کد خبر: 403149
تاریخ انتشار :

انتقاد وزیرکشور به زالو صفت خطاب کردن سرمایه‌گذاران داخلی از سوی قالیباف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ابتدای این برنامه عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به تحولات سال گذشته گفت: به‌رغم تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی که داشتیم در حوزه داخلی با اتحاد همدلی و همراهی مردم با دولت و زیر سایه رهبری توانستیم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش نامه نیوز، اهم اظهارات وزیر کشور را در ادامه میخوانید؛

*ما سال‌گذشته تورم یک‌رقمی را تجربه کردیم و این گام بلندی برای کشور است. برای سومین سال پیاپی شاهد ثبات قیمت‌ها بودیم و در حوزه تامین مالی نیز با همکاری مجلس با دولت، توانستیم از طریق فروش اوراق مشارکت برخی منابع را تامین کنیم و با همکاری بانک‌ها نیز برای بنگاه‌های متوسط و کوچک سرمایه در گردش اختصاص دهیم.

* سال‌گذشته موضوع امنیتی که برای ما تنش ایجاد کند نداشتیم، این در حالی است که تهدیدات گروه‌های تکفیری دولت‌های وابسته و رژیم‌صهیونیستی به‌طور مستقیم علیه ما ادامه دارد اما با وجود آمادگی خوبی که در کشور است توانستیم به اعتراف دوست و دشمن امنیت مثال‌زدنی ایجاد کنیم که این امر مرهون زحمات نیروهای نظامی، امنیتی و هدایت رئیس‌جمهوری به عنوان رئیس شورای امنیت ملی است. در حوزه احزاب نیز احزاب مختلف با آزادی و تعامل مناسب و شعور سیاسی بالا به فعالیت خود ادامه دادند و من شخصا دوبار در جلسات خانه احزاب شرکت کردم. در این سال‌ها کمترین تعرض امنیتی به احزاب شد که دلیل آن خود احزاب هستند که با پختگی کامل عمل کردند.

* اقوام مختلف و وجود ده‌ها شبکه رادیویی تلویزیونی و فضای مجازی که مدام آنها را علیه نظام تحریک می‌کرد اما به‌دلیل اعتماد این قشر به نظام و پختگی آنها که یک سرمایه اجتماعی برای ما است هیچ اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

* امنیت اقتصادی یک مساله بسیار مهم است که این امنیت در ثبات قیمت‌ها، قوانین و تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری نمود پیدا می‌کند اما از اینکه از یک‌طرف سرمایه‌گذار خارجی فرصت است و از آن استقبال کنیم و از طرفی کاری کنیم که مردم به سرمایه‌گذاران نگاه بدی داشته باشند درست نیست.

*کسی که سه کارخانه دارد و تلاش می‌کند حق دارد ماشین بنز سوار شود اما نیاییم آنها را زالوصفت یا رانت‌خوار خطاب کنیم. این ابهام‌سازی‌ها و کلی‌گویی‌ها فضای بدی به وجود می‌آورد و این مساله امنیت اقتصادی را تهدید می‌کند. هر کس در چارچوب قوانین سرمایه‌گذای کند و زحمت بکشد ما با او با تکریم رفتار خواهیم کرد. چطور برای سرمایه‌گذاران خارجی که شغل ایجاد می‌کنند آغوش باز می‌کنیم اما سرمایه‌گذاران داخلی را زالو صفت و رانت‌خوار خطاب می‌کنیم؟ هیچ‌کس با رانت‌خواری موافق نیست و باید با آن برخورد شدیدی شود اما این کلی‌گویی‌ها به ضرر کشور است.

*اگر از من بپرسند یکی از موفقیت‌های دولت چه بوده من می‌گویم سروسامان دادن به آسیب‌های اجتماعی است. ما به جای آن‌که این آسیب‌ها را از انزار عمومی پنهان کنیم آنها را مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم و به‌صورت مکتوب به رهبری ارایه کردیم. ایشان نیز با دقت آن را مطالعه کردند و دستور دادند که کامل شود و سرانجام تحت نظارت دفتر ایشان و مشارکت همه سازمان‌ها عملیات‌اجرایی آغاز شد. ما چهار جلسه با حضور روسای سه قوا در خدمت رهبری بودیم و وظایف همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها تعیین شد. ایشان همان جلسه گفتند 20 سال این کار دیر انجام شده و حالا باید به سرعت این عقب‌افتادگی جبران شود.

*سروسامان دادن به آسیب‌های اجتماعی و طرح تفصیلی آن یکی از تلاش‌های آقای روحانی است که به حد این موضوع را پیگیر بودند و سرانجام اواخر سال گذشته مطابق آماری که توسط دستگاه‌ها بدون دخالت وزارت‌کشور گرفته شد در تمامی موارد حرکت ما مثبت بود طوری‌که رهبری فرمودند من از عملکرد شما راضی هستم. این ناشی از پیگیری قوی دولت و شخص رییس‌جمهور است.

*پس از پایان انتخابات مجلس بلافاصله کار ما برای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد و پس از یک‌سال کار فشرده و هماهنگی لازم امروز به این جا رسیدیم. همه ما دارای گرایش‌های سیاسی هستیم اما نباید آن را در انتخابات دخالت دهیم. وزارت‌کشور با عنوان مسوول انتخابات به هیچ‌وجه نباید لغو یا علیه دیگری شود. اگر این کار را کنیم کل را فدای جزء کردیم. کل ما نظام است و باید از جایگاه آن دفاع کنیم. مسوولان و صداوسیما باید مراقب باشد به نفع یا به ضرر هیچ کاندیدایی موضع‌گیری نکنند که این کار نگاه مردم را به نظام خدشه‌دار می کند.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها