کد خبر: 701902
تاریخ انتشار :

زنده: در انتظار آغاز ال‌ کلاسیک وی خاص فوتبال آسیا

حساس‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهائی جام ملت‌های آسیا، از دقایقی دیگر و میان تیم‌های کره جنوبی و عربستان برگزار می‌شود.

زنده: در انتظار آغاز ال‌ کلاسیک وی خاص فوتبال آسیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک حساس‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، میان تیم‌های ملی کره جنوبی و عربستان برگزار خواهد شد. دو تیمی که آخرین بار سیزده سال پیش در یک مسابقه رسمی به مصاف هم رفته‌اند و امروز در مسابقه‌ای حساس که حکم مرگ و زندگی را دارد، با هم روبرو خواهند شد.

عربستان به عنوان صدرنشین گروه F رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راهی دور بعد شد، ولی کره جنوبی پایین‌تر از بحرین، در رده دوم ایستاد تا به نوعی از تقابل با ژاپن فرار کرده و با سعودی‌ها روبرو شود. حالا این دو تیم مدعی قهرمانی، در استادیوم اجوکیشن سیتی برگزارکننده مهمترین مسابقه این مرحله خواهند بود.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های کره جنوبی و عربستان سعودی را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا

سه‌شنبه: 1402/11/10 ؛ ساعت: 19:30 

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی /  40 هزار تماشاگر 

گروه داوری: ایلگیز تانتاشف (ازبکستان) / کمک‌ها: آندری کاپنکو و تیمور گاینولین (هر دو ازبکستان)؛ داور چهارم: عبدالله جمالی (کویت) / داور VAR: احمد علالی (کویت) / کمک داور ویدویی: عادل علی احمد الناقبی (امارات متحده عربی)

در ادامه، اتفاقات حاشیه‌ای قبل، حین و بعد از بازی را با هم مرور می‌کنیم:

 پوشش زنده خبری

10 بهمن 1402 ساعت 18:22

کره جنوبیکره‌ای‌ها نیز با این ترکیب پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت.

10 بهمن 1402 ساعت 18:14

عربستانترکیب تیم ملی عربستان برای این مسابقه نیز اعلام شد.

10 بهمن 1402 ساعت 18:12

آخرین تقابل کره جنوبی و عربستان نیز به کمتر از پنج ماه پیش بازمی‌گردد که تیم کلینزمن در دیداری دوستانه و در ورزشگاه سنت جیمز پارک با تک گل جو کیو سئونگ به پیروزی رسید.

10 بهمن 1402 ساعت 18:06

این ترکیب آخرین تقابل دو تیم در جام ملت‌های آسیاست. عربستان و کره جنوبی در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. چوی سونگ کوک و یاسر القحطانی گلزنان آن مسابقه بودند.

10 بهمن 1402 ساعت 18:02

تقابل در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2000 نیز دیگر جدال مهم دو تیم است که عربستان با بریس طلال المشعل، با نتیجه 2 بر یک برنده و راهی دیدار فینال شد، هر چند که آنها در بازی پایانی مقابل ژاپن شکست خوردند.

10 بهمن 1402 ساعت 17:59

نخستین تقابل عربستان و کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا با تساوی یک - یک به پایان رسید، اما بدون شک تقابل دوم آنها در فینال جام ملت‌های آسیا 1988، مهمترین دوئل عربستان و کره جنوبی بوده که سعودی‌ها با برتری در ضربات پنالتی، قهرمان آسیا شدند.

10 بهمن 1402 ساعت 17:54

کره جنوبی و عربستان تا کنون 19 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که 7 بار پیروزی از آن کره‌ای‌ها بوده و سعودی‌ها نیز 6 بار برنده شده‌اند. دو تیم در 6 مسابقه نیز به نتیجه تساوی دست یافته‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها