کد خبر: 461686
تاریخ انتشار :

پیام توئیتری تکراری مقام فرانسوی درباره ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفیر فرانسه در آمریکا با تکرار مواضع پیشین کشورش گفت: پاریس خواستار پرداختن به «چالش‌های چندگانه» ایران علیه ثبات منطقه است.
به گزارش نامه نیوز «جرارد آرود»، سفیر فرانسه در آمریکا بار دیگر مواضع پاریس، در خصوص ضرورت مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.
وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «تروئیکای اروپایی، به ویژه فرانسه از ماه‌ها پیش بر ضرورت پرداختن به چالش‌های چندگانه ایران علیه ثبات منطقه تأکید کرده‌اند.»
او این توئیت را در پاسخ به کاربری منتشر کرده که نوشته است: «آمریکا می‌خواهد کشور‌ها تجاوز‌های ... سته‌ای ایران که خارج از چارچوب توافق هسته‌ای هستند را در نظر بگیرد.»
فرانسه در کنار آلمان و انگلیس سه کشور اروپایی هستند که در حین مخالفت با مواضع دولت آمریکا مبنی بر لغو «برجام»، با درخواست‌های آن‌ها برای تشدید فشار‌ها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۲ دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد. وی علی‌رغم این تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.
«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا دوم بهمن‌ماه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت: با کشور‌های اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. مقام‌های کشور‌های اروپایی هنوز رسماً درباره این ادعا موضع‌گیری نکرده‌اند.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سوم بهمن‌ماه در توضیح درباره اظهارات تیلرسون گفته این کارگروه مأموریتی درباره الحاق یک توافق جداگانه به برجام ندارد و هر گونه توافق با کشور‌های اروپایی درباره ایران جدا از توافق هسته‌ای خواهد بود.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها