی نمی‌توان قرارداد پنج ساله را در این سامانه ثبت کرد. نقش این کمیته آن است که پل ارتباطی باشد تا اتفاقات درست‌تر و سریع‌تر به فدراسیون منتقل شود. ساختار باشگاهی ما باید مانند تیم ملی بزرگسالان که در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد پیشرفت کند."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها