کد خبر: 660531
تاریخ انتشار :

با مزایا و معایب اینترنت فیبر نوری آشنا شوید

با مزایا و معایب اینترنت فیبر نوری آشنا شوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی، افزایش سرعت تبادل اطلاعات و انجام بسیاری از امور روزمره بر بستر وب، نیاز انسان به اینترنت را بیش‌ازپیش کرده است. اینترنت فیبر نوری یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود که از طرفداران بسیاری برخوردار است. به اینترنتی که بر بستر کابل‌های فیبر نوری فعال می‌شود، اینترنت فیبر نوری می‌گویند. در این مطلب شما را با مزایا و معایب اینترنت فیبر نوری آشنا می‌کنیم تا با دید باز‌تری نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

مزایای اینترنت فیبر نوری چیست؟

محبوبیت اینترنت فیبر نوری بی‌دلیل نیست؛ این سرویس به دلیل مزایای بسیار بالایی که نسبت به انتقال الکتریکی داده بر بستر سیم مسی دارد، جایگاه خوبی در بازار کسب کرده است. در ادامه شما را با مهم‌ترین مزیت‌های اینترنت فیبر نوری آشنا می‌کنیم.

4

بالا بودن سرعت اینترنت فیبر نوری؛ مهم‌ترین مزیت اینترنت ftth

سرعت دانلود و آپلود را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مشترکین در انتخاب و خرید اینترنت معرفی کرد. هرکدام از سرویس‌های اینترنت قابلیت‌هایی دارند که کاربران باتوجه‌به نیازشان آن‌ها را خریداری می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، adsl اینترنت پرسرعت خانگی محسوب می‌شود و برای کاربرانی که قصد وب‌گردی، تماشای فیلم و گشت‌وگذار در صفحات مجازی را دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. در طرف مقابل برای کسب‌وکارها و افرادی که به سرعت بالای اینترنت احتیاج دارند، adsl کارایی مناسبی ندارد.

در چنین شرایطی استفاده از اینترنت فوق سریع مانند فیبر نوری بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود. سرعت دانلود و آپلود اینترنت ftth باتوجه‌به شرایط از ۹۰ مگابیت بر ثانیه تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه متغیر است که این میزان، سرعت بسیار بالایی برای کاربران محسوب می‌شود.

پینگ پایین؛ از مزایای اینترنت فیبر نوری برای گیم

از بزرگ‌ترین معضلات گیمرها پینگ بالا است. پینگ بالا کیفیت بازی و سرعت گیمر را به‌شدت پایین می‌آورد و همین موضوع به بزرگ‌ترین مشکل در بین گیمرها تبدیل شده است. کیفیت اینترنت تأثیر مستقیمی بر میزان پینگ دارد؛ بنابراین خرید اینترنت پرسرعت بخش عمده‌ای از دغدغه گیمر‌ها را برطرف می‌کند و همین موضوع اهمیت فیبر نوری در دنیای گیم را به ما نشان می‌دهد. معمولاً استریمر‌ها از دو اینترنت برای استریم و بازی استفاده می‌کنند؛ اینترنت اول برای بازی و اینترنت دوم برای استریم. با کمک این روش، هیچ افت کیفیتی هنگام بازی و استریم برای گیمر‌ها پیش نمی‌آید. 

به دلیل بالا بودن سرعت اینترنت فیبر نوری، چند استریمر به‌صورت هم‌زمان امکان استفاده از آن را دارند. البته اینترنت فیبر نوری در همه مناطق در دسترس نیست؛ برای مناطقی که این امکان وجود ندارد، خرید پهنای باند اختصاصی نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

حفظ کیفیت اینترنت در مسافت‌های طولانی؛ از مهم‌ترین مزایای مودم فیبر نوری

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سیم تلفن‌های مسی افت کیفیت در مسافت‌های طولانی است. یعنی هرچه از مبدأ سرویس دور‌تر باشید، کیفیت اینترنت شما کمتر خواهد بود. در انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری، افت خیلی کمی را در مسافت‌های بسیار طولانی شاهد خواهیم بود که این موضوع، مزیت بسیار ارزشمندی برای اینترنت ftth محسوب می‌شود. چنانچه به فیبر نوری دسترسی ندارید؛ اینترنت td lte انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. اینترنت td lte با سیم‌کارت کار می‌کند و احتیاجی به هیچ نوع سیم‌کشی مخابراتی ندارد.

اختصاص خط تلفن دیجیتال روی اینترنت فیبر نوری 

درصورتی‌که در منطقه موردنظر شما کابل‌کشی فیبر نوری انجام شده باشد، استفاده از سیپفون یا تلفن دیجیتال نیز برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. سیپفون به ۳۰ خط تلفن به‌صورت هم‌زمان خدمات ارائه می‌کند. همچنین برخورداری از شماره‌تلفن اختصاصی از مزیت‌های دیگر سیپفون محسوب می‌شود. شماره‌تلفن‌های اختصاصی برای مجموعه‌ها و سازمان‌ها بسیار ارزشمند است؛ زیرا با جابه‌جایی نیز این خط تلفن انتقال پیدا می‌کند.

معایب اینترنت فیبر نوری چیست؟

با همه مزایایی که از اینترنت فیبر نوری گفتیم، این سرویس معایبی نیز دارد. در این بخش متوجه می‌شویم که چرا بسیاری از کاربران قید خرید یا استفاده از اینترنت فیبر نوری را می‌زنند.

5

مناطق تحت پوشش فیبر نوری محدود است

اینترنت فیبر نوری در ایران سرویس نوپا و به‌روزی است. خدمات این سرویس بسیار محدود بوده و فقط مناطقی که کابل‌کشی فیبر نوری دارند، امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت؛ بنابراین مشترکینی که به سیم فیبر نوری دسترسی نداشته باشند، از سرویس ftth محروم می‌ماند. این روند تا زمانی که خطوط فیبر نوری در سراسر ایران پخش شود، ادامه پیدا می‌کند. البته با نامه‌نگاری و درخواست تعداد بالایی از مشترکین برای دریافت اینترنت فیبر نوری، منطقه موردنظر کابل‌کشی خواهد شد. بااین‌حال، فرایند نامه‌نگاری تا کابل‌کشی فیبر نوری پروسه طولانی‌مدتی دارد.

نصب حساس و دشوار اتصالات ftth؛ از مهم‌ترین معایب فیبر نوری

درون سیم‌های فیبر نوری شیشه یا پلاستیک به کار می‌رود که این موضوع، آن‌ها را بسیار شکننده می‌کند. در صورت اعمال کوچک‌ترین فشار ممکن است شیشه شکسته شده و ارتباط قطع شود. جوش اتصال‌دهنده فیبر نوری یا فیوژن کار آسانی نیست و در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباه، کار با مشکل مواجه می‌شود.

هزینه بالای خرید اینترنت فیبر نوری از معایب اینترنت ftth 

هزینه اینترنت فیبر نوری نسبت به سایر سرویس‌های اینترنت خانگی مانند adsl و td lte بیشتر است؛ همین موضوع اینترنت ftth را به اینترنتی گران برای مشترکین خانگی تبدیل می‌کند. هزینه سرویس اینترنت فیبر نوری ۳ تا ۴ برابر سرویس‌های خانگی است؛ باتوجه‌به این توضیحات، خرید اینترنت فیبر نوری برای مشترکین خانگی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

ماهان نت؛ خرید انواع اینترنت پرسرعت خانگی و سازمانی 

در این مطلب اطلاعات کاملی از اینترنت ftth ارائه کردیم تا بهتر از قبل، با مزایا و معایب اینترنت فیبر نوری آشنا شوید. با مطالعه این مطلب متوجه شدید که اینترنت فیبر نوری از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است؛ با‌این‌حال استفاده از این اینترنت برای همه افراد مناسب و مقرون‌به‌صرفه نیست. در حال حاضر سرویس‌های مختلف اینترنتی وجود دارند که کاربران باتوجه‌به نیازشان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. 

شرکت اینترنتی ماهان نت با درنظرگرفتن نیاز کاربران، سرویس‌های مختلف اینترنتی را راه‌اندازی کرده است. اینترنت گیمینگ، اینترنت tdlte و اینترنت پوینت تو پوینت بخشی از قدرتمند‌ترین و پرکاربرد‌ترین اینترنت‌های ماهان نت محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنت با شماره‌تلفن ۱۵۱۴ تماس بگیرید. کارشناسان ماهان نت آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما عزیزان هستند تا برای خرید بهترین اینترنت باتوجه‌به نیازتان، شما را راهنمایی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها