کد خبر: 706629
تاریخ انتشار :

فولاد 3- شهداب 2: قهرمانی با فوق ستاره مهار نشدنی

تیم فولاد سیرجان همچون بازی نخست در ست پنجم بازی را به سود خود تمام کرد تا عطایی و شاگردانش فاتح کاپ قهرمانی لیگ برتر والیبال شوند.

فولاد 3- شهداب 2: قهرمانی با فوق ستاره مهار نشدنی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر والیبال ایران که برای اولین بار در سال‌های اخیر به فروردین ماه کشیده شد، در روزهای پایانی با شور و حرارت بیشتری نسبت به سال‌های قبلی پیگیری شد. شهدابی‌ها که دو عنوان قهرمانی در دو سال گذشته را به نام خود ثبت کرده بودند، این بار به سد محکم فولاد سیرجان با هدایت بهروز عطایی و ستارگانی همچون محمد موسوی و البته ستاره جوانی به نام پوریا حسین خانزاده برخورد کردند. 

عطایی که بعد از کنار رفتن از تیم ملی انگیزه‌های زیادی برای اثبات شایستگی‌های خود در لیگ برتر داشت، بعد از گذر سخت در بازی نخست فینال از تیم شهداب، امروز هم تیمش را با همان ترکیب و روحیه به زمین فرستاد. بازهم سیدمحمد موسوی، ستاره باتجربه سیرجانی‌ها در کنار پوریا حسین خانزاده، محمد فلاح و شهروز همایونش فر عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما از سوی دیگر شهدابی‌ها هم با هدایت محمدرضا تندروان تا ثانیه آخر پا پس نکشید و بار دیگر کار را به ست پنجم کشاند.

سالن فدراسیون والیبال که شاید گنجایش کافی برای پذیرش هواداران پرشور دو تیم فینالیست را نداشت، لحظات پر تب و تابی را سپری کرد و هیجان به اوج خود رسیده بود. 

در حالی که جذابیت‌های این فینال وزیر ورزش و حتی محمدرضا داورزنی رئیس اسبق فدراسیون را هم به سالن کشیده بود، گویا اتفاقات بازی اول دقیقا تکرار شد. این بار هم شاگردان عطایی در امتیازات کلیدی بازی نمایش بهتری داشتند و باتجربه‌تر عمل کردند تا در نهایت کار در همان بازی دوم تمام شود و پرونده لیگ برتر والیبال از این طولانی‌تر نشود.

بهروز عطایی و سیدمحمد موسوی که سال قبل در تیم ملی انتقادات زیادی را متحمل شده بودند، این بار توانستند با فولاد سیرجان لیگ برتر والیبال را فتح کنند. سیرجانی‌ها به قهرمانی‌های متوالی شهداب پایان دادند و خودشان بر قله لیگ باشگاهی والیبال ایستادند.

تمامی نتایج دو تیم در تاریخ لیگ برتر:

* فصل 98

شهداب یزد یک - فولاد سیرجان ایرانیان سه

* فصل 99

شهداب یزد سه - فولاد سیرجان ایرانیان یک

فولاد سیرجان ایرانیان - سه شهداب یزد یک

* فصل 1400

شهداب یزد صفر  -فولاد سیرجان ایرانیان سه

فولاد سیرجان ایرانیان - دو  شهداب یزد سه

* نیمه نهایی 1400

شهداب یزد سه -فولاد سیرجان ایرانیان صفر

فولاد سیرجان ایرانیان - یک  شهداب یزد سه

* فصل 1401

شهداب یزد سه فولاد - سیرجان ایرانیان دو

فولاد سیرجان ایرانیان - یک شهداب یزد سه

* فصل 1402

فولاد سیرجان ایرانیان - سه شهداب یزد یک

شهداب یزد صفر فولاد - سیرجان ایرانیان سه

بازی اول فینال فصل 03-1402: فولاد سیرجان ایرانیان- سه شهداب یزد دو

18 فروردین 1403 ساعت 21:29

ست پنجم: فولاد سیرجان ۱۵ - شهداب یزد ۱۲

بازی در ست پنجم بسیار حساس دنبال شد و دو تیم در حالی که خسته به نظر می‌رسیدند تمام توان خود را در بازی گذاشتند. این تیم شهداب یزد بود که چیزی برای از دست نداشت و توانست تا قبل از عوض شدن زمین ۸ بر ۶ پیش بیفتد. امتیاز سرویس دیدنی فلاح برای فولاد سیرجان بازی را ده بر ده کرد تا تندروان برای شهداب یزد وقت استراحت بگیرد. 

در ادامه سرویس‌های خوب فولاد سیرجان و این بار نوبت عارف مرادی بود که با دو سرویس خوب نتیجه را ۱۴ بر ۱۱ به سود تیمش کند و با امتیاز آخر پوریا حسین خانزاده برنده بازی و قهرمان لیگ برتر شود.

18 فروردین 1403 ساعت 21:12

ست چهارم: فولاد سیرجان ۲۲  -  شهداب یزد ۲۵

شهدابی‌ها که همه چیز را در حال از دست دادن می‌دیدند، با پاس‌های خوب ایلشن داودی پور ۸ بر ۵ پیش افتادند، چند اشتباه از بازیکنان شهداب یزد باعث شد نتیجه در عدد دوازده مساوی شود.

بازی تا امتیاز هجده مساوی پیش رفت تا اینکه جواهری شهداب یزد را دو امتیاز پیش انداخت. در ادامه تک دفاع دیدنی محمد ولی زاده بازی را ۲۳ بر ۲۰ به سود شهداب کرد تا تماشاگران شهداب به وجد بیایند. همین سه اختلاف امتیاز باعث شد تا شهداب ست چهارم را ببرد و کار به ست سرنوشت ساز پنجم برود. امتیاز آخر با آبشار ولی زاده برای شهداب یزد به دست آمد.

18 فروردین 1403 ساعت 20:43

ست سوم: فولاد سیرجان ۲۵ - شهداب یزد ۱۵

فولاد سیرجان ایرانیان شروعی طوفانی در ست سوم داشت و با سرویس‌های خوب شهروز همایونفرمنش و آبشارهای عارف مرادی ۸ بر ۴ پیش افتاد تا تندروان سرمربی شهداب وقت استراحت بگیرد. وقت استراحت جواب نداد و فولادی‌ها که از برد در ست دوم روحیه گرفته بودند با پاس‌های خوب وادی، اسپک‌های شهروز همایونفر و سید محمد موسوی اختلاف را بیشتر و بیشتر کردند و برنده ست سوم شدند تا یک ست تا قهرمانی لیگ فاصله داشته باشند. شهداب یزد یکی از بدترین ست‌های خود را تجربه کرد.

18 فروردین 1403 ساعت 20:13

ست دوم: فولاد سیرجان ۳۰- شهداب یزد ۲۸

شروع ست دوم کمی جنجالی شد اما فولادی‌ها توانستند از این موضوع استفاده کنند و با درخشش موسوی ۸ بر ۶ پیش بیفتند. در ادامه اما چند اشتباه از بازیکنان سیرجان همراه با درخشش ایلشن داودی پور و سرعتی‌زن‌های شهداب باعث شد تا نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود شهداب شود. اشتباهات رادوسلاو پاراپانوف در این ست برای شهداب باعث شد تا سیرجان نوزده بر هجده پیش بیفتد، از اینجا شهداب یزد بازهم با درخشش قدرتی‌هایش صالحی و جواهری یک امتیاز پیش افتاد تا نتیجه بیست بر نوزده به نفع آنها شود.

دو تیم از امتیاز ۹ تا ۲۰ توانایی یک امتیاز پیش افتادن نداشتند تا اینکه مسعود غلامی با امتیاز سرویس خود نتیجه را ۲۲ بر ۲۰ به سود شهداب کرد. بازهم دفاع نجات بخش سید محمد موسوی به داد فولاد سیرجان رسید و نتیجه را ۲۳ بر ۲۳ کرد، سید، میثم صالحی را دفاع کرد. این ست پر افت و خیز و طولانی در نهایت با پیروزی فولاد سیرجان ایرانیان به پایان رسید.

18 فروردین 1403 ساعت 20:01

محمدرضا داورزنی، رئیس سابق و شناخته شده فدراسیون والیبال هم بعد از مدت‌ها در سالن فدراسیون حاضر شد و از نزدیک تماشاگر فینال بود.

18 فروردین 1403 ساعت 19:59

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در سالن، در کنار رئیس فدراسیون والیبال تماشاگر ویژه فینال لیگ برتر والیبال به حساب می‌آید. در صورتی که امروز چهره قهرمان مشخص شود، کاپ قهرمانی با حضور وزیر ورزش اهدا خواهد شد.

18 فروردین 1403 ساعت 19:35

ست اول: فولاد ۱۸ - شهداب ۲۵

بازی در ست اول تا امتیاز چهار مساوی پیش رفت، ولی از اینجا بود که شهداب با استفاده از اشتباهات بازیکنان فولاد سیرجان و تک دفاع‌های دیدنی  توانست نتیجه را ۸ بر ۴ کند. در ادامه نیز با حرکات دیدنی ایلشن داودی پور و سر دفاع‌های دیدنی بازیکنان شهداب اختلاف بیشتر شد به طوری که تا امتیاز شانزده شهداب شش امتیاز پیش افتاد.

در ادامه گرچه سید موسوی یک دفاع زیبا داشت، وقت استراحت‌ها و تعویض‌های بهروز عطایی زیاد جواب نداد تا شهداب برنده این ست شود. تیم شهداب یزد که در این بازی نیاز به برد دارد، فاصله را در امتیازات پایانی زیاد کرد و ست اول را به راحتی به سود خود به پایان رساند.

18 فروردین 1403 ساعت 19:11

ترکیب شهداب یزد: ایلشن داودی پور، رادوسلاو پاراپانوف، محمد ولی زاده، میثم صالحی، صابر جواهری، مسعود غلامی و محمد رضا حضرت پور

18 فروردین 1403 ساعت 19:11

ترکیب تیم فولاد سیرجان: محمد طاهر وادی، سید محمد موسوی، محمد فلاح، شهروز همایونفرمنش، پوریا حسین خانزاده، امین علوی و سیامک مرندی

18 فروردین 1403 ساعت 19:00

جنجال فینال دوم از گرم کردن شروع شد؛

اسپک صابر جواهری به سر محمدطاهر وادی برخورد کرد که این موضوع عصبانیت سید محمد موسوی را به همراه داشت و درگیری لفظی شکل گرفت. در نهایت با عذرخواهی جواهری قضیه ختم به خیر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها