کد خبر: 353564
تاریخ انتشار :

شهر را دوباره بسازيم!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، كمال الدين پيرموذن، نماينده سابق اردبيل در مجلس و از مدیران شهری کشور در یادداشتی با انتقاد از شهرداری های ایران، به نقض حقوق شهروندی توسط آنها اعتراض کرد.متن یادداشت را در زیر می خوانید:

شهرفروشي در تهران و برخي كلانشهرهاي ايران زمين مشكلات اجتماعي، آلودگي هوا، ترافيك سنگين شهري و افزايش تراكم جمعيت را در شهرها بوجود آورده و حقوق شهروندان را پايمال كرده است .

شهرداري ها با فروش تراكم مازاد و بي حساب، آسايش، رفاه و امنيت شهروندان را در پايتخت و برخي از كلانشهرها به مخاطره انداخته اند. با اشرافي كه برج ها و آپارتمانها بر خانه هاي شخصي، بدون محاسبات استانداردهاي شهري و تراكم و كاربري ايجاد كرده اند، ديگر آرامش در سكونتگاهها، جز پنداري دست نيافتني، نخواهد بود. زشتي ها و آشفتگي هاي نماي شهري دل آزار است. ٣٧ درصد ازشهروندان تهران اختلال سلامت روان دارند .

شهري شدن جهان واقعيتي است كه هر روز بر ابعاد آن افزوده مي شود. شهرها آينده مشترك همه شهروندان شهر و كشور است. رفاهيات مردم عموما از عمران شهرها حاصل مي شود. كميت و كيفيت ارايه خدمات شهري و اجراي برنامه هاي مطلوب عمران شهري بطور كامل، متناسب با ميزان مشاركت شهروندان در اداره امور شهرها و نيز پاسخگويي مديريت شهري مي باشد .

شهرها، را بايستي با ايجاد شهرك هاي پاك، سبز، روان، با فرهنگ غني و با بافت سنتي و غير متمركز، با مديريت شايسته و شيوه مديريت مطلوب شهري، دوباره بسازيم .

جایگاه حقوق شهروندی کجاست!

دنيا پذيرفته، كه توسعه پايدار و مطلوب شهرها، در صورتي تحقق مي يابد كه اهداف مردم سالاري، رعايت كامل حقوق شهروندي، برابري در خدمات رساني و حفظ محيط زيست با شكل گيري مديريت واحد شهري و رعايت اصول علوم روز شهرسازي و ترافيك شهري و تقسيم عادلانه درآمد و منابع شهري توامان دنبال شود .

دوباره بسازیم

براي ساخت مجدد مطلوب شهرها، راهي جز مشاركتجو شدن شهروندان شهرهاي ايران، براي آينده جوامع شهري كشور عزيزمان وجود ندارد؛ بخود نياييم غافلگير مي شويم .

راي، سخن خاموش شهروندان است. صداي ناشنيده شهروندان مردم شهرهاي ايران، در انتخابات شوراهاي شهرها، در بهار سال آتي، بايد به غوغايي تبديل شود تا بتواند بساط بي تدبيري مديريت هاي شهري را جمع و آلودگي گوشخراش صوتي ترافيك تهران و كلانشهرها را خاموش كند .

مجدد تاكيد دارم دگرديسي هاي سريع و بي امان تغييرات اجتماعي در چند سال اخير در شهرهاي كشور و پيچيدگي و نواقصات و نارسايي هاي كنوني جوامع شهري ما، نيازمند ظهور مديريت كارآمد، خرد جمعي و مشاركت موثر مردم فهيم ايران مي باشد و بس .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها