کد خبر: 705611
تاریخ انتشار :

علیرضا فغانی، دربی کره به جای شهرآورد ایران!

علی رضا فغانی روز گذشته دربی حساس کره جنوبی را در مرحله یک چهارم نهائی لیگ قهرمانان آسیا سوت زد.

علیرضا فغانی، دربی کره به جای شهرآورد ایران!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه؛ دیدار برگشت دو تیم اولسان هیوندا و چونبوک موتورز کره جنوبى براى صعود تیم برتر به مرحله نیمه نهایى شرق آسیا روز گذشته با قضاوت علیرضا فغانى داور برجسته ایرانى استرالیایى برگزار شد.

اولسان هیوندا که در بازى برگشت میزبان این مسابقه به حساب مى‌آمد بعد از کسب تساوى یک بر یک در بازى رفت، موفق شد با تک گل دقایق وقت اضافه نیمه‌ى اول سئول یونگ وو پیروزى ٢ بر ١ را کسب کرده تا در مجموع دو بازى رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایى، به نیمه نهایى لیگ قهرمانان شرق آسیا صعود کند.

علیرضا فغانى که دربى حساس کره جنوبى در لیگ قهرمانان آسیا را به خوبى قضاوت کرد، هنگام برگزارى دربى ١٠٣ امروز ایران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال در پرواز به سر خواهد برد تا از کره جنوبى به استرالیا بازگردد.

نکته جالب اینکه او شش بار قضاوت شهرآورد پایتخت را برعهده داشته اما حالا به دلیل قانون عجیب 45 ساله‌ها، امکان قضاوت در لیگ برتر ایران را ندارد و البته این در حالی است که او برای قضاوت جام جهانی 2026 آمریکا آماده می‌شود.

 

قضاوت بین المللى بعدى او روز پنج شنبه هفتم فروردین ١٤٠٣ در شهر هانوى و گروه F رقابت‌هاى مقدماتى جام جهانى ٢٠٢٦ بین ویتنام و اندونزى انجام خواهد شد. دیدارى که سیزده روز آینده به میزبانى ویتنام در مقابل اندونزى در پایتخت این کشور برگزار مى‌شود.

در حال حاضر در گروه F مقدماتى جام جهانى در قاره آسیا، عراق با شش امتیاز از دو بازى صدرنشین است و ویتنامى‌ها با یک پیروزى ٢ بر صفر برابر فیلیپین و شکست برابر عراقى‌ها در رده دوم قرار گرفته‌اند.

علیرضا فغانى پیش از این فینال لیگ قهرمانان ٢٠١٤ آسیا را بین دو تیم استرالیایى و عربستانى وسترن سیدنی واندررز و الهلال قضاوت کرده بود که با قهرمانى استرالیایى‌ها به پایان رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها