کد خبر: 703411
تاریخ انتشار :

رئال و بایرن دست به دامن سپاهان می‌شوند

الهلال با هدایت ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی خود، این شانس را دارد که به یک رکورد تاریخی در دنیای فوتبال دست پیدا کند.

رئال و بایرن دست به دامن سپاهان می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر رکورد تعداد پیروزی‌های متوالی در بازی‌های رسمی فوتبال در اختیار تیم ولزی نیو سنتز قرار دارد که در فصل 2016 در 27 مسابقه به پیروزی رسید و حالا آبی‌پوشان الهلال موفق شده‌اند 21 پیروزی متوالی کسب کنند و تنها 7 مسابقه با شکستن این رکورد فاصله دارند.

الهلال پس از پیروزی روز پنجشنبه برابر سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا از تیم رنجرز اسکاتلند (با 20 پیروزی) پیشی گرفت و تعداد برد‌های متوالی خود را به 21 بازی رساند تا به رکورد تیم انگلیسی منچسترسیتی در فصل 2020-2021 برسد.

تیم فوتبال الهلال پس از تساوی مقابل ضمک در هفته هفتم لیگ عربستان در 21 سپتامبر در تمام مسابقات خود پیروز شده و در این مدت در 12 بازی لیگ، 6 بازی لیگ قهرمانان و 3 بازی جام پادشاهی عربستان با برد از زمین خارج شده است.

حالا الهلال برای ثبت بیشترین پیروزی در مسابقات رسمی تاریخ فوتبال به هفت پیروزی نیاز دارد و به همین دلیل ویدئویی از گفت‌وگوی جالبی بین ژسوس، سرمربی الهلال و نیمار، ستاره مصدوم این تیم که اخیراً برای تکمیل برنامه توانبخشی خود زیر نظر پزشکان باشگاه به ریاض بازگشته، منتشر شده است.

در این ویدئو ژسوس با نیمار درباره کسب 21 پیروزی متوالی می‌کند و می‌گوید: «ما می‌خواهیم به رکورد بیشترین پیروزی متوالی برسیم» و نیمار پاسخ می‌‌دهد: «منظورت این است که رکوردی در سطح فصل جاری کسب کنی؟»

سرمربی پرتغالی توضیح می‌دهد: «نه، رکوردی تاریخی که ما به دنبال آن هستیم. می‌خواهیم از آژاکس پیشی بگیریم و وارد کتاب رکوردهای گینس شویم.» نیمار پس از این صحبت‌های ژسوس تحسین خود را با این جمله ابراز کرد: «فوق‌العاده است.»

البته ژسوس در صحبت در مورد این رکورد دچار اشتباه شد، چراکه آژاکس دیگر صاحب این دستاورد نیست. آژاکس در فصل 1971-1972 با پیروزی در 26 مسابقه متوالی در تمام تورنمنت‌ها، با استفاده از نسلی از بزرگان به رهبری یوهان کرایف، به یک رکورد افسانه‌ای دست یافت اما کتاب رکوردهای جهانی گینس در 30 دسامبر 2016 اعلام کرد که نیو سنتز ولز رکورد آژاکس را شکست و با 27 برد صاحب طولانی‌ترین برد در تمام تورنمنت‌ها شد.

نکته جالب اینکه روزنامه معروف اتلتیک هفته گذشته گزارش داد که نیو سنتز در این فصل اعلام کرده که با رکورد سابق خود برابر شده و در آستانه شکستن آن است، اما در کتاب رکوردهای گینس آمده است که "پیروزی از طریق ضربات پنالتی به حساب نمی‌آید." بنابراین این تیم ولزی در بیستمین پیروزی متوالی خود متوقف شده و شانس شکستن و افزایش این رکورد را از دست داده است.

بنابراین در حال حاضر پس از تیم نیو سنتز ولز که با 27 پیروزی از این حیث رکورددار است، آژاکس آمستردام هلند با 26 پیروزی (در فصل 1971-1972) در رتبه دوم قرار دارد و آژاکس هلند با 25 پیروزی (در سال 1955) نیز رده سوم را به خود اختصاص داده است.

همچنین تیم برزیلی کوریتیبا با 24 پیروزی در فصل 2011، بایرن مونیخ آلمان با 23 پیروزی در فصل 2020 و رئال مادرید اسپانیا با 22 پیروزی در فصل 2014 نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شاگردان ژسوس پس از دیدار با الرائد در هفته بیستم لیگ حرفه‌ای عربستان در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف سپاهان خواهند رفت و طلایی‌پوشان ایران این فرصت را دارند که مانع از دستیابی الهلال به این رکورد تاریخی شوند.

سپاهان در دیدار رفت برابر الهلال در نیمه اول پیروز به رختکن رفت اما در نیمه دوم، بازی به تساوی کشیده شد و پس از ده نفره شدن طلایی‌پوشان در دقایق پایانی نیز دو گل دریافت کرد تا بازنده از زمین‌ خارج شود. حالا باید دید سپاهان موفق خواهد شد در ریاض برابر این تیم پرستاره عربستانی نتیجه بگیرد و مانع رکوردشکنی الهلال شود یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها