کد خبر: 703908
تاریخ انتشار :

بیانیه سرمربی جدید پرسپولیس با اجازه آقا یحیی!

شادی اوسمار وی را از برد اول زائد الوصف بود.

بیانیه سرمربی جدید پرسپولیس با اجازه آقا یحیی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بعد از باخت تلخ در اراک پرسپولیسی‌ها اوسمار را به مسلخ نبردند چون تیمش خوب و روان کار کرده بود، به اندازه کافی موقعیت ساخته و تنها با یک سوپرگل شکست خورده بود.   

با در نظر گرفتن این واقعیت و البته پنالتی سوخته اراک که آن‌هم می‌توانست جزئی از ناملایمتی‌ها و بدبیاری‌های بزرگ آن مسابقه باشد همه منتظر مصاف با تراکتور بودند تا ببینند اوسمار چه می‌کند.   

برخی منتظر باخت دوم بودند تا سر تکنسین برزیلی آوار شوند، برخی دیگر درویش را هدف گرفته و دستشان روی ماشه بود و گروهی هم در ناامیدی پی امید می‌گشتند تا در دنباله نمایش خوب اراک، تیم از این بازی حساس به لحاظ جدولی و حیثیتی از جهت تاریخی و تیمشان را برنده ببینند.  

پرسپولیس مقابل تراکتور یک نیمه اول موفق داشت و تیم خمس را بی‌زهر و دندان نشان داد. آنها تا دقیقه 60 فوتبال برتری ارائه دادند و این‌بار برخلاف بازی اراک یکی از همان خریدهای پشت پنجره مانده آمد تا اختلاف را ایجاد کند.   

گل دوم با فاصله یک دقیقه پرونده این بازی را بست و تلاش تراکتور در بقیه زمان بازی با وجود برتری‌شان به جایی نرسید تا اوسمار با تیپ سرمربی به یک برد استراتژیک دست یابد. 

بردن مقابل نزدیک‌ترین حریف جدولی و تیمی که در پنج بازی آخر نیم فصلش شکست نخورده بود، با بازیکنان جدید تقویت شده و از یک مربی ثابت شده بهره می‌برد برای اوسمار یک موهبت الهی بود و حالا هر چقدر که بگوییم این تیم همان یحیی است، حتی هرچقدر کوچک او نیز از این پیروزی سهمی برای خود بردارد.   

اوسمار با تنها تغییر ترکیب اصلی تیمش نسبت به بازی قبل انعطاف پذیری تاکتیکی خود را نشان داد‌؛ اینکه اگر بازی با دو هافبک دفاعی در اراک مقابل تیم سخت مجتبی حسینی توجیه داشت، در بازی خانگی حتی مقابل تیم تهاجمی پاکو خمس زیبنده پرسپولیس نبود چرا که به‌صورت طبیعی این باید پرسپولیس باشد که جلوتر از تراکتور دنبال برد می‌گردد. 

برای اولین تغییر بین دو نیمه حضور عیسی مثلا به جای سعید صادقی و بازی با دو مهاجم نوک که با تغییر سیستم همراه می‌شد، می‌توانست جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر باشد اما اوسمار مهاجم نوکش را با مهاجم دیگری عوض کرد تا کیفیت خط حمله برای ثبت گل برتری را بالا ببرد.  

سه تغییر بعدی او در دقیقه 75 نیز در راستای برقراری تعادل با از دست رفتن میانه زمین از دقیقه 60 به بعد و رسیدن به انسجام بیشتر در خط دفاع رخ داد و برای این منظور اسدبیگی و فرجی به زمین آمدند. بازی دادن به امیری هم می‌توانست زور پرسپولیس در حمله را بیشتر کند و تیم با قدرت حمل توپ امیری و تغییر مسیرهای او می‌توانست در ضدحملات بردش را پررنگ‌تر کند اما کارهای ترکیبی به آخر نمی‌رسید.  

با در نظر گرفتن این تغییرات و حتی تعویض پنجم که سورگی جای عالیشاه، ستاره این مسابقه را گرفت می‌توان به تغییرات حین بازی اوسمار و تشخیص درستش نمره قبولی داد چرا که با اولین تغییر تیم به گل رسید، سه تغییر بعدی در جهت حفظ نتیجه، بازپس‌گیری میانه زمین و گذاشتن فشار از بالا به‌طوری که خط دفاع تراکتور زیاد بالا نیاید جواب داد و اوسمار کاری کرد تا خمس به بهتر بودن پرسپولیس اعتراف کند و حریفش را شایسته پیروزی بداند.  

تصاویر شادی اوسمار بعد از گل‌های تیمش حکایت از خوشحالی غیر قابل وصف مردی دارد که در تمام یک سال و نیم اخیر در سایه ایستاده بود و در جایگاه یک دستیار یا تمرین دهنده در زمستان سال از شدت انتقادات یخ نمی‌زد و در تابستان از گرمای فشار افکار عمومی نمی‌سوخت.   

شادی او مثل یک سامبای پنهان شده و جشنی فروخورده بود که باید زمانش رسید تا اینطور بروز و ظهور یابد. شاید بهترین زمان و مکان برای رونمایی از چهره بشاش همین ورزشگاه آزادی و بازی با حریفی قدرتمند بود که شکست دادنش این شادی را می‌طلبید و فقط چند ده هزار هوادار پرسپولیسی را کم داشت تا تبدیل به شبی رویایی برای این برزیلی شود. مردی که شبیه برزیلی‌های توی ذهنمان پرشور و سبزه نیست اما شاید سامبا را به این تیم تقدیم کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها