کد خبر: 702819
تاریخ انتشار :

99 سال شیرجه: باورنکردنی‌ترین ورزشکار جهان!

تقی عسگری، اسطوره تمام‌نشدنی شیرجه ایران، با آمادگی بالای خود در 99 سالگی علاقه‌مندان به ورزش در جهان را شگفت زده کرد.

99 سال شیرجه: باورنکردنی‌ترین ورزشکار جهان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که این روزها مهمترین رویداد آبی جهان در دوحه قطر در حال برگزاری است، روز گذشته این رقابت‌ها یک اتفاق ویژه را در دل خود جای داد؛ اتفاقی که شاید برخلاف معمول توسط یک ایرانی رقم خورد.

با اینکه عادت نداریم یک قهرمان ایرانی را در سطح اول شنا و شیرجه جهان مشاهده کنیم، اما اسطوره تمام‌نشدنی شیرجه ایران با آمادگی خیره کننده خود در 99 سالگی روز جمعه دنیای شنا را شگفت زده کرد. 

با دعوت فدراسیون ورزش‌های آبی جهان تقی عسگری به عنوان مهمان افتخاری در دوحه قطر حاضر شد و روز گذشته در استخر محل برگزاری مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان حضور پیدا کرد. 

اسطوره شیرجه ایران که ۹۹ سال سن دارد، در حضور حسن المسلم رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان به صورت افتخاری به آب شیرجه زد و مدال طلا کسب کرد. این اتفاق با تشویق شدید حاضرین در سالن و البته بازتاب گسترده خبری در رسانه‌های جهان همراه شد. 

علاوه بر تقدیر از تقی عسگری، او به‌عنوان سفیر ورزشی فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از رشته شیرجه انتخاب شد.

اما در زمانی که از تقی عسگری در حضور برترین قهرمانان جهان تقدیر صورت می‌گرفت، او حسابی احساساتی شد و برای ثانیه‌هایی اشک از چشمانش جاری شد.

تقی عسگری متولد بهمن ماه ۱۳۰۳ است. وی در سن بیست سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم نایب‌ قهرمان این رقابت‌های مهم داخلی دست یافت. 

عسگری در بخش بین الملل هم با حضور در بازی‌های آسیایی دهلی نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازی‌های آسیایی به روی سکو رفته و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.

آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد، ۴۱ ساله بود و پس از کسب مقام نخست، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرارناشدنی با لقب «پدر شیرجه ایران» نامیده و شناخته می‌شود.

تقی عسگری حالا در 99 سالگی با آمادگی بالای خود به قطر سفر کرده و در استخر قهرمانی جهان شیرجه زده تا نشان دهد که یک قهرمان تکرارنشدنی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها