کد خبر: 704084
تاریخ انتشار :

اولین سرمربی ملی که به حبس ابد محکوم شد

لی تیه، سرمربی سابق تیم ملی چین، به دلیل فساد مالی به حبس ابد محکوم شده است.

اولین سرمربی ملی که به حبس ابد محکوم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، لی در فصل 03-2002 در حالی که به صورت قرضی از باشگاه لیائونینگ چین به انگلیس آمد، 33 بازی برای اورتون انجام داد و پس از امضای قرار داد دائمی، در فصل بعد فقط هفت بازی انجام داد. این هافبک دفاعی سابقه حضور در شفیلد یونایتد را هم دارد.

او پس خداحافظی از فوتبال به عنوان بازیکن، در سطح باشگاهی شروع به مربیگری کرد و بعد از آن و با استعفای مارچلو لیپی در سال 2019 به طور دائم به عنوان سرمربی تیم ملی چین فعالیت کرد.

لی، 46 ساله، بین سال‌های 2019 تا 2021 به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور فعالیت داشت. یک سال پس از ترک این سمت، دادستان عمومی چین بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که او در میان تحقیقات گسترده درباره فساد در فوتبال، "مظنون به پذیرش و ارائه رشوه" است.

لی در یک اعتراف تلویزیونی در تلویزیون دولتی اعتراف کرد که 3 میلیون یوان (500 هزار یورو) رشوه پرداخت تا سرمربی تیم ملی شود. او همچنین اعتراف کرد که در یک رسوایی تبانی برای کسب رسیدن به دسته‌های بالاتر با تیم‌های باشگاهی خود نقش داشته است. لی گفت: "خیلی متاسفم. باید سرم را پایین نگه می٬داشتم و با تلاش راه درست را دنبال می‌کردم. چیزهای خاصی وجود داشت که در آن زمان در فوتبال رایج بود."

مارک درایر، خبرنگار و نویسنده چینی گفت که لی به دلیل نقشش در این رسوایی به حبس ابد محکوم شده است. این خبرنگار همچنین می‌گوید، چن ژیوآن، رئیس سابق اتحادیه فوتبال چین هم به دلیل رشوه دادن به 15 سال زندان محکوم شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها