کد خبر: 705798
تاریخ انتشار :

به زانو درآوردن قهرمان: غولی که گواردیولا ساخته

شکی نیست که رئال مادرید مقابل سی تی تیم متفاوت از فصل قبل خواهد بود. رئال این بار برگ برنده‌ای دارد که می‌تواند پپ گواردیولا و تیمش را به دردسر بیندازد.

به زانو درآوردن قهرمان: غولی که گواردیولا ساخته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تقابل رئال مادرید و منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی، فینال زودهنگام لیگ قهرمانان اروپاست. این سختی مضاعفی برای رئال دارد چرا که بازی برگشت در انگلیس برگزار شود، اما با وجود بدبینانی که تیم پپ گواردیولا را تیمی شکست‌ناپذیر می‌بینند، هیچ چیز برای تیم آنچلوتی غیرممکن نیست. 

سیتی، شانس اول

برای رئال مادرید خوب است که آنها را گزینه محبوب و شانس اول صعود تلقی نمی‌کنند، فشار ولی روی قهرمان فعلی اروپاست و از فرم عالی یک سوپرتیم صحبت می کنند که با هالند، دی بروینه، رودری، فودن و خولیان آلوارز، رقیبی بی‌نهایت ترسناک است. و رئال مادرید؟ هرگز توصیه نمی‌شود که این تیم را مرده بدانیم زیرا رئال در غیرقابل تصورترین سناریوها شما را غافلگیر می‌کند. 

این یک دوئل بزرگ است و رئال مادرید برای ارائه بهترین نسخه خود به تحولاتی جدید نیاز دارد. چالش بزرگ این است که یک بازی عالی در ورزشگاه اتحاد انجام دهد. چیزی که تیم آنچلوتی فصل گذشته در بازی برگشت نشان نداد. در برنابئو آنها برتر از سیتی بودند و در دیداری که با تساوی 1-1 خاتمه یافت، سیتی تیم محتاط میدان بود اما داستان بازی برگشت شباهتی به برنابئو نداشت و تیم کارلتو 4-0 بازنده شد.

رنج پپ در برنابئو

پپ گواردیولا از بازگشت به برنابئو رنج خواهد برد و حتی فصل گذشته بعد از کسب مساوی گفت احساس آرامش می‌کند چون با بهترین نتیجه ممکن به بازی برگشت رسیده‌اند. رئال ولی درس خوبی از دو بازی سال گذشته گرفت، اینکه بازی رفت فصل قبل را تکرار کند و در بازی برگشت خیلی بهتر و بدون ترس وارد میدان شود. همه چیز برای رئال مادرید ممکن است، تیمی که در این فصل با جدایی بنزما و بدون حضور هیچ ستاره‌ای در خط حمله، با مصدومیت بازیکنان مهم، صدرنشین لالیگاست و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده است. تیمی که نشان داده توان غلبه بر هر چالشی را دارد. 

ویژگی منحصربه‌فرد رئال

قدرت ذهنی رئال مادرید، ژن تسلیم نشدن آن و بهترین نسخه بلینگام و وینیسیوس از هم اکنون دلایلی برای این باورند که رئال مادرید قرار است در بازی برابر منچسترسیتی پایاپای بجنگد و شانس خوبی نیز برابر صعود خواهد داشت. در رئال امیدوارند جود بلینگام در دو بازی برابر سیتی به حداکثر پتانسیل خود برسد. بازی با سیتی بهترین چالش ممکن برای جود است تا جا پای خود در تاریخ اروپایی رئال را محکم کند.

و اما وینی، می‌توان همیشه روی شورش و جاه‌طلبی وینیسیوس حساب کرد. نباید وینی که در بازی رفت سال گذشته تک گل رئال را زد، در هیچ دیداری فراموش کرد. او در بازی‌های بزرگ به اوج می‌رسد و تعیین کننده کار می‌کند. وینیسیوس هر زمان که چالش بزرگی پیش رو داشته باشد، خودش را نشان می‌دهد. 

چطور می‌توان این سیتی را مهار کرد؟

نکته کلیدی برای رئال مادرید؛ آنها باید تیمی باشند که بدانند چگونه با نقاط قوت سیتی مقابله کند و یکی از آنها متوقف کردن هالند است. رئال فصل گذشته به این مهم دست یافت. رودیگر بازیکن نروژی را در برنابئو کنسل کرد و او به طرز عجیبی در بازی برگشت خاموش بود. در دو بازی ماه آوریل، مدافع میانی آلمانی سایه به سایه هالند حرکت خواهد کرد.

عملکرد تیمی رئال نیز باید عالی باشد تا به تیمی سرسخت و ناخوشایند برای سیتی تبدیل شود. رئال باید به شکلی بازی کند که آنچلوتی دوست دارد. یک دفاع خوب و استفاده از توپ‌های عمقی، پرس شدید و بر هم زدن تعادل بازی سیتی، می‌تواند رمز موفقیت باشد.

واکنش کارلو آنچلوتی به این مسابقه؟ او می‌گوید: «هیچ تیمی شانس بیشتری ندارد و ما بهتر از همیشه هستیم.»

گواردیولا کمی محتاط‌تر بود: «اگر مردم بگویند رئال رقیب آسانی است، در واقع این تیم را دست‌کم گرفته‌اند. ما برابر پادشاه لیگ قهرمانان بازی داریم و این یک جدال تاکتیکی خواهد بود. تاثیری که بلینگام در رئال گذاشته بسیار بالا بوده و رئال الان تیمی متفاوت نسبت به فصل گذشته است. شکل بازی رئال با بلینگام تغییر کرده و این واضح است. باید به دنبال راهی برای کنترل کردن او باشم.»

منچسترسیتی دوست دارد ابتکار بازی را به دست بگیرد و فرمان بدهد، اما مطمئناً شاهد مقاطعی از بازی خواهیم بود که گواردیولا نمی‌خواهد ریسک کند، زیرا او می‌داند که رئال چه پتانسیل فوتبالی و شخصیت بزرگی دارد. 

ترس از سیتی؟ خیر، همه چیز نشان می‌دهد که سرنوشت صعود به اتحاد کشیده خواهد شد و آنجا بلینگام می‌تواند برگ برنده مادریدی‌ها باشد. پپ راهی برای کنترل او پیدا خواهد کرد؟ رئال امیدوار است هرگز این اتفاق رخ ندهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها