کد خبر: 401889
تاریخ انتشار :

روایت المانیتور از نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات ایران: روحانی و قالیباف به دور دوم انتخابات می‌روند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، المانیتور در گزارشی تحلیلی با استناد به نتایج یک نظرسنجی که اخیرا در جامعه آماری در ایران انجام شده است به بررسی آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا از سوی موسسه ایران نظرسنجی منتشر شده است نشان می دهد حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان محبوب است.

اما در آن سو، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و رقیب روحانی از انتخابات پیشین ریاست جمهوری در سال 2013 نیز با اقبال رای دهندگان مواجه شده است. بر اساس آنچه این نظرسنجی که در 11 تا 14 آوریل انجام شد، روحانی و قالیباف به دور دوم انتخابات می روند؟

نخستین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ایران 19 ماه می (29 اردیبهشت) برگزار می شود. ضعف اقتصاد ایران به شدت بر چهره عمومی روحانی تاثیرگذار بود. صندوق بین المللی پول اخیرا گزارش داد که رشد اقتصادی ایران نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است. اما همه این رشد اقتصادی متوجه افزایش صادرت نفت ایران است.

المانیتور می نویسد: نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 72 درصد از ایرانیان معتقد هستند که وضعیت اقتصادی این کشور در نتیجه توافق هسته ای بهبود پیدا نکرده است. نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در حدود 42 درصد نیز بر این باور بودند که بیکاری مهمترین موضوعی است که کشور با آن مواجه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها